Update over adventure en de hoefkatrol

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Update over adventure en de hoefkatrol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 15:07

Wegens dit topic: [VMR] Wat zou jij doen als..... (hko)
nu een update.
Vandaag heb ik hem gebracht, en hij is de hele ochtend onderzocht en er zijn weer foto's gemaakt. Het goede nieuws is dat ie in 2,5 jaar helemaal niets achteruit is gegaan, waar ik wel bang voor was.
Omdat het toch op een lastige plek zat, hebben wij (arts + ik) ervoor gekozen om toch eerst Tildrin infusen te proberen, en als dat niet aanslaat, kan ik alsnog voor de (gratis) operatie kiezen.
Aan die operatie zat toch ook heel veel risico, en de zij vond hem toch nog erg goed lopen, in vergelijking tot de (slechte) foto's. Eigenlijk liep hij voor 95% rad, alleen na de buigproeven liep hij een paar passen kreupel. Maar goed, ze vond hem nog te 'goed' om zijn leven te gaan wagen met die operatie.

Hij heeft er een prachtige stal, en blijft daar 11 dagen voor de tildrin-kuur. Hij was wel erg kwaad dat ik zonder hem wegging, en dat heeft ie ook iedereen laten horen Haha! . Ik hoop echt dat ie een beetje lief gaat doen daar, want hij heeft nog nooit zolang op stal gestaan.
Bij ons thuis staat ie altijd in de wei + inloopstal, alleen met sneeuw staat hij s'nacht op stal. Als hij hier een paar uurtjes op stal staat, begint hij al tegen de deur te trappen enzo, dus 11 dagen op stal zal hij wel niet zo leuk vinden... Scheve mond

Hij wordt wel 3 x per dag aan de hand gestapt door verzorgers daar, en omdat ik er zelf studeer, kan ik hem ook makkelijk elke dag opzoeken. Eigenlijk mag ik hem niet de stal uit halen, maar volgens mij gaan ze er niet moeilijk over doen, zolang ik het maar even meldt (toch makkelijk dat ik daar studeer!).

Het is ook wel enorm kaal zonder paard thuis....

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 15:41

Nou ik hoop voor je dat Tildren gaat helpen. Bij mij heeft helaas helemaal niets gedaan. Ik ben benieuwd wat het mag gaan brengen. Waar staat je paard op kliniek? Mijn paard was ook niet gewend om op stal te blijven staan, die loopt ook altijd in de wei en savonds op stal. Eerste dagen is hij heel onrustig geweest, later ging het wel. Maar de mijne stond ver van me vandaan op kliniek en dan belde ik wel weer van hoe het was.... maar is niet leuk om te horen hoe onrustig het paard dan is.
Nou hou je taai en hou ons op de hoogte Knipoog

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 17:38

Ik had het al gehoord van petra, dat je waarschijnlijk toch niet gaat opereren.
Ik denk dat het wel een verstandig besluit is.
Wel jameer dat hij dara helemaal niet naar buiten kan om even te dollen
Sterkte ermee Ach gut

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-04 16:52

Bedankt!!!

Vanmiddag zijn we naar hem toe geweest, en hij was BOOS! Zo, echt niet normaal... Heel chagie was hij, en ach, ik snap hem ook wel.
Er kon nog geen hinnikje af toen hij ons zag, terwijl hij normaal altijd de hele buurt bij elkaar schreeuwt...
Maar we hebben hem maar even lekker verwend, gepoetst en appeltjes gegeven, meer kunnen we toch niet doen helaas... Stappen konden we ook niet, want we hadden een heel chagerijnige weekend stal-meester...
Hij was wel enorm rustig. Volgens het meisje van het paard er tegenover stond ie alleen maar stil in een hoekje. Echt heel zielig...
Maar ja, 2 infusen heeft hij al gehad, nog maar 8 te gaan.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 17:03

Waar staat je paard dan, in Emmeloord? Want zij zijn toch de enige die met Tildren werken? Ben benieuwd of het gaat helpen. Ik ken een paard dat meerdere keren Tildren heeft gekregen. Maar die hoefde niet te blijven in de kliniek, waarom die van jou wel? En als er wordt geopereerd, wat willen ze dan precies doen?

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-04 17:07

Hij staat in Utrecht, bij de universiteit waar ik studeer, echt ideaal dus.
Hij krijgt elke dag een infuus van 1,5 uur, 10 dagen achter elkaar, dus is het wel makkelijk dat hij daar staat. Kwamen ze bij dat paard elke keer naar de stal toe?
Tildren kun je tegenwoordig overal wel krijgen.

Ze wou het straalbeentje glad maken bij die operatie, maar dat gaat niet door omdat de DA hem daar nog veel te goed voor vond.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 23:31

Fijn dat deze optie toch nog open lag, je een keuze hebt kunnen maken en de operatie nog niet zeker is. Klinkt toch minder eng die Tildren.

Zal duimen dat het aanslaat en de operatie niet nodig blijkt te zijn. Sterkte