Pfffffff wat een dag.........wie weet oplossing?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Pfffffff wat een dag.........wie weet oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-04 18:15

Waar mijn verzorgpaard en shet staat wordt er een hooiopslag gebouwd in de paddock. En vandaag zouden de werklui komen. Toen ging om 10.00 sóchtends de telefoon dat allebeid epaarden op het land stonden vanaf half negen omdat ze natuurlijk niet in de paddock konden staan.

Nu is het zo dat Natasja, mijn bijrijdpaard net aan het herstellen is van hoefbevangenheid en zodoende niet langer dan 3 uur op het land mag. Daarnaast is mijn shet ook erg gevoelig zodoende ik snel douchen eten en de paarden uit het land halen. Dan maar beide op stal. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, want Nastasja houd er niet van om op stal te staan en begint dan te slaan en de deur te slopen. Daa=rnaast maakte die werklui veel geluid met allerlei gereedschap en zouden ze daar ook bang van kunnen worden.

Maar om de hele dag hooi te geven zodat ze niet gaat slopen op stal is ook geen idee. Zodoende heb ik maar een boek gepakt en de hele dag van 11.00 tot 17.00 in de stal zitten lezen zodat ze rustig bleven.

Gelukkig gingen de werklui daarna weg en heb ik de helft van de paddock afgezet omdat ze daar niet overheen mogen lopen. Maar echt een oplossing is het niet want de palen staan niet zo stevig in de grond.

Nu weten we niet hoe het moet. We zaten al te denken om Natasja en Fly maar aan de pen te zetten, maar die trekken ze er met dit weer zo uit. Daarnaast sloopt Fly ze ook. Om ze de hele dag in de wei te zetten zou weer gevaarlijk kunnen zijn i.v.m. hoefbevangenheid. En de paddock die nu is afgezet is ook maar provisorisch.

Ben wel moe nu!

lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 18:53

hmm lastig. oe hoog staat het gras nog op de wei en is het ooit gemaaid of begraasd dit jaar? Als dat zo is kan je ze denk ik wel op de wei zetten, van een paar dagen worden ze niet bevangen hoor! Mijn paard is zelf ook 2 keer bevangen geweest, maar dit duurt altijd een langere periode. Hoelang duurt het voordat die hooiopslag klaar is?

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 19:00

laqstig hoor. is er niet iets anders waar ze even tijdelijk heen kunnen ?

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-04 19:14

Nou het staat aardig hoog inmiddels. Als de koeien van de buren van het aangrensende weiland op stal gaan staan dan komt er een loonbedrijf die alles maat. En anders wordt het zaterdag met de grasmaaier gedaan.

Dinsdag avond gaan ze de opslag verder afmaken er staan nu alleen nog tegels.

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-04 19:27

@ Horsewhisper Nou mijn shet zou nog wel lukken maar Natasja niet en anders staat die alleen.

marjoleinie

Berichten: 1521
Geregistreerd: 20-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 19:55

tja je zou kunnen kijken of je ze meschien in de bak mag doen en als er iemand wil rijden dat die ze zolang in de stal of even in de wei doet ?

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-04 19:59

Nou kon dat maar! Er is geen bak bij alleen een paddock. Ze staan er nu in alleen de ondergrond is daar steen met een klei/modderlaag en de prikstokken hebben zodoende niet veel houvast met hooitouwtjes en 3 longeerlijnen is niet zo stevig. Er komt wel een degelijk hekwerk langs maar die werkluo zijn nog niet klaar.

soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 23:57

Misschien 3 X per dag een flinke wandeling??
Ik zou het verder ook niet weten.
Succes in elk geval, lastig hoor.