Gratis paard hebben?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Gratis paard hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-04 11:39

Daar kwam het wel op neer gister !
Het was gister draver veiling(ik wil geen naam noemen,ik weet niet of dat mag Scheve mond ) en ik zal even het lijstje uittypen:

prijs: aantal paarden

200 : 7
300 : 4
400: 3
500: 4
600 : 3
700: 3
800: 3
900 : 1
1000:1
1100:1
1200: 5

De rest werd voor meer verkocht,maar dit wilde ik toch even laten zien omdat je bijna geen enkele dekhengst kan vinden voor minder dan 1200.De paarden die geveild waren waren jaarlingen.Dus als je de kosten van het dek en veulengeld,de kosten van de merrie en de kosten van de jaarling gaat optellen?En dan als fokker TWEEHONDERD euro voor je paard krijgen Scheve mond !Ik snap niet waar dit heen gaat hoor,ik bedoel het waren geen super gefokte paarden en ze stonden niet allemaal even recht op hun benen maar er zaten ook paarden bij waar niks mis mee was.Iemand maakte de opmerking: dood zijn ze meer waard en het is nog waar ook !Bah,de drafsport zit in een diep dal

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 11:46

dat zijn wel lage bedragen dan!

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 11:48

Dit is echt heel triest! Maar je kon het wel zien aankomen, drafbanen failliet of in geldnood, trainers die bikkelen. Heel jammer natuurlijk. Maar binnenkort zal het ook wel met warmbloed paarden gebeuren, daar heerst een overschot aan veulens, ik dacht dat er 59000 geboren waren dit jaar. Zie jij de afzet? Ik niet.

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-04 11:49

Ja,ik snap ook niet dat er niet meer mensen zijn die iets kopen.Ik bedoel,ik snap best dat de draver een beetje als 'minderwaardig' paard word gezien,maar ik ken er genoeg die het echt TOF doen als recreatiepaard(kijk maar eens in het profiel van Ilse,die komt echt nog wel ver in de dressuur hoor!) ...en voor 200 euro een jaarling,een shetlander jaarling word nog voor meer verkocht Bloos !

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-04 11:50

amondi schreef:
Dit is echt heel triest! Maar je kon het wel zien aankomen, drafbanen failliet of in geldnood, trainers die bikkelen. Heel jammer natuurlijk. Maar binnenkort zal het ook wel met warmbloed paarden gebeuren, daar heerst een overschot aan veulens, ik dacht dat er 59000 geboren waren dit jaar. Zie jij de afzet? Ik niet.



is dat zo Scheve mond ?Dat is echt extreem veel Scheve mond [/b]

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 11:59

Ikzelf heb geen verstand van dravers, heb er wel zelf eentje, die we ook recreatief gebruiken en ben helemaal dol op dit ras.
Het kan aan mij liggen hoor, maar vind je lijstje idd erg goedkoop. Meestal zijn de dravers afgekeurd voor de drafsport, of omdat ze niet snel genoeg zijn of omdat er iets behoorlijk mis is met de benen. Een draver aanschaffen is best een risico(net zo goed met elk ander paard hoor), er is vaak wat mis met de benen en gewoon laten verzekeren kan ook niet als hij de stempel draver heeft.
Ik denk dat het net als met elk ander iets is, men koopt op het moment gewoon erg weinig, de euro laat ons behoorlijk in de steek en in de drafsport draaien de inkomsten veelal om het gokken.
Tis absoluut jammer dat men een draver als iets minderwaardigs ziet, want ze zijn erg leergierig en met een goede hand kun je ze zelf verder brengen in welke tak van de sport dan ook, ja op Anky dr nivaeu zullen ze niet komen, ok..

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 12:02

Het is inderdaad nogal triest zeg... Toch kom je het overal tegen nu, bij het KWPN op veilingen maar ook in de particuliere verkoop. Er worden hoge prijzen gevraagd, zo'n dier staat maanden te koop en eet dus wel zijn eigen opbrengst op ondertussen, en als ze dan uiteindelijk verkocht worden is de prijs om van te huilen... Hoeveel veulens worden er niet gewoon teruggekocht op de veilingen?

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-04 12:37

[quote="Justy"]Het is inderdaad nogal triest zeg... Toch kom je het overal tegen nu, bij het KWPN op veilingen maar ook in de particuliere verkoop. Er worden hoge prijzen gevraagd, zo'n dier staat maanden te koop en eet dus wel zijn eigen opbrengst op ondertussen, en als ze dan uiteindelijk verkocht worden is de prijs om van te huilen... Hoeveel veulens worden er niet gewoon teruggekocht op de veilingen?[/quote]


gister avond een hele boel

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 12:48

Tsja, dat is het principe van vraag en aanbod... Ik zou d'r best een paard bij willen, maar 1 maand stalling kost al meer dan de aanschaf op deze manier! Kosten zijn gestegen, inkomsten zijn minder, dus raak je je paarden aan de straatstenen niet meer kwijt.

Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 13:03

Ik weet precies wat je bedoeld, een aantal jaar geleden viel de unitrot veiling op mijn verjaardag.

Nou het was dat thuis me het verboden had en dat vriendlief zich hier goed aan hield want meerdere malen heb ik toch sterk de neiging gehad even met mijn boekje te zwaaien.
200 euro voor een mooi beestje is toch zeker niet duur. en qwa afstamming ook niet slecht

Illona
Berichten: 578
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 13:05

idd erg lage prijzen, waar leven die mensen van..

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 13:37

zo... dat is idd erg laag
zeker als er ook goede tussen zaten Scheve mond

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 15:31

wow, voor een shet betaal je bijna meer Scheve mond

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 15:46

Toch valt het mij op dat het aanbod van Shetlander veulens ook hoog is en dan met name hengstjes. Ik zag er op Marktplaats 1 voor €60,- staan en ik heb ze al voor minder gezien.
Waarom laat je de merrie dan dekken, als je het veulen niet wil houden?

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 16:48

Dat is inderdaad ook zoiets Stennisje.... Voor 40 euro heb je een Shetveulen, en aan de advertenties te zien zijn het vaak ook nog mensen die er geen tot weinig verstand van hebben... En waar komen al die veulentjes terecht? Op modderweitjes zonder schuilstal, hoefsmid en wormenkuur, of bij mensen in de achtertuin op het gazon... Lips are sealed

daantjelover

Berichten: 391
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 16:56

Bloos! Verdrietig Verdrietig Verdrietig Huilen Huilen Huilen Verdrietig

daantjelover

Berichten: 391
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 16:56

ik heb er geen woorden voor

Nadir

Berichten: 12713
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 17:06

Justy schreef:
En waar komen al die veulentjes terecht? Op modderweitjes zonder schuilstal, hoefsmid en wormenkuur, of bij mensen in de achtertuin op het gazon... Lips are sealed

Dat wilde ik net zeggen... Nu koopt elke gek een pony voor zijn kind...

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 17:10

xtwisterx schreef:
Dat wilde ik net zeggen... Nu koopt elke gek een pony voor zijn kind...


Ik voorspel over een jaar of 2 een overschot van onopgevoedde Shetlanders...

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 17:56

Stennisje schreef:
Toch valt het mij op dat het aanbod van Shetlander veulens ook hoog is en dan met name hengstjes. Ik zag er op Marktplaats 1 voor €60,- staan en ik heb ze al voor minder gezien.
Waarom laat je de merrie dan dekken, als je het veulen niet wil houden?


Ik ben wat aan het rondkijken voor een shet...
Het moet een zwart/bonte ruin of merrie zijn ouder dan 3.........
NOU ze vragen me daar prijzen(vanaf 400 euro en geen papiertje ) of de merrie's zijn drachtig Zij zijn groot en ik is klein!

Weer on-topic ....de opmerking "dood zijn ze meer waard" vind ik zo triest vooral omdat het de waarheid is....
Waar moet het naartoe met de dravers..ik heb totaal geen verstand van de draverij maar dit is toch al bijna fokken voor de slacht?????

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 18:06

Voor een goed opgevoedde, netjes bereden volwassen Shetlander betaal je inderdaad wel iets. Maar al die 'lieve schattige' veulentjes die nu overal in de weg staan, die kun je meenemen voor 50 euro...

En inderdaad, dit is bijna fokken voor de slacht lijkt het wel.... Als je nog niet eens een kwart van je dekgeld eruit haalt op zo'n veiling, dan kun je volgens mij wel inpakken...

marjoleinie

Berichten: 1521
Geregistreerd: 20-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 18:27

vreselijk, drafsport zit zeker in een diep dal, volgens mij word het haast weer het spelletje als in de middel eeuwen, de rijken en de armen Scheve mond

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 18:33

Waar gaat het heen met deze sport??? Ik hoorde al (uit verscheidene bronnen) dat de sport zometeen helemaal failliet is en dan geheel op zijn gat komt te liggen, gaat niet goed. En als die arme jaarlingetjes, ik denk dat veel rechtstreeks naar het slachthuis zijn gegaan, sneu hoor, voor zowel paard als fokker

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 18:35

Ik ken dus echt iemand (niet heel goed ken ik die hoor) die ze dus idd koopt en niet eens laat beleren, maar rechtstreeks naar de slager brengt, wordt je niet vrolijk van

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 19:02

Diegene die voor 5000 weg ging, werd ook terug gekocht. Is op zich wel slim, want je staat automatisch voor de koers ingeschreven die gesponsord wordt door de stichting. Maar ja, die 200 euro Echt schandalig.... Ik hoop dat het volgende week wat betere prijzen zijn. Dit waren natuurlijk ook geen topfokprodukten.

Maar dit is dus de reden waarom wij niet meer fokken. Je steekt er bakken vol geld, tijd en moeite in en je krijgt er maar zo wienig voor terug