pennymeisjes en paardenkennis

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chanelletje

Berichten: 848
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Kartonnen doos

pennymeisjes en paardenkennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 20:35

Nee idd,dat gaat niet samen! Vingers aflikken
Mijn kent via haar werk een vrouw met een dochtertje van 11,dat supergek is op paarden.en ook heel aardig is!
en aangezien ze weilanden en stallen hadden voor hun schapen,zagen ze natuurlijk geen bezwaar om er een ponytje voor Myrthe te kopen (zo heet ze)
Haar keuze was al lang gemaakt,ze wou Goofy,een 9 jarige Welsh C pony.
Lief,mak,en een echte kindervriend!
en die hadden ze dus ook gekocht...
Maar een 2 weken later hadden ze hem al weg gedaan!
En weet je waarom?
Ik dus gevraagt,
Ja..zei Myrthe.Goofy is echt een superlief schimmeltje,hij springt geweldig!
Wat is er dan mis met hem? was natuurlijk mijn antwoordt..
Zegt de moeder dat ze het nog niet wisten hoeveel er bij een eigen pony/paard kwam kijken!

Toen werd ik boos,maar toen Myrthe zei dat ze het zo goed vond,omdat ze nu een baasje had die het wel wist,was ik tegelijkertijd wel trots op haar.


Ik had eigenlijk nog nooit zo'n jong meisje gezien dat toegaf dat ze nog niet klaar was voor een eigen paardje..

Mi_Amore

Berichten: 14843
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 20:38

oooh dat vind ik eigelijk ook wel lief zo'n jong kind die zoiets zo goed oppakt ! Ik zou er kapot van zijn moest mijn paardje al na twee weken weggaan, maar kom, ze leert ervan !

groetjes ikke

_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 20:42

Ik vind het wel knap dat ze het toegeeft hoor *LOL* !
Dat verkopen is beter dan dat het paardje daar staat met te weinig aandacht.

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 20:56

Goed dat ze dat zelf ook toegaf...
Maar vind wel dat zij zelf en ook haar moeder daar al eerder over moesten nadenken!

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 21:43

Wel goed dat je ze het zelf toegaf, maar kom op hee die ouders hadden bter moeten weten

Esperanza

Berichten: 3281
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 23:24

Dat je daar in 2 weken al achter kunt komen

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 09:37

Ze hadden er eerst beter over na moeten denken. Vooral die ouders1! Maar ik vind het wel lief dat ze het zelf toegaf Haha!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 09:49

Knap van haar! En ook slim van hun om hem weg te doen

jubeltje
Berichten: 924
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 10:12

Zo dat vind ik echt knap van zo'n jong meisje.

Illona
Berichten: 578
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 13:09

ik vind dat ie ouders er van te voren beter over na hadden moeten denken. Myrte heeft het toevallig goe dopgepakt, maar iemadn anders had er een heel drama van gemaakt, of net zo lang gezeurt tot hij toch mag blijven, en dan staat zo'n pony daar maar zielig te staan..

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 17:17

Ik heb ook niet veel mee gemaakt dat iemand dat toe gaf Lachen goed opgevoed Knipoog

SanderD

Berichten: 9378
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Gent + Sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 17:34

Ik vind et ook knap dat ze dat kan zeggen Maar van die ouders vind ik het iets minder dat ze dat meisje eerst blij maken en dan erachter komen dat ze er te weinig vanaf weten. Maar gelukkig pakte die Myrthe het goed op.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 17:59

Goed van Myrthe, maar jeetje zijn mensen dan zo dom? Een dier kost nou eenmaal tijd dat kan je zelf toch ook wel bedenken, echt jammer dat er nog steeds mensen rondlopen die aan een paard beginnen zonder dat ze weten wáár ze aan beginnen.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 18:14

Er zijn meer mensen die die fout maken, en dan staat zo'n dier met te weinig verzorging op stal of alleen in een wei, wordt niet op tijd bijgehouden, te weinig beweging, etc.

Vind het zowel van de ouders als het dochtertje goed dat ze deze beslissing genomen hebben in plaats van het nog even aan te kijken.

Mensen hebben zichzelf overschat en het houden van een pony onderschat.....kan gebeuren, zie het dan liever zo opgelost dan anders.

Daarbij geven zowel ouders als kind het toe....kan niet echt zeggen dat ik het heel erg fout vind....de mensen die ene hond nemen en dan de auto uitgooien omdat ze het toch niet kunnen dealen vind ik persoonlijk erger.
Dit dier heeft nu gewoon een goed huis.

Genee

Berichten: 6071
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 19:05

Ik vind het erg goed, en knap, maar ook voor dat paard beter, dan geef je pas om je paard/pony, als je echt het fijnste voor 'm wilt!

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:37

Mijn nichtje reed een tijdje een paard. En in ruil daarvoor moest ze eerst helpen met de verzorging (als ik uitmesten etc.) Nou mijn nichtje weet nu dat ze nooit een eigen paard wilt .. Haha!

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:44

Esperanza schreef:
Dat je daar in 2 weken al achter kunt komen

ik denk dat er iemand zo verstandig is geweest om ze in te lichten..... Scheve mond

SHALALA

Berichten: 4373
Geregistreerd: 30-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:47

Heranda schreef:
Goed dat ze dat zelf ook toegaf...
Maar vind wel dat zij zelf en ook haar moeder daar al eerder over moesten nadenken!

amen...
Als je een pony neemt, moet je er toch wel beter over [kunnen] nadenken, ze hadden toch ook schapen? Daar moet je toch ook voor zorgen.. >;) Maar goed, hij is naar iemand anders...

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:45

nou beetje triest, mensen denken werkelijk echt te makelijk. kom laten we pony voor kindlief kopen maar niet bij stil staan wat een eigen pony allemaal wel inhoud. kan nou wel knap zijn van dat meisje dat ze het toegeeft maar ik vind het eigenlijk oerstom!!!

ik bedoel je ouders zijn jouw naar 2 weken zat of hebben geen tijd voor je en geven je weg, dat is toch ook niet redelijk.
dus een pony na 2 weken weer verkopen vind ik ook niet echt gezond, normaal etc.

het wordt een keertje tijd dat mensen eerst gaan nadenken en dan iets voor dochter of zoonlief gaan kopen. en zeker in het geval als het om dieren gaat.

SHALALA

Berichten: 4373
Geregistreerd: 30-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:01

highspirited schreef:
nou beetje triest, mensen denken werkelijk echt te makelijk. kom laten we pony voor kindlief kopen maar niet bij stil staan wat een eigen pony allemaal wel inhoud. kan nou wel knap zijn van dat meisje dat ze het toegeeft maar ik vind het eigenlijk oerstom!!!

ik bedoel je ouders zijn jouw naar 2 weken zat of hebben geen tijd voor je en geven je weg, dat is toch ook niet redelijk.
dus een pony na 2 weken weer verkopen vind ik ook niet echt gezond, normaal etc.

het wordt een keertje tijd dat mensen eerst gaan nadenken en dan iets voor dochter of zoonlief gaan kopen. en zeker in het geval als het om dieren gaat.

Nog een keer: Amen..
Ik bedoel, 't zijn geen automaten of robots oid.. Scheve mond
't Zijn levende wezens...Je gaat eik toch ook geen kinderen nemen zonder te weten wat daar allemaal bij hoort...[was maar een voorbeeld hé Knipoog]

Berdien

Berichten: 64511
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:31

Gelukkig waren deze mensen er op tijd bij. Kan me zooo kwaad maken. mensen schaffen maar paarden aan alsof het barbiepaarden zijn. Mensen zonder verstand of wat dan ook. zou gewoon verboden moeten worden!!! *grom*

Belle_Luvjah

Berichten: 33
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Ergens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 17:42

Haha!