Weer op de been na ongeluk met pony.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Weer op de been na ongeluk met pony.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 01:49

Vandaag zag ik Gilke weer op stal. Tijdens ponykamp was er een vreselijk ongeluk gebeurt. Ze reed met een pony buiten. Dit was tijdens een puzzelrit. Er kwam een tractor aan de behoorlijk in de weg reed. Hij stond wel stil maar weigerde zijn moter af te zetten. De leiding was voorop gegaan om die man te passeren. (via links want anders ging het niet) Gilke wilde er langs maar pony schrok, liep naar achteren en viel achterover.

Bovenop Gilke dus. Gilke beelf stil liggen. Pas toen zette de man zijn moter af. Er was al herhaaldelijk geroepen naar die man, maar die luisterde dus niet.

Maar goed, Gilke naar het ziekenhuis en daar bleek dat haar bekken en haar schaambeen gebroken waren. In eerste instantie zou ze 3 maanden plat moeten en daarna weer alles leren.

Maar eigenlijk ging alles heel goed. Gilke heeft acht weken plat gelegen, gips, been opgehangen, pinnen erin etc. De pinnen zijn eruit en ze mag al weer wat rond scharrelen.

Vandaag was ze dus op stal. Wat ontzettend leuk om zo'n griet weer te zien. En ze was nog steeds vrolijk. Ook tijdens het liggen heeft ze zich niet verveeld. Ze kan nog niet lang zitten en kan dus pas op het eind van het jaar weer richting school. Ze doet nu een jaartje over. Krijgt nog drie keer in de week fysio in het zwembad.

Het was echt zo fijn om haar weer te zien. Je schrikt je helemaal het apelazerus als je zoiets hoort. De sfeer was ook erg treurig zo op het laatst. (gebeurde de laatste dag van het ponykamp)

Maar ze kan niet wachten tot ze weer mag paardrijden. En ook op de pony waar het allemaal mee gebeurt is stapt ze zo op, zegt ze.

En die man.... Boos! heeft helemaal niets meer van zich laten horen. Hij heeft zelf drie kinderen. Daar kan ik dan niet helemaal bij.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 07:31

gatver, verwondingen zijn die van mij, en 'therapie'enzo ook. Eng..............krijg er even kriebels van.

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 08:07

Lijkt mij vreselijk als je zo'n ongeluk krijgt.
Wel ontzettend goed van haar dat ze nu al wat kan rondscharrelen.
Wens haar maar veel beterschap met revalideren.

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:37

Wat afschuwelijk om zo'n ongeluk te krijgen maar gelukkig knapt ze al goed op.
Ik wil haar graag heel veel sterkte en beterschap wensen en hoop dat ze snel weer kan paardrijden!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:44

klinkt als een verschrikkelijk ongeluk! gelukkig is het god afgelopen voor haar, en fijn dat ze nog graag op de manege komt en weer wil gaan rijden enzo Lachen

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:45

Wat een afschuwlijk ongeluk! Ik hoop dat Gilke weer helemaal opgeknapt is.
Wat ik niet begrijp, is dat de betreffende pony mee was op buitenrit. Je kunt altijd een tractor of ander groot eng voertuig tegenkomen, meestal werkt de chauffeur wel mee door aan de kant te gaan of stil te staan. De motor uitzetten heb ik in mijn lange paardenleven maar één keer meegemaakt! Als je met kinderen een buitenrit maakt op ponykamp of iets dergelijks, horen de ponies/paarden zeer verkeersmak te zijn.....het zal je kind maar wezen.
Natuurlijk blijven het dieren, levende wezens, met onverwachte reacties, maar toch.....

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 12:39

Jeej wat leuk om te horen dat Gilke weer op de manege was!! Haha!
Toen ik het hoorde na ponykamp schrok ik me rot! Dat nou juist Gilke dat moest gebeuren.. Scheve mond

Had ze Traville erg gemist ofniet?
Hopelijk zie ik er der snel weer. Lachen

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:03

Goh die Gilke zeg!! Hopelijk knapt ze snel op en kan ze alles weer doen wat ze wil.. Echt erg zeg, zo'n ongeluk..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:10

Die vent...Boos! aanklagen zou je zo iemand. Al heb je als Agrarier geen verstand van paarden, je kunt toch wel medeleven tonen?

Blij toe dat er niets ernstigers is gebeurd (interne bloedingen of zo...)

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 19:35

Nou de pony waar ze op meeging is juist een van de meest ervaren en betrouwbaarste ponies. Hij gaat altijd mee omdat hij eigenlijk nooit schrikt. En Gilke is ook zeer ervaren. Ze heeft een eigen paard maar die was te jong en te onervaren voor de buitenritten. Dit was ook niet de eerste buitenrit van die week. Het was gewoon echt een hel naar ongeluk. En achteraf zeg je altijd van
wat als....
die man wel zijn moter had afgezet,
wat als
gilke was afgestapt
wat als
ze niet waren gepasseert maar gewoon hadden gewacht
wat als

Maar dat is achteraf.

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:49

Brrr echte nachtmerries dit!!
Fijn dat het zo goed met haar gaat en dat ze geen angst heeft om weer op een paard te stappen!!!

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 22:24

Bah, daar schrik je behoorlijk van denk ik. Fijn te lezen dat ze er relatief nog goed vanaf is gekomen en zelf positief blijft. wens haar maar beterschap.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 23:12

Zo, ze heet wel geluk gehad dat ze er achteraf goed vanaf kot, wat een naar ongeluk! Welke pony reed ze? *nieuwsgierig*

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 23:42

Op zwartje reed ze. Die moet je nog wel kennen.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 09:33

he gets wat een naar ongeluk fijn dat ze er toch al zo snel weer bovenop lijkt te komen.

en die man. wel een beetje een schande dat hij niets van zich laat horen.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 13:15

brr wat een nachtmerrie.
maar fijn dat ze weer rondloopt OK dan!