dierenmishandeling

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 14:43

Eten aan tafel is iets anders Kitty. Dit is ten eerste geen kwestie van leven en dood. Daarnaast heeft een mens kennelijk behoefte aan eten aan tafel, maar hebben andere dieren dat niet. Dus dat is niet te vergelijken.

Daarbij kies jij liever voor de dood van een ratje dan die van je broer. Enerzijds egoistisch, anderszijds heel begrijpelijk. Ik zal het je nog sterker vertellen, als ik moest kiezen voor de dood van mijn moeder of van een moeder die ik niet ken, kies ik mooi voor die andere en mag de mijne blijven! Maar gelukkig is het niet aan mij om te kiezen, ik speel niet voor god.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 15:25

moniquelucky schreef:
En...Fred lover..ik schreuw hier heel hard...maar ik doe er ook wat aan hoor!!! AArdig van je omdat te zeggen, doe je er zelf wat aan???


Nou heel errug goed van je! en dat meen ik seriues!! Maar ik geloof niet dat ik ooit heb gezegt dat NIEMAND er wat aan doet? Verward Daarnaast zij ik ook dat ik dat DACHT. Heb het nooit als feit bebracht. Dus je reactie: aardig om dat te zeggen, is wat overdreven.. Dan heb je dat niet helemaal geod gelezen ben ik bang.. ALs je geod gelezen zou hebben zou je dus bijv ook gezien hebben dat ik er zelf iid ook niets aan doe.. Ik reageer jah.. Maar in financieel op zicht draag ik niets bij, simpelweg omdat ik niets heb om het bij te dragen.. Dar zit het verschil tussen jou en mij.. Joi bent 10 jaar ouder en werkt en heb dus meer te besteden dan een scholier.. Later wil ik er zeker verandering in brengen, zodra ik het me kan veroorloven.. Dat kan ik op dit moment niet. Ik heb een vz paard, waar van mij finciele bijdrages krijgt om hem gezond te houden. Dit omdat de eigenaar dit nalaat, maar dat terzijde. Wat ik wil zeggen is dat velen er idd erg mee zitten en erg meeleven met al die verhalen, maar niet iedereen in staat is om ook daadwerkelijk er wat aan te doen... Dat jij daar dus duidelijk niet bij hoort is hardstikke mooi. Ga zo door!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 16:26

Ja, wat heb ik hier nog aan toe te voegen?
Ik krijg ook een beetje een raar gevoel bij de antwoorden van sommige bokkers hier. Antwoorden die je van dierenliefhebbers niet verwacht.
Desiree: Van mijn lijf blijven ze ook af hoor, wat betreft proefjes e.d.
Pas maar toe op iemand anders, en of die het toelaat, moet die persoon zelf weten.
Ik steun wel de Dierenbescherming, Brooks, let op mijn eten.... Ik doe er dus ook wat aan. Zoals ik al zei, ik ben geen vegetarier.
Dit is een eindeloze discussie, ieder heeft zijn eigen mening en die respecteer ik ook, had alleen van sommige andere antwoorden verwacht.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 10:12

Fred lover, sorry, dan heb ik je idd. waarschijnlijk verkeerd begrepen!!!
Dit is misschien wel een eindeloze discussie maar ik hoop wel dat iedereen beseft hoe erg er met sommige dieren wordt omgegaan en dat er heus wel iets aan te doen is, misschien helaas niet zo heel veel maar wel iets!!! En we willen toch niet dat arme weerloze dieren onnodig pijn lijden!!!?

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 10:46

Eigenlijk vind ik het best schrikken dat sommigen hier het niet erg vinden als een mensenkind dood gaat van de honger terwijl ze het wel vreselijk vinden als een dier hetzelfde overkomt Verward
Het zijn allebei levende wezens met gevoel, hoe kan je nu de één boven de ander stellen.
Ik snap echt niet waarom de liefde voor de dieren dan het medeleven voor mensen moet uitsluiten.

Ik hou van dieren en mensen en ik vind het vreselijk om een verwaarloosd dier te zien maar net zo erg om naar de beelden van sterk vemagerde kinderen te kijken.

En wat betreft die dierproeven: alle medicijnen die je slikt zijn getest op dieren en dat gaat er helaas niet altijd even leuk aan toe. Denk eens aan de pil. Voor ons een uitkomst maar daar hebben heel wat dieren voor moeten lijden.

Als je echt dieren boven mensen wilt stellen dan moet je ook al die medicijnen weigeren of jezelf als proefdier aanbieden.

Overigens vind ik net zo goed als jullie dat de leefomstandigheden van de proefdieren wel eens wat beter mogen, dat sommige proeven totaal overbodig zijn en er is al heel wat keren protest geweest over het gebruik van gezonde dieren voor de studie diergeneeskunde omdat er prima alternatieven zijn.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 11:28

Eigenlijk vind ik het best schrikken dat sommigen hier het niet erg vinden als een mensenkind dood gaat van de honger terwijl ze het wel vreselijk vinden als een dier hetzelfde overkomt

Dat heb je mij niet horen zeggen. Ik geef alleen niet meer aan menseninstanties om eerder genoemde redenen.
Ik zet het ene leven alleen niet boven het andere. Wat jij niet wilt dat je geschiedt, doe dat ook een ander niet. Als jij niet wil dat ze met jouw lichaam experimenteren, moet je ook niet willen dat een ander het wordt aangedaan die er net zo goed onder lijdt.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 11:37

Die beelden van vermagerde mensen enz zijn wel erg, maar doen mij veel minder dan de beelden van dieren, sorry.
Waarom dat zo is ? ik weet het niet......

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 12:09

Sja, bij mij is dat ook zo. Ik weet niet hoe het komt. Dieren raken mij gewoon meer. Ik kan het niet uitleggen. Maar dat hebben meer mensen hoor. En dat wil ook niet zeggen dat je een dierenleven boven dat van een mensenleven stelt.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 12:16

Dieren zijn afhankelijk, mensen niet. Misschien is het dat wel.
Ik heb er zo geen antwoord op. Mensen veroorzaken imo zelf alle problemen, de wereld is gewoon een grote rotte bedoeling. En dieren hebben daar echt geen steentje aan meegedragen.

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 13:21

Sando schreef:
Er is geen enkele instantie die van mij geld krijgt behalve de Dierenbescherming en de mensen die persoonlijk aan de deur komen voor het kankerfonds. Maar al die zielige uitgehongerde kinderen, mensen, lepra, aids, honger.... het interesseerd me werkelijk geen biet.
Dieren interesseren me wel.


Hoe moet ik dit dan lezen?


Afgelopen zondag hebben mijn man en ik de televisie uitgezet toen we beelden zagen van een verdronken paard die uit het water werd getrokken in België.
We zetten de t.v. meestal niet uit als we verhongerde kinderen op de televisie zien. Het is hard maar waar, je raakt gewend aan die beelden. Maar dat wil bij mij niet zeggen dat het me geen biet interesseert. Het doet me wel degelijk heel veel. Of het nou mensenleed of dierenleed is.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 14:34

moniquelucky schreef:
Fred lover, sorry, dan heb ik je idd. waarschijnlijk verkeerd begrepen!!!


excuses aanvaard Haha!

en ik heb precies hetzelfde.. Wanneer ik een dier zie dat mishandeld wordt, vindt ik dat erger dan wanneer het een mens betreft.. Misschien wel omdat dieren zich niet kunnen verweren en hardstikke onschuldig zijn.. Ik weet het niet.. Ik hou gewoon ontzettend veel van dieren en dat maakt dat ik het vreselijk vind, wanneer er weer eens een is mishandeld..

Bij mij is het echt niet zo dat het me nix doet wanneer ik een kind zie dat zwaar vermagerd is of vreselijk ziek of wat dan ook.. Minder jah.. dat wel.. Maar misschien is dat juistw el weer omdat we het zo vreselijk gewend zijn, zieke mensen, ongelijkhied, het hoort er bij.. Maar dat neemtniet weg dat ik toch even moet slikken wanneer ik het zie..

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 16:05

Ik heb eigenlijk nog niet al de antwoorden gelezen maar ik wilde hier toch eventjes op reageren.

We zullen allemaal wel weten hoe Hitler de Joden heeft behandeld. Ook zij waren in een hokje geplaatst met veel andere mensen. Zelfs toen ze vervoerd werden naar Aushwitz e.d. Meeste mensen die zoiets zien beginnen al te janken en ja, het is heel zielig omdat ook deze mensen geen weerstand konden bieden. Dus, ook hetzelfde met dieren die vervoerd worden. Je kunt het vergelijken met de joden.

Carola, ik begrijp heus wel je standpunt. Ik kan me best voorstellen dat je proeven moet doen op gezonde beesten zodat je je diploma kan halen. Maar hoe jij reageer op dit is alsof je helemaal geen gevoelens hebt voor dieren. Nu weet ik best wel dat je van dieren houdt maar je komt heel hard over met de antwoorden die je geeft.

Ik heb zelf een tijdje in het dierenasiel gewerkt en heb inmiddels veel geleerd. Dierenmishandeling gebeurt vaker dan men denkt. We willen het gewoon niet zien en dus draaien we onze kop naar de andere kant. Ik kan helaas niet meer werken in het asiel door mijn allergies en asthma, maar ik stuur nog steeds donaties naar hen toe. Ik geef veel liever geld uit aan dieren dan aan mensen.

Oh ja, Bush is het probleem niet hoor van al de mensen in de andere landen. Zij maken de problemen zelf. Amerika word altijd in het midden geplaatst als er een oorlog komt. Dus, wij zijn diegenen die altijd het moeten oplossen! Moest het eventjes kwijt! Haha!

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

zucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 16:08

Wat kunnen mensen toch vreemd reageren. Opeens heel verontwaardigd uit de hoek komen alsof het iets totaal nieuws is wat je hoort. Als dit inderdaad nieuw voor je is doe er dan wat aan, en ga anders eens even over jezelf nadenken.

Paarden zijn overigens niet zieliger dan alle andere dieren hoor, ik weet niet of je weet wat voor prettig levendje dat varkentje op jouw bord gehad heeft, maar dat is waarschijnlijk erger, wistje dat varkens verschrikkelijke last van wagenziekte hebben...

Ik ben het helemaal met je eens hoor, dus nu niet gaan denken dat ik anti-dieren ben, ik denk eerder het tegenovergestelde. Wat ik alleen wel vind is, als je ergens uitdrukkelijk gaat lopen verkondigen hoe erg je het vind en vervolgens een kroket gaat eten, tja, beetje simpel vind je niet??

Of je doet er wat aan, koop biologisch of scharrel vlees/eieren/melk, wordt vegetarier/veganist, sluit je aan bij een organisatie, doneer geld, ga staken, zorg dat JOUW dieren tenminste een waardig leven leven...

Alleen roepen helpt niet, daar stoppen transporten niet mee, daar worden de hokken niet groter van, daar worden de zwepen niet korter van...

Zow, nu zul je denken, doet ze dat zelf wel dan?? Nou ik probeer het ja, eet geen vlees of vis en eet zoveel mogelijk biologische eieren. Natuurlijk, het is niet genoeg, maar als iedereen zich een klein beetje in zou zetten verzet dat al een hele berg werk!!!

Grtz Elise

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

zucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 16:08

Wat kunnen mensen toch vreemd reageren. Opeens heel verontwaardigd uit de hoek komen alsof het iets totaal nieuws is wat je hoort. Als dit inderdaad nieuw voor je is doe er dan wat aan, en ga anders eens even over jezelf nadenken.

Paarden zijn overigens niet zieliger dan alle andere dieren hoor, ik weet niet of je weet wat voor prettig levendje dat varkentje op jouw bord gehad heeft, maar dat is waarschijnlijk erger, wistje dat varkens verschrikkelijke last van wagenziekte hebben...

Ik ben het helemaal met je eens hoor, dus nu niet gaan denken dat ik anti-dieren ben, ik denk eerder het tegenovergestelde. Wat ik alleen wel vind is, als je ergens uitdrukkelijk gaat lopen verkondigen hoe erg je het vind en vervolgens een kroket gaat eten, tja, beetje simpel vind je niet??

Of je doet er wat aan, koop biologisch of scharrel vlees/eieren/melk, wordt vegetarier/veganist, sluit je aan bij een organisatie, doneer geld, ga staken, zorg dat JOUW dieren tenminste een waardig leven leven...

Alleen roepen helpt niet, daar stoppen transporten niet mee, daar worden de hokken niet groter van, daar worden de zwepen niet korter van...

Zow, nu zul je denken, doet ze dat zelf wel dan?? Nou ik probeer het ja, eet geen vlees of vis en eet zoveel mogelijk biologische eieren. Natuurlijk, het is niet genoeg, maar als iedereen zich een klein beetje in zou zetten verzet dat al een hele berg werk!!!

Grtz Elise

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Re: zucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 18:32

Elise schreef:
Wat kunnen mensen toch vreemd reageren. Opeens heel verontwaardigd uit de hoek komen alsof het iets totaal nieuws is wat je hoort. Als dit inderdaad nieuw voor je is doe er dan wat aan, en ga anders eens even over jezelf nadenken.

Paarden zijn overigens niet zieliger dan alle andere dieren hoor, ik weet niet of je weet wat voor prettig levendje dat varkentje op jouw bord gehad heeft, maar dat is waarschijnlijk erger, wistje dat varkens verschrikkelijke last van wagenziekte hebben...

Ik ben het helemaal met je eens hoor, dus nu niet gaan denken dat ik anti-dieren ben, ik denk eerder het tegenovergestelde. Wat ik alleen wel vind is, als je ergens uitdrukkelijk gaat lopen verkondigen hoe erg je het vind en vervolgens een kroket gaat eten, tja, beetje simpel vind je niet??

Of je doet er wat aan, koop biologisch of scharrel vlees/eieren/melk, wordt vegetarier/veganist, sluit je aan bij een organisatie, doneer geld, ga staken, zorg dat JOUW dieren tenminste een waardig leven leven...

Alleen roepen helpt niet, daar stoppen transporten niet mee, daar worden de hokken niet groter van, daar worden de zwepen niet korter van...

Zow, nu zul je denken, doet ze dat zelf wel dan?? Nou ik probeer het ja, eet geen vlees of vis en eet zoveel mogelijk biologische eieren. Natuurlijk, het is niet genoeg, maar als iedereen zich een klein beetje in zou zetten verzet dat al een hele berg werk!!!

Grtz Elise


Heb je het nou tegen mij of niet?


En DC: Ik denk dat de VS zichzelf bemoeid met alle oorlogen ter wereld. Ik denk dat de VS zichzelf zo belangrijk vind. Maar ja, dat is weer wat heel anders, dat is politiek. *LOL*

En ik ben inderdaad hard, keihard zelfs. Is er wat mis mee? Zo ben ik nou eenmaal, ik ben supernuchter en hard. Ik zorg ervoor dat mijn dieren niets tekort komen en ik probeer ook de dieren uit m'n directe omgeving beter te maken. Ik licht (onwetende) mensen in hoe ze beter kunnen voeren, verzorgen of wat dan ook. Met mijn kennis kan ik de welvaart van veel dieren in mijn omgeving vergroten, en dat probeer ik ook. Als ik DA ben, kan ik dat nog veel meer doen en op veel grotere schaal.

Maar ik geef geen cent aan de dierenbescherming, WNF, Unicef of wat dan ook. Ik heb m'n geld wel beter te besteden! Ik laat de chiropractor bijvoorbeeld preventief bij mijn paard komen, ik koop dure bontschabraken voor de welvaart van mijn paard, ik koop heel speciaal, veel beter (en duurder) voer, een duur maar supergoed zadel, veel boeken om mijn (medische) kennis over paarden te vergroten, enz... Tja, dan blijft er weinig geld over voor 'goede' doelen. Ik ben immers ook maar een arme student, en de studiefinanciering is echt niet veel hoor!
Ik zorg dus ook dat dieren het goed hebben, maar ik neem alleen de verantwoording over m'n eigen dieren. Het leed van de rest van de wereld neem ik echt niet op mijn dak!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 09:49

In die laatste alinea van jou kan ik inkomen Carola. Je moet uiteraard eerst jezelf helpen voordat je het een ander kunt. En inderdaad, het is ook stom om je eigen paard het met minder te laten doen, en voor andere dieren wel goed te zorgen. Ik probeer (sinds ik werk) ook af en toe aan een goed doel te geven, een doel voor dieren dus. Ik probeer daarnaast ter compensatie van alle dierenleed in de wereld, mijn eigen dieren het allerbeste te geven. Meer kan ik niet doen.

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 10:05

Zelf vind ik dat elk levend wezen, recht heeft op de basis behoefte van het bestaan. Als ik sterk vermagerde kinderen, honden, katten enz, word ik misselijk bij het idee alleen al. Soms belanden levende wezens in een situatie waar zij zelf niet aan kunnen doen en wie zijn wij dan, als wij niets doen terwijl het kan.
Over donaties aan de deur, die geef ik standaard een gulden (zal nu 50 ct zijn). Ik kies zelf mijn instanties uit waar ik geld op hun rekening stort en waar ik achter kan staan. Dit zijn instanties voor zowel mensen als dieren.
Neem nu alleen al het verzenden van kerstkaarten. De meeste weten niet eens de betekenis erachter maar gaan mee met de massa. Dit jaar hebben wij met een groep mensen het geld wat wij daar voor uit zouden geven bijeen gelegd en op de rekening van Brooke gestort. Die hebben het harder nodig dan mijn vrienden en kennissenkring het kaartje dat zij anders zouden krijgen.
Zo kunnen kleine gebaren al een hoop doen.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 19:27

sorry, Carola, ik vind je erg hard maar ja.
Ik zorg ook heel goed voor mn eigen dieren maar je kan toch ook een beetje opkomen voor je medemens en dier??? Vooral lijkt mij als je zulke dure spullen koopt!!! Al is het maar 1 euro, als iedereen dat doet helpt al heel wat!!! Het is toch vreselijk alles wat die arme weerloze dieren moeten doorstaan!!! En ik vind mensenleed ook heel erg, maar dierenleed raakt mij zeker net zoveel!!!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 19:35

elise ik ben het helemaal met je eens!! Ik roep ook erg hard jah.. maar ben geen vegetarier.. Vind het allemaal heel erg wat er met die dieren gebeurt en om die reden zou ik vegetarier willen worden, maar kan het niet.. In een eerdere reactie staat al uitgelegd wat ik vond en het komt een beetje op hetzelfde neer als wat jij nu zegt!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 22:41

Hoe meer ik hier lees, hoe rotter ik me voel, dus probeer het van nu af aan een beetje te vermijden. Ik had zelf nml. wat meer diervriendelijkere reactie's verwacht, maar ja, ik trek het leed van mishandeling misschien ook wel te erg aan, dan denk ik aan die arme paarden op transport, hoe bang ze zullen zijn en hoe dorst ze hebben, en hoeveel pijn ze hebben of aan de hondenraces, hoeveel pijn die dieren hebben die worden opengescheurd door een andere hond of aan een boom worden gehangen en langzaam dood gaan in de brandende zon, ik kan nog wel even doorgaan maar dat doe ik niet, ik zit nou weer met tranen in mn ogen!!! En ik doe wat in mn macht ligt om te doen, ik had nog zoveel meer willen doen maar dat zal haast niet gaan, helaas!!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 09:44

Moniquelucky, jij voelt precies hetzelfde als ik. En daarom reageer je zo heftig, ik reageer zelf ook zo hoor. Ik HAAT bijvoorbeeld die mensen die zo met honden omgaan in Spanje zo, dat ik niet voor mezelf in zou staan als ik ze bezig zag. Ik vervloek ze, net als jij. Het doet me namelijk zo'n pijn en verdriet als ik honden zo zie lijden, er zijn eigenlijk weinig dingen die mij zo HARD en diep raken. En Donnah, ik kan jou ook heel goed volgen. Ik denk er namelijk ook zo over.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 10:48

ik zit echt met open mond deze discussie te lezen.
hoe kan je nou dieren vergelijken met mensen? en deze opmerking spant de kroon;

DiamondCheckers schreef:
Ik heb eigenlijk nog niet al de antwoorden gelezen maar ik wilde hier toch eventjes op reageren.

We zullen allemaal wel weten hoe Hitler de Joden heeft behandeld. Ook zij waren in een hokje geplaatst met veel andere mensen. Zelfs toen ze vervoerd werden naar Aushwitz e.d. Meeste mensen die zoiets zien beginnen al te janken en ja, het is heel zielig omdat ook deze mensen geen weerstand konden bieden. Dus, ook hetzelfde met dieren die vervoerd worden. Je kunt het vergelijken met de joden.

Lips are sealed

gelukkig kunnen dieren niet al te goed nadenken. Wanneer een dier mishandeld wordt, zal het hooguit denken; huh? of auw. Tuurlijk is het ook vreselijk, ik vind dat ook erg en wou dat het gewoon niet gebeurde. Maar de aids kinderen in Afrika, die langzaam hun hele familie zien sterven en weten dat zij binnenkort zelf ook een pijnlijke dood gaan sterven, dat doet jullie niets?
Steek je kop nog wat verder in het zand jongens!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 11:44

Die aids in Afrika doen die mannen Lis. Die gaan met iedereen naar bed, want dat is macho. En omdat ze weten dat ze kans hebben op aids, pakken ze maagden van 12 jaar. En die lopen dan gelijk de eerste de beste keer aids op. ZE zijn zichzelf willens en wetens aan het uitroeien. Voor die kinderen vind ik het heel erg, voor die mannen vind ik het net goed. Laat ze maar langzaam kreperen. Dat verdienen ze. Zoals zij met vrouwen en kinderen omgaan.
dieren is anders, die vragen niet om ellende. Die kinderen vragen er ook niet om. Kinderen en dieren vind ik ook altijd erger dan volwassen mensen. OM redenen die Donnah al eerder noemde.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 12:05

Desiree, ik ben het ook met jou eens!!!
Maar het neemt niet weg dat ik het ook heel erg vind als mensen pijn lijden!!! Maar daar wordt meer aan gedaan dan aan dierenleed!!!
En waarom vergelijken we hier nou steeds dierenleed met mensenleed???
Het begon hier over dierenleed, dat dat zo erg is!!! En dat is ook erg!!!
En dieren denken echt niet alleen maar auw, ze hebben echt pijn!!! Lekker hoor zón langzame dood onder de zon, dat is heus niet alleen maar auw!!! Tjeetje ik maak me alweer....!!!