Begonnen met deken *zucht*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Begonnen met deken *zucht*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 22:02

Het is zover de R is in de maand Huilen
De voorspellingen voor deze week zijn niet al te best.
Wind en veel regen...

Mabel staat snachts op stal maar gaat al vroeg naar buiten om een uur of 7. Zelf ben ik pas savonds om half 8 op stal en het is me vorige week al een paar keer gebeurd dat ik haar met haar haren overeind uit de wei heb gehaald: Ja, ja Mable is een heus watje Tong uitsteken

Ze heeft een dun velletje dus vandaag de deken erop. Ik moest nog net geen traantje laten maar dacht wel aan het feit dat de deken er pas in April weer af gaat.............. dat zijn 8 maanden van dekens pffff
Maar ja alleen het beste is goed genoeg voor mij meidje Lachen
Laatst bijgewerkt door Diana_Mabel op 19-09-04 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 22:04

Tja, Ascot heeft inmiddels z'n berenvelletje. Hij zit echt te dik in z'n wintervacht, maar hij wordt te weinig gebruikt om te scheren. Scheve mond Nou ja, over 6 maantjes verhaart hij weer.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 22:05

troost je, je bent niet alleen!! mijn Stinkertje staat al 2 weken onder de deken, toen begon die ellendige vacht al krollie-wollie te worden! 1 positoef ding, ze blijft nu mooi wit Haha!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 22:07

Vind je het zo erg?
ik vind het heerlijk dat Joy onder een dekentje staat (tenminste als het een goedpassende zou zijn Boos!)
8 maandjes vliegen voorbij..let maar op Haha!

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 22:09

Sja, ik heb nog even gewacht omdat er nog zoveel warme dagen zijn geweest in september. Maar vandaag viel het me op dat mijn merrie toch al wel dik in haar vacht zit. En vandaag was het weer zo warm. En ze was trager dan normaal. Ik vraag me toch af of het komt door haar vacht in combinatie met de temperatuur van vandaag .... Als het vandeweek echt zo slecht wordt, ga ik ook maar beginnen met dekens...

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 22:11

pff dat gedoe altijd met die dekens heb er ook geen zin in.. alhoewel hij blijft wel lekker schoon Haha! Heb nu nog geen dek op, tis zo'n raar weer, en hij krijgt toch wel een dikke vacht deken of niet, hij wordt toch wel een ijslander..

Of ik moet wachten tot zijn vacht helemaal dikgegroeid is en dan het scheerapparaat erover halen, maarja dan ben je nog meer met gedoe met dekens bezig, maarja een zwetend en sloom paard is ook niet alles( zoals je hoort heb ik nog steeds elk jaar weer een ernstig dillemma Haha! )

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 22:13

Ik moet van de week ook te veld voor een regendeken/dunne winterdeken.
Mijn Mabel heeft ook een teer huidje met een dun vachtje Knipoog

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 23:57

mijn paard dr winter vacht lijkt wel dunner/korter als dr zomer vacht, erg raar, die van mij staat al ruim 3 weken met regendek op......... scheelt toch in de kou.....