Het mysterie van de ontsnapte pony

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Het mysterie van de ontsnapte pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 19:35

NOu we hadden vandaag wel een dagje hoor.

Komen we rond een uur of 1 aan bij het weiland waar mijn ponys staan, zegt Lyanne ineens......"he ik zie Shetta( grote oude shetlander) niet lopen".....ik kijken.......en inderdaad niet te zien.....ik zeg tegen haar, "ach die staat wel ergens"
Ineens zegt ze.....OOO nee.....het is Kismo die we missen en die loopt bij de shetlanders van de buren in de wei Ziek
Daar liep die kleine ondeugende oliebol, parmantig tussen ieniminie shetjes.......ze leek ineens enorm groot.

Ik onze hele weiland doorgelopen waar ze dan toch de wei uit was gegaan en de andere wei was ingegaan Scheve mond en op een gegeven moment zag ik een kapotte plank, "maar toch snapte ik nog niet hoe ze dan toch bij de buren in het land was gekomen....die hebben drie rijen hout langs het land heen Verward

Wij Kismo gepakt en naar de voorkant van het land gelopen......hangt er een briefje aan het hek, of we een 06 nummer willen bellen voor het slot Verward , toen zagen we dus dat het slot kapot was geknipt!!!

Toen viel het kwartje over hoe ze in dit weiland was gekomen
Het blijkt dat ze dus ontsnapt was de enk op.....en die komt uit op 2 wegen (80km wegen )
Gelukkig lopen er zondags altijd veel wandelaars en er waren dus een man en een vrouw die haar hadden zien liepen over de maisvelden heen, ze hebben haar gevangen en gekeken waar ze thuis hoorde....helaas kregen ze bij geen enkel huis gehoor en hebben ze het weiland met de shetlanders maar uitgekozen om haar in terug te zetten (ze dachten dat ze daar hoorde).
Maar op dit weiland zat dus een slot, die ze hebben open geknipt en haar erin gezet.......op het moment dat ze haar ertussen lieten hadden ze dus al door dat ze waarschijnlijk het verkeerde land hadden *grin*, (ze zullen wel flink tekeer zijn gegaan tegen elkaar).

De ponyvinders hadden voor die tijd ook de politie gebeld dat ze een pony hadden gevonden Ach gut en nadat ze ons alles hadden uitgelegt over het mysterie van de shetlander ineens bij de buren in het land hebben ze de politie maar weer gebeld dat de eigenaren terecht waren

Nu maar afwachten of we over 11 maanden geen veulentje krijgen want er liep ook een hengstje bij in >;)

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 19:50

die kismo, hahaha, ze blijft avontuurlijk he Lachen
wel schrikken dat je dr eerst niet zag. en aardig van die mensen dat ze de moeiet hebben genomen kismo te vangen en in een weiland te zetten. al was het dan wel de verkeerde Haha!

Dnies90
Berichten: 3411
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: De Meern.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 20:09

o nou dit gebeurt de laatste tijd wel heel veel.
ik ken een meisje die rijd een pony,van een meisje.
en daar stond s'nachts de politie met die pony voor de deur met is deze pony vanm jullie.hadden ze hem losgelaten en was weg gelopen.
Dus nu zit er een groot slot om heen.
triest dat het zo moet.
maar hopelijk is ze niet gedekt.en dat het neit vaker gebeurt

serenta

Berichten: 2275
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 21:26

Dat is zeker een avondtuurtje, wees blij dat die in het land ernaast is neer gezet. Wij hebben het wel eens met die shet van ons gehad. Komen wij 's ochtends bij het land aan, pony weg. Hek plat (en de andere stond druk heen en weer te lopen achter het hek, gelukkig) Dus wij gelijk politie gebeld niets bekend, gelijk naar de manege die iets verder was, daar ook niet bekend. Toen maar Anivedi gebeld en die had iets gehoord op de scanner rond 4 uur. En ja hor dat was onze shet. gelijk even nagevraagd en adres opgezocht en we konden hem weer ophalen gelukkig.

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 02:04

Wat netjes van die wandelaars Had ook heel anders af kunnen lopen met die wegen daarachter.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 08:13

laurae schreef:
Wat netjes van die wandelaars .

Ja idd!

Wat een avontuur zeg Tong uitsteken

luuntje

Berichten: 13969
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 08:22

Wat een aardige wandelaars. Nu inderdaad maar afwachten of er gezinsuitbreiding komt of niet.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 08:32

Aardig van ze Haha!

naja, hopend at er geenv eulen komt voglend jaar!(of stiekem toch wel he Tong uitsteken )

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 08:39

Ze waren echt zo netjes dat ze het slot nog wilde betalen omdat hun het kapot hadden geknipt, nou dat vind ik gewoon super!!!

Veulen is best wel leuk maar liever niet, de pony die ontsnapt was heeft namelijk zomerexzeem en ik zou heel bang zijn dat het veulen het zou erven, ach en als het toch zo is dan is het veulen al weggegeven Haha!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 10:08

Het was inderdaad heel netjes van die mensen dat ze hun tel nr hadden achtergelaten, fijn ook dat ze nog in de buurt waren Haha!
Die Kismo, hopen dat ze dit niet vaker gaat doen.. En als ze het dan doet, laat het haar ajb op een zondag doen zodat er weer wandelaars zijn die dr kunnen vangen Haha!