Pleidooi voor het afgekeurde paard...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 13:06

ik ben het er helemaal niet mee eens. Inderdaad loopt ook een ogenschijnlijk gezond paard risico's, maar zover je daarin risico's kan uitsluiten, is dat toch mooi meegenomen?

Ik heb dus ook een paard gehad wat na 3 jaar slechter begon te lopen en binnen 3 maanden ondanks speciaal beslag en medicijnen stokkreupel liep. ik heb haar dus uiteindelijk weggegeven aan een man die met haar wou fokken. Wat er uiteindelijk verder met haar is gebeurt wil ik helemaal niet weten. Ik wou achteraf dat ik haar nooit gekocht had.

Ik zal nooit meer een afgekeurd of niet gekeurd paard kopen, want het verdriet is het me niet waard, en het paard eindigt dan vaak alsnog bij de slager.



lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 13:44

mijn paard heb ik destijds dus niet laten keuren, dat was nog niet zo 'in', althans niet bij ons op stal.
De dierenarts liet mij weten dat als ik haar toen wel had laten keuren dat hij 99% zeker wist dat ze toen ook al afgekeurd zou worden. haar voorbenen waren dus al stuk toen ik haar kocht. Ze had er alleen nog geen last van. Ik ben voor een second opinion bij een andere da geweest, en deze vertelde mij precies hetzelfde.

Dus buiten alle kosten (foto's, speciaal beslag, medicijnen) om, heb ik een hoop verdriet gehad van iets wat ik van te voren had kunnen weten. Ik begrijp dat het ook kan gebeuren bij een goedgekeurd paard, maar die kans is dan toch weer kleiner, hè?
En daarom zal ik nooit meer een paard kopen wat niet- of af- gekeurd is.

Het paard wat ik daarna heb gekocht was net 3 jaar, kwam zo uit het land en had nog nooit iemand opgezeten, maar heb ik toch klinisch en röntgenologisch laten keuren.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 13:55

Ik zou keuren vanaf iedere prijs, zelfs als ik een paard kado zou krijgen, wil ik toch weten wat ik op stal zou zetten.

jaja, ook een gegeven paard kijk ik in de mond Haha!

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 17:53

Sando schreef:
Moet ik even mijn recente ondervinding melden.
Gisteren is de DA geweest, Peru heeft een dikke sprong.
Nu ga ik morgen met Desiree naar de praktijk en worden er foto`s
gemaakt. Wellicht een kans dat Peru OCD heeft.

Toen ik Peru zag, was ik op slag verliefd. Hij was ook niet het paard waarvoor ik ging, maar ik zag hem staan ik was verliefd.
Keuren? Forget it, niet weer. Jammer dan, maar dan loop ik maar een risico. Ik wilde niet weer mijn neus stoten, dus heb hem toen gekocht.
Als hij iets mankeert zie ik het wel. Ik heb hem dus niet laten keuren.


Verward wat een logica Verward
das nog eens een mooi voorbeeld van je kop in het zand steken.

Wel banketstaaf voor je, ik hoop dat het meevalt morgen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Glenda, Kaatastrof, Ruai, Vagabondo, vilheide en 131 bezoekers