na 2 jaar in de Z?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 16:10

paarden kunnen met 2.5 jaar zadelmak gemaakt worden dat ze voor hun 3e onder het zadel zijn. En dat je ze dan even wegzet.
Ik denk dat dat de beste manier is.
Als je met 3 begint zijn ze te sterk.


Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 21:58

Kim,
EEn klein beetje met je eens.
Een paard is soms te sterk om er met 3 al op te zitten. ER zijn paarden en die willen gewoon nix. Als je dan met 2.5 begint zijn ze wat overdonderd om het zo maar te zeggen ( niet helemaal goed gezegd) en dan zet je ze weg als ze onder het zadel zijn. Tuurlijk je moet er niet mee aan de gang gaan voor ze 3 zijn. Maar zadelmak maken, inrijden ed is iets heel anders dank gewoon rijden. Als een paard het allemaal begint te snappen zet je hem weg en dan is het voor een paar maanden goed. En dan met 3.5 oid er weer mee beginnen.
Waar ik het wel mee eens ben is wat je ook zei van dat sommmige pas er met 4 aan toe zijn. Maar dan begin je pas met 4, het ene paard is qua ontwikkeling net zo ver als een 2.5 jarige terwijl ze al 4 zijn. (beetje raar gezegd maar ik hoop dat je het snapt) Ik bedoel dat ze mentaal en lichamelijk er dan pas aan toe zijn. Ik leg dit soort dingen altijd een beetje vaag uit maar ik ben vaag.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GabberGill, MaanNaam, MairiMacBran, Titsia, Vagabondo, vilheide en 130 bezoekers