Joepie, mijn barefoot is binnen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Joepie, mijn barefoot is binnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 23:47

Zo vandaag na lang wachten was eindelijk mijn barefoot gearriveerd.

En uiteraard moest ik daar gelijk even mee rijden, dus heb ik dat vanavond gedaan.

Eerst werd ik vrolijk begroet door Simon, en vervolgens aan het poetsen geslagen. Al gunde ik mezelf een beetje weinig tijd Bloos , want ik wou natuurlijk zo snel mogelijk zadelen.

De stalhouder en zijn zoon vonden het allemaal erg interessant, dus tussendoor telkens vragen beantwoorden en zo goed als ik kan uitleg geven over het zadel. Maar ze vonden het beiden een mooi zadel .

Uiteraard ook even een paar foto's gemaakt, maar niet met digi dus dat wordt nog even wachten.

Toen opgestapt, wel met krukje maar dat deed ik met mijn andere (vzh-zadel) ook al, en naar de bak. Wat een lekker gevoel al gelijk. Vreemd genoeg heb ik juist met de barefoot het gevoel dat ik minder breed zit en beter mijn benen aan kan leggen als met mijn vzh-zadel. Normaal is dat geloof ik andersom Verward Lachen .

Simon liep in ieder geval lekker met het zadel, en was lekker ontspannen. Al vind hij de toeschouwers altijd interessanter als degene die erop zit. Maar dat was ook snel over. Op mijn gemak alle gangen even gereden. En hij was toch linksom al een stuk rechter, hij loopt linksom vooral in galop nog wat scheef met de kont naar binnen. Maar dat ging echt stukken beter.

Daarna nog even een pasje laten wijken zowel voor het linker- als rechterbeen. En zowaar ook dat ging beter. Normaal mag ik behoorlijk wat kuitdruk geven, maar nu was het ietsje aandrukken en opzij OK dan! .

Na het rijden een mooie egale zweetplek Lachen , en dat was met de vzh toch niet het geval .

Echt super, wil nu al niet anders meer. Zaterdag gaan we lekker een uurtje of 2 naar buiten. Maar ook dat gaat wel goedkomen Haha! .

Ik ben helemaal happy

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 00:17

Ik ben benieuwd naar de foto's. (Wat kost het eigenlijk zo'n ding?) Zit het ook comfortabeler voor de ruiter en is het ook geschikt voor endurance?

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-04 00:25

Wat ik begrepen heb zijn ze zeer geschikt voor endurance. PB anders pmarena eens of kijk op www.boomloosrijden.nl dat is haar site, ik heb het zadel via haar gekocht. Daar staat ook de prijs Knipoog .

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 00:39

*nog even te duur voor mij....*

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 01:47

Hee! Gefeliciteerd met je barefoot!
Geweldig he, zo'n zadel Lachen

Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 10:34

gefeliciteerd met je nieuwe zadel! Hij zit erg lekker! En ik vond het leuk dat ik even mocht proefzitten!

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 11:06

gefeliciteerd met je nieuwe zadel!! het zit geweldig he zo'n barefoot *LOL* ik wil hem echt nooit meer kwijt!!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 11:08

Wat zijn er al veel bokkers boomloos eigenlijk! Ik lees steeds vaker dat mensen een barefoot hebben aangeschaft Lachen

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-04 11:11

Ik ben al lang gek van boomloos, maar vond het te duur voor op mijn bijrijdpaardje Haha! .

Maar nu ik Simon heb en hij onder zijn vzh (die erbij zat toen ik hem kocht) niet egaal zweette, er blijven nog 2 vrij grote droge plekken. Is het zadel wat sneller gekomen als de bedoeling was, maar dat vind ik helemaal niet erg Tong uitsteken .

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 11:30

Gefeliciteerd ermee en ik ben benieuwd naar Cheese!

nairtje

Berichten: 1991
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Bodegraven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 18:05

Heerlijk he............ Ik zelf zit breder op de barefoot dan op mijn dressuur zadel.
De barefoot is net een luie stoel..... echt wat zit dat zadel toch heerlijk.... Ook Lennon is zoooo tevreden met zijn zadel. Een aanrader voor iedereen...

Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoeveel bokkers zo'n zadel hebben. Bij mij op de manege heeft iedereen veel interesse in het zadel!!!!!!!!

pmarena

Berichten: 48086
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 21:45

Fijn dat je er echt blij mee bent , super !! OK dan!

Er zijn inderdaad al heel wat bokkers boomloos , mensen proberen het zadel van elkaar en voor je het weet willen ze zelf ook zo'n ding Lachen

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 21:46

maak es een lijstje Pmarena, voor de gein......

pmarena

Berichten: 48086
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 22:29

Ik weet het eerlijk gezegd niet , ik lever aan personen en welke bokker precies wie is ontgaat me vaak eerlijk gezegd , ook komen er nieuwe bokkers bij via mij / mijn site , dus die zijn dan sowieso al nieuw en onbekend... ik weet simpelweg niet wie er allemaal op bokt zitten Lachen

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 23:41

oh ik wil er zo graag eentje hebben! Ik vind ze er ook mooi uitzien, geen idee hoe ze zitten maar zo te horen wel goed!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 11:40


Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-04 19:51

Haha, ik zag het topic net al Haha! . Maar vandaag dus weer gereden en weer OK dan! .

Voor mij geen zadel met boom meer