Naar paardje wezen kijken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Naar paardje wezen kijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-02 15:51

We gingen naar een leuke pony voor mij kijken,een vosje,1.48m,geen papier,8 jaar oud,waarschijnlijk new-forest met b-tje arabisch bloed.

Paardje zag er bijzonder mooi uit,vriendelijk hoofdje,mooi rond en glanzend.Erg vriendelijk naar ons toe.Allereerst gekeken hoe het paardje losliep.Ze zeiden dat ze net 2 dagen stil had gestaan...Mooi showen,staartje omhoog,mooie ruime passen...Toen ging een meisje haar voorrijden,stukje draf,gallop (waar ze er 1 x een klein stukje vandoor ging) en toen ik erop.In het begin was het wel effe eng,maar later kreeg ik mijn vertrouwen en ging ik wat dingen proberen,voltes,wijken etc etc.
Van het wijken snapte ze nog niet zoveel maarja,dat komt nog allemaal wel.Met afzadelen was ze ook heel vriendelijk,evenals met opzadelen,een pony die nooit de oortjes achter in de nek heeft.Ze stond in een verzorgde stal en had goed tuig op.

We gaan haar op proef nemen en die mensen nemen bogachka op proef,als alles klikt gaat het door Lachen GEEN VRAGEN OVER BOG STELLEN S.V.P

kuzzz happy moi

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 16:17

Leuk hoor!
Maar zou je niet even verder kijken dan meteen de 1e de beste?? ten minste dat zou ik doen...

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 17:12

Tja, er zijn van die mensen....
Lips are sealed

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 17:31

Ja, ik zou ook eerst wat verder kijken, maar het kan ook dat Sunnylover dat paardje nu al zo fantastisch vindt dat ze het al weet.
Gefeliciteerd, Sunny

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 17:32

Marsje, sinds wanneer interesseer jij je voor paarden dan? Wil je er ook één gaan kopen?

Tessa_N

Berichten: 759
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 17:38

Als het klikt moet je er gewoon voor gaan hoor!!!!!!!!!
Ik hoop dat het wat voor je is en dat die mensen jou paard leuk vinden.
Veel plezier ermee Haha!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 17:48

wat leuk sunny
ik hoop voor je dat alles goed komt....
je hebt niet zoveel geluk gehad met de andere paardjes
deze klinkt iig heel erg leuk

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-02 18:59

Voor de mensen die altijd en eeuwig wat te zeiken hebben:
waarom neemt hij bogachka dan op proef en ik die andere pony?
Omdat ik meteen al beslis? Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 19:03

leuk voor je hoor!! hopen dat het wat beter gaat!!
verstandig van je dat je ze eerst op proef neemt

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-02 19:59

hey thanks! Lachen
Ik hoop dat Bogachka bij hem ook bevalt.
Ik ben echt blij dat hij zelf heeft voorgesteld over het op proef nemen.Veel beter zo,dan ken ik haar helemaal uittesten,en als het niks is zoekt hij verder voor me. Lachen

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 20:19

helemaal eens met anne-jelly, maar er zijn idd van die mensen carola...

Lips are sealed Lips are sealed

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 21:10

Waarom neem je geen hobbelpaard?
als je daar genoeg van krijgt kun je men vast gewoon inruilen. Frusty

Sorry hoor, ik vind dit echt geen manier van met je paarden om gaan Lips are sealed

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 16:10

wennie schreef:
Waarom neem je geen hobbelpaard?
als je daar genoeg van krijgt kun je men vast gewoon inruilen. Frusty

Sorry hoor, ik vind dit echt geen manier van met je paarden om gaan Lips are sealed


als het niet klikt dan klikt het niet. en dan kan je wel eindeloos doorgaan met vechten maar dat schiet niks op.
ik denk dat sunny het op deze manier goed oplost. het klikt niet tussen haar en bogachka. en zou je dan eindeloos door gaan vechten Verward

ze kan nu beter een ander paardje nemen waar het wel mee klikt en zo te horen gaat bogachka het echt niet slecht krijgen. en wie weet krijgt bogachka dadelijk ook een eigenaar waar het wel mee klikt. dan is iedereen toch blij?

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 16:43

nog meer gezeur op BOKT Misselijk (sorry maar het lijkt of er alleen nog maar gezeurd wordt hier op bokt.

Sunny kan gewoon niet met haar pony omgaan, daarnaast kost een pony veel geld, dus moet je er wel lol van in hebben. Ze heeft er zelf toch ook niet om gevraagd om iedere keer maar er af gegooid te worden en dan ook nog wat te breken.
Straks loopt het erger af en dan weet ik het wel weer. Dan loopt iedereen weer van'ze had die rotknol ook moeten verkopen etc etc"


Sun ik hoop dat je nu eindelijk een brave pony vind waar je nog heel lang plezier van mag hebben.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 16:52

Cowgirl schreef:
nog meer gezeur op BOKT Misselijk (sorry maar het lijkt of er alleen nog maar gezeurd wordt hier op bokt.

Sunny kan gewoon niet met haar pony omgaan, daarnaast kost een pony veel geld, dus moet je er wel lol van in hebben. Ze heeft er zelf toch ook niet om gevraagd om iedere keer maar er af gegooid te worden en dan ook nog wat te breken.
Straks loopt het erger af en dan weet ik het wel weer. Dan loopt iedereen weer van'ze had die rotknol ook moeten verkopen etc etc"


Sun ik hoop dat je nu eindelijk een brave pony vind waar je nog heel lang plezier van mag hebben.

Ja, je hebt helemaal gelijk!!!!

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 16:54

Ik ben het helemaal met Cowgirl eens Haha!

Sunnylover ik hoop dat dit het juiste ponietje voor je is
en ik hoop dat jullie goed door de proeftijd heen komen *LOL*

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 17:35

Ik ga ook helemaal met Cowgirl mee.
Sun heeft het geprobeerd met Bogachka, en dit ging niet. Bogachka kan op deze manier een goed tehuis vinden en misschien dat Sun de pony die ze op proef heeft uiteindelijk koopt als het klikt.

Fijn Sun dat je de pony op proef mocht nemen, dan kun je eerst kijken of het wat is.
Ik zal voor jullie duimen dat het een lief rustig beestje is waar je je zelfvertrouwen weer goed mee kan opbouwen.
Veel succes! Party!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 17:39

Cowgirl schreef:
Sunny kan gewoon niet met haar pony omgaan, daarnaast kost een pony veel geld, dus moet je er wel lol van in hebben. Ze heeft er zelf toch ook niet om gevraagd om iedere keer maar er af gegooid te worden en dan ook nog wat te breken.


Een stuk zelfkennis, goede voorbereiding en een onafhankelijk advies bespaard vaak een hoop verdriet.
Ik wens Sunnylover veel wijsheid toe want ik geloof dat dat eigenlijk het enige is wat ze echt nodig heeft Schijnheilig

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-02 18:30

thnx

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 18:35

Ik hoop voor je dat het allemaal goed komt.

Het klinkt iig wel goed, en je hebt geleerd om niet overhaast te beslissen dus je zal wel weten waar je mee bezig bent.

Erg prettig dat je het paardje op proef kunt krijgen en dat Bogaschka dan misschien daar kan blijven.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 18:49

Mensen, niet zeiken!
Houden jullie je pony wel wanneer het niet klikt? Wie is er dan zo onverstandig! Frusty Lips are sealed
Maar misschien is het toch verstandig om eerst nog een paar te bekijken. Dan van alle de positieve en negatieve punten opschrijven en dan kijken welke je hetliefst hebt. Lachen

Ennuhm, trouwens. ik vind dat Sunnylover het heel goed doet. Het gaat niet met Bogachka, maar toch verzorgt ze haar nu nog gewoon goed!! Er zijn veel mensen die haar dat niet na doen hoor!!!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 18:55

t zou ook mooi zijn als je een paard hebt waar je niet goed mee kan en dan dat beest niet poetst en verzorgt. Dat is wel het minste wat je doen kan lijkt me zo.
Verder sluit ik me bij Jippie aan.
Wat is de reden dat die mensen deze pony in willen ruilen voor Bo?

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 19:02

Leuk Sun, hopelijk klikt het met deze pony wel.
Heb je een foto ofzo? ben wel benieuwd.

En idd, een pony waar t nie mee klikt is voor beide t beste om niet te houden.
Mijn vorige pony was totaal geen goede combinatie met mij. Dat was echt water en vuur..
Ik besloot om haar weg te doen en iedereen die daar wat op aan te merken had, kon van mij in zijn sop gaar koken.

Echt Sun, veel suc6!!

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-02 19:44

Laura schreef:
t zou ook mooi zijn als je een paard hebt waar je niet goed mee kan en dan dat beest niet poetst en verzorgt. Dat is wel het minste wat je doen kan lijkt me zo.
Verder sluit ik me bij Jippie aan.
Wat is de reden dat die mensen deze pony in willen ruilen voor Bo?

het is een handelaar (hij is erg goed,voor zowel mens als dier...en als het niet klikt verkoopt hij die pony en zoekt een andere voor je...)

Sirius_

Berichten: 10948
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 19:58

je hoeft niet verder te kijken dan een pony. stel dat je juist door verder te kijken je droompony misloopt? kijk, vanuit mijn situatie gezegd: wanneer je op het punt staat je droompony te krijgen, en het gaat net niet door, dat is echt erg. daarom ben ik heel blij voor shalane als het bij haar goed gaat. en daar bedoel ik mee dat de koop doorgaat en dat het niet na een paar maandjes alsnog verkeerd gaat. dus heeel veel plezier shalan. duimen dat het een goeie keuze zal zijn Lachen