Gemeet met Ineke2 (van Levi) !

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Gemeet met Ineke2 (van Levi) !

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 10:45

Ineke is gisteren bij ons geweest, omdat ze interesse heeft in NH omdat Levi af en toe nog een beetje lomp tegen haar doet en nog weinig ontzag voor haar heeft.
Eerst heb ik met Milena wat verschillende dingetjes met haar doorgenomen; de join-up en follow-up (Roberts), de Parelligames en gepraat over T-touch. En toen was het showtime voor Ineke; met Milena in de roundpenn! Milena vond het maar raar, dat vreemde mens in het midden, die moest eigenlijk vooral eerst maar eens besnuffeld worden. Maar toen Ineke zich dominant op begon te stellen door Milena's plaats in te nemen, kreeg die gele dondersteen door dat dit niet zomaar iemand was waar ze de draak mee kon steken Haha!
Ineke kwam zonder al te veel moeite tot een goede join-up en follow-up met een voor haar wildvreemd paard. Lieve meid als ze is, vond ze dat vooral knap van het paard Haha! maar eh..... tja, wat dacht je van jezelf Ineke? Super hoor!
Ineke mist door haar eigen lichaamshouding een stukje dominantie in haar uitstraling, maar op een of andere manier straalt ze een vertrouwen uit waar dieren heel goed op reageren. Zelfs Leonardo vond haar meteen lief.
Daarna heeft ze nog wat grondoefeningen met Mileen gedaan, die ze op Levi ook rustig aan toe kan gaan passen.

Toen werd het langzaamaan etenstijd, en arme Dick had de hele dag gewerkt, dus de dames zijn maar naar huis gegaan om wat te knagen te maken. Ineke werd door mij lekker op de bank geplant met een glas cola en een boek over verschillende stijlen van NH ("Het paard als partner"), maar niet voor ik me enorm verbaasd heb over een van onze kattenkinderen. Grover is nl. als jong katje mishandeld, en daardoor doodsbang voor vreemde mensen. Maar tot mijn stomme verbazing kroop ze niet meteen weg toen Ineke binnenkwam, maar ging ze op een meter of vier afstand eerst eens zitten kijken. En ineens stond ze op, staartje in de lucht, en ze liep zomaar op Ineke af, die haar aan mocht raken en zelfs een kopje kreeg! Uniek!!!!

Afijn, toen Ineke lekker zat te lezen (en fantaseren over hoe geweldig Levi het gaat doen Tong uitsteken ) heb ik het eten klaargemaakt. Ineke heeft voorzichtig wat rundvlees roedjak geprobeerd, maar stapte graag over op het milde stoofvlees, met rijst, boontjes en komkommer met ananas (klinkt als vreemde combi, maar is Kwijl ) Vork Ineke is een dankbare gast aan tafel, dus die mag nog eens vaker komen happen; heb je tenminste eer van je werk!

Na het eten zijn we weer naar stal gegaan, Leonardo en Milena lekker gepoetst en opgezadeld. Dick heeft Ineke wat beginseltjes van het westernrijden uitgelegd, en Milena en ik hebben wat oefeningetjes laten zien. En toen was het natuurlijk voor Ineke tijd om te rijden!
Leonardo is toch ineens wel heel erg groot als je d'r naast staat (zeker met een westernzadel erop, dat scheelt meteen weer) en ook toen Ineke erop zat, vond ze Leo toch wel erg groot. Hij is dan ook een slordige 24 centimeter groter dan haar geliefde Bassie Cool Maar Leo vond het allemaal wel gezellig, en gedroeg zich keurig. Hij werd alleen een beetje onzeker toen hij moest draven, want hij voelde dat Ineke een wat ander evenwicht heeft dan Dick, dus hij was supervoorzichtig met haar.
Ze vond die kamelendraf ( *LOL* Sorry Dick *LOL* ) echter niet echt comfortabel, en toen is ze nog even overgestapt op Milena. Die zat een stuk lekkerder voor haar en ook Mileentjes "jog" (een heel langzame, verzamelde draf) beviel uitstekend!

Afijn, rond een uurtje of half tien hebben we Ineke weer op het station afgezet; die heeft vast lekker geslapen na zo'n dagje hollen en draven.

Ineke, we vonden het hartstikke gezellig. Ik hoop dat je er wat aan gehad hebt voor je paardje (zo niet, brul maar, dan komen we wel een keertje jouw kant op om je te helpen). Als je nog eens in de buurt bent, kom dan gerust nog eens langs!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 11:28

Klinkt als een heel gezellig dagje!

Goed idee van je Ineke, om wat aan NH te gaan doen met Levi! Dat is echt nooit weg, daar zul je zeker profijt van hebben.

Sonja kan volgens mij lekker koken... komkommer met ananas? Klinkt heerlijk, hoe maak je dat, doe je daar nog iets doorheen? Kwijl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 17:17

Tja Mieke, ik heb niet voor niks zo'n dikke kont.... Bloos --> Vork --> Kwijl .... Schijnheilig

Het is supersimpel, ik zou het zelf bedacht kunnen hebben Cool Dag vantevoren een blikje ananas (op eigen sap) in een schaal en blokjes komkommer erin, en dan de volgende dag smullen maar! Dan zit de smaak van het ananassap nl. ook in de komkommer en dat is Kwijl

Je mag m'n kookkunsten anders gerust een keertje uit komen proberen hoor; ben dol op gasten aan tafel!

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Re: Gemeet met Ineke2 (van Levi) !

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 20:47

Sonja schreef:
Grover is nl. als jong katje mishandeld, en daardoor doodsbang voor vreemde mensen. Maar tot mijn stomme verbazing kroop ze niet meteen weg toen Ineke binnenkwam, maar ging ze op een meter of vier afstand eerst eens zitten kijken. En ineens stond ze op, staartje in de lucht, en ze liep zomaar op Ineke af, die haar aan mocht raken en zelfs een kopje kreeg! Uniek!!!!


Dat is toch degene die ik wel een halve seconde heb gezien voordat hij achter de bank verdween en niet meer tevoorschijn kwam? Geef mij Tommy dan maar Lovers .

Ik heb Ineke ook nog heel even gezien op stal, maar ik was vergeten dat ze kwam, was erg laat en had een vervelende pony (degene die mij verteld dat Haflingers van die leuke kinderponies zijn mag Sheril wel eens op twee benen voor hem zien staan, is niet grappig Boos! ), dus heb ik haar maar even gesproken. Dat het grondwerk zo goed ging lees ik dan ook ni pas Schijnheilig .

Ineke, volgende keer beter? En Sonja, je kookt inderdaad lekker. Je moet ook nog eens onze kookkunst komen uittesten Vork .

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 21:10

Ja ik had Sonja gevraagd via PB of ze mij wat kon uitleggen over NH, maar toen vroeg ze of ik niet eens zin had om langs te komen, want dat was veel gemakelijker uitleggen en het resultaat is dit verslag Knipoog

Nadat ik uit de trein was gestapt, zag ik nergens de auto van Sonja, ik zoeken en zoeken... liep uiteindelijk maar weer terug naar het perron en gelukkig daar was Sonja Tong uitsteken

Op naar stal! Nadat we de paarden uit het land hadden gehaald (ze hebben een eigen stuk land *jaloers*) en Leonardo op stal hadden gezet, gingen we met Milena naar de roundpenn. Nadat Sonja uitleg had gegeven en verschillende dingen voor had gedaan, mocht ik het eens proberen Clown

En zowaar na een wat aarzelend begin lukte het ook nog Party!! Sonja vroeg wat ik er van vond "eh ik was eigenlijk stomverbaasd haha" Die ondeugende Milena deed wat ik vroeg en vertrouwde mij volkomen, terwijl ze mij niet eens kent Verward Dat is raar maar wel ontzettend leuk!

Na wat grondoefeningen in de binnenbak, mocht Milena nog even los en toen was het al bijna etenstijd, dus vlug het paard op stal gezet en naar huis om eten klaar te maken Vork

Daar kon ik kennismaken met de bewoners van het huis. Wat een lieverds allemaal Lovers en ik geloof dat ze mij ook wel lief vonden, tenminste uit Sonja's verbazing over Grover op te merken Knipoog
Precies toen het eten klaar was kwam Dick thuis, wat een timing!

Het eten vond ik heerlijk, maar de roedjak vond ik iets te heet dus toch maar de andere saus genomen mmm jij mag vaker koken Sonja!

Na het eten weer terug naar stal en toen was het tijd om te gaan rijden.
Paardjes gepoetst en opgezadeld (ooo wat is Leonardo groot! Tenminste voor ponybegrippen Haha! )
Nadat Dick losgereden had, ondertussen uitleggend hoe je moest sturen e.d. mocht ik erop.
Cappie op en opstijgen maar! Leonardo was erg lief Lovers maar nam wel erg ruime passen! Het voelde een beetje als een schommelschip haha (sorry Haha! ) Maar hij deed geen pas verkeert, wat een onwijs lief paard is dat, zulke paarden maak je niet vaak mee!
Nadat de jog een beetje mislukt was op Leonardo vroeg Sonja of ik het soms eens op Milena wilde proberen.

Ikke: "Houd je haar wel vast dan?" Grinnik Haha! Tuurlijk Lachen
De opstap was in ieder geval al gemakkelijker en na de beugels koter gemaakt te hebben, gingen we in stap. Wat zit Milena lekker, je zou bijna in slaap vallen Dromen ware het niet dat je de beroemde racefjord onder je kont had en dus wel moet blijven opletten Tong uitsteken
Maar Milena bleef keurig bij Sonja in de buurt dus durfde ik wel een jog aan, geweldig, je gaat best hard en je word niet eens moe Cool

Ondertussen was Miran ook op stal gekomen dus ook even kennisgemaakt en Sheril bewonderd, dat beestje kan goed lopen zeg Kwijl

Daarna was het al 9 uur, dus paardjes op stal gezet en toen was de dag alweer voorbij, wat gaat dat snel.

Ik vond het supergezellig en zal vast nog weleens langskomen, als ik tijd heb Lachen

De foto's staan op ITP en helaas geen foto's met mij erop, want toen we die wilden maken was de batterij leeg Frusty

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Gemeet met Ineke2 (van Levi) !

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 21:24

Miran schreef:
Ineke, volgende keer beter? En Sonja, je kookt inderdaad lekker. Je moet ook nog eens onze kookkunst komen uittesten Vork .


Tuurlijk! Ik kom vast nog wel een keer, of je gaat met Sonja mee als ze Levi eens komt meeten Lachen

De foto's staan hier: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?p=541415#541415

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 12:53

Hihi, je MOET nog wel een keer komen, anders heb je geen fotomateriaal als bewijs dat je op die gekke gele van me hebt gereden *LOL* Dat gelooft geen hond, dat je zonder bedreigingen vrijwillig op Milena bent gaan zitten Cool dus we hebben foto's nodig waarop je ziet dat ik geen martelwerktuigen in m'n hand heb om je te bedreigen *LOL* *LOL* *LOL*