dierenmishandeling

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 08:57

Als het aan mij lag werd de export van levende dieren afgeschaft. Slachten moet dan maar hier gebeuren, je kunt grote koelers of vriezers in vrachtwagens zetten. Zoals er met slachtpaarden om wordt gegaan in vervoer (trouwens niet alleen paarden) is belachelijk en onmogelijk goed te praten. En ik ben ook tegen "oefenen" op dieren, en vivisectie is gewoon niet correct. WAarom is de pijn van de een minder erg dan die van een ander? DAt verschil begrijp ik niet. Misschien moet er een experiment op Carola wroden gedaan om te "oefenen", eens kijken hoe ze dat vindt. Misschien dat ze dan wel van gedachten verandert. WAnt een dier die dat moet ondergaan, voelt die pijn net zo goed. Als mensen vinden dat er zo nodig geexperimenteerd moet worden, dan moeten ze dat maar bij zichzelf doen en het niet afschuiven op iemand die weerlozer is. zoals mensen met dieren omgaan, doen mannen dat met vrouwen in India (effe geld verdienen, vrouw ga eens naar het ziekenhuis om een nier af te staan.....).

De hond is de betere mens



Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 10:13

Als mensen vinden dat het MOET gebeuren moeten ze dat maar zelf doen dan, maar niet afschuiven op onschuldige weerloze wezens!

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 14:54

Ik snap niet dat je veearts wilt worden als je zo weinig om dieren geeft. Menseninstanties krijgen nooit iets van mij. Want als mensen niet zo barslecht met dieren omgingen, waren het Wereld Natuurfonds, de dierenbescherming en al dat soort instanties niet nodig. Dus verdienen mensen mijn hulp niet. Pas als mensen ophouden met dieren slecht te behandelen, zal ik Unicef of zo gaan helpen. eerder niet. Ik denk dat jij slechts veearts wilt worden om de wetenschap te dienen. En niet om dieren te helpen.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 08:33

Sja, ik vind het welzijn van dieren dienen als veearts lijnrecht staan tegenover leren ten koste van gezonde dieren. Omdat ik dierenlevens heel erg respecteer, zou ik dus niet kunnen "oefenen" op dieren. Artsen hoeven ook niet te oefenen op levende mensen dus waarom dierenartsen wel? Ik snap ook niet waarom mensenleed perse erger is dan dierenleed. Mensen zeggen dat ja, maar die zijn niet objectief, die denken als eerste aan hun eigen hachje. dieren kunnen niet praten, dus die kunnen voor ons gemak dan ook niet zo erg lijden.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 08:45

Carola zegt "En als ik dan zou moeten kiezen, dan verkies ik het welzijn van de mens toch echt boven het welzijn van een dier. "

"En nog iets. Iemand schreef dat slachten verboden zou moeten worden, en helemaal het slachten van paarden. Maar zijn paarden belangrijker dan koeien, varkens of kippen? WIJ als paardenliefhebbers vinden paarden natuurlijk belangrijk, maar het is onzin om paarden te verheffen boven koeien, varkens, kippen of mensen. "

Nu doe je hetzelfde. Jij stelt mens boven het dier en iemand anders stelt paard boven andere dieren. Het komt echt op hetzelfde neer hoor. Het is niet aan ons om te oordelen dat wij belangrijker zijn dan anderen (in dit geval dieren, maar in het verleden vonden blanken zichzelf belangrijker dan andere rassen, en mannen vonden zichzelf belangrijker dan vrouwen, maar er is geen verschil). VAndaar dat ik het menselijk welzijn niet boven dat van dieren stel.

En ik vind ook niet dat je te nuchter tegen deze lastige wereld moet aankijken. Als iedereen dat doet, zal er geen enkele situatie zich verbeteren, sterker nog, de ellende zal escaleren. op mensenlijk welzijnsgebied en ook op dat van dieren. Je nuchterheid is tot bepaalde hoogte nodig (anders gaat het ten koste van je nachtrust en daar schiet niemand iets mee op) maar je moet wel dingen aan de kaak blijven stellen.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 11:47

Ik vind het egoistisch om jezelf boven een ander te stellen. mensen stellen zichzelf boven dieren. Mannen deden(doen) dat bij vrouwen, blanken deden/doen het bij zwarten. Het is gewoon niet goed te praten. Overigens hoeven we niet over die transport te discusieren. Kan namelijk niet want daar is iedereen het over eens.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 12:30

[quote="moniquelucky"]En natuurlijk Carola mag je je eigen mening hebben, maar het doet mij zo vreselijk veel pijn als grote dierenliefhebber, dat je steeds maar zegt, ach tja het moet, en ach tja je kan er toch niks aan doen, dat doet me echt pijn!!! Alle kleine beetjes helpen en als je zo blijft praten doe je er idd. niks aan!!!

Ik krijg er precies hetzelfde gevoel bij als Moniquelucky, vandaar dat ik eerst zo giftig reageerde in deze topic. Als bij de Albert Heijn 2 soorten shoarmavlees ligt, gewone en scharrel, kies ik voor de scharrel. Verder worden er nog niet zoveel opties gegeven, krijg dus nog weinig kans. En in het ziekenhuis moeten ze het niet wagen om op mij te oefenen! Dat verdraag ik niet, ben een watje. Wat een geluk dat ik dus niet geboren ben als hondje of aapje dat in een laboratorium terecht kwam, bij mensen die denken zoals Carola. Dan was ik er aan geweest!!!!!!!!

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 12:48

Waarom zijn de alternatieven erger? De buurvrouw? Wat ze met de buurvrouw doen, daar is ze zelf nog altijd bij, dat moet zij maar bepalen. Daarbij is mijn leven, of dat van de buurvrouw of van een aapje niet belangrijker in principe. Iedereen VINDT zijn eigen soort belangrijker. Maar IS je eigen soort ook belangrijker dan andere soorten? Wie bepaald dat nou eigenlijk?

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 12:53

dierenbescherming krijgt niets meer van mij........ maar dat is om andere redenen. Ik steun wel een andere dieren instantie (weet naam effe niet meer, krijg er altijd een blaadje van eens in de zoveel tijd), natuurlijk Brooke Hospital, heb ook Greenpeace gesteund en het WNF.
Het blijft dus niet alleen bij schreeuwen.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 13:43

Eten aan tafel is iets anders Kitty. Dit is ten eerste geen kwestie van leven en dood. Daarnaast heeft een mens kennelijk behoefte aan eten aan tafel, maar hebben andere dieren dat niet. Dus dat is niet te vergelijken.

Daarbij kies jij liever voor de dood van een ratje dan die van je broer. Enerzijds egoistisch, anderszijds heel begrijpelijk. Ik zal het je nog sterker vertellen, als ik moest kiezen voor de dood van mijn moeder of van een moeder die ik niet ken, kies ik mooi voor die andere en mag de mijne blijven! Maar gelukkig is het niet aan mij om te kiezen, ik speel niet voor god.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 10:28

Eigenlijk vind ik het best schrikken dat sommigen hier het niet erg vinden als een mensenkind dood gaat van de honger terwijl ze het wel vreselijk vinden als een dier hetzelfde overkomt

Dat heb je mij niet horen zeggen. Ik geef alleen niet meer aan menseninstanties om eerder genoemde redenen.
Ik zet het ene leven alleen niet boven het andere. Wat jij niet wilt dat je geschiedt, doe dat ook een ander niet. Als jij niet wil dat ze met jouw lichaam experimenteren, moet je ook niet willen dat een ander het wordt aangedaan die er net zo goed onder lijdt.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 11:09

Sja, bij mij is dat ook zo. Ik weet niet hoe het komt. Dieren raken mij gewoon meer. Ik kan het niet uitleggen. Maar dat hebben meer mensen hoor. En dat wil ook niet zeggen dat je een dierenleven boven dat van een mensenleven stelt.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 08:49

In die laatste alinea van jou kan ik inkomen Carola. Je moet uiteraard eerst jezelf helpen voordat je het een ander kunt. En inderdaad, het is ook stom om je eigen paard het met minder te laten doen, en voor andere dieren wel goed te zorgen. Ik probeer (sinds ik werk) ook af en toe aan een goed doel te geven, een doel voor dieren dus. Ik probeer daarnaast ter compensatie van alle dierenleed in de wereld, mijn eigen dieren het allerbeste te geven. Meer kan ik niet doen.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 08:44

Moniquelucky, jij voelt precies hetzelfde als ik. En daarom reageer je zo heftig, ik reageer zelf ook zo hoor. Ik HAAT bijvoorbeeld die mensen die zo met honden omgaan in Spanje zo, dat ik niet voor mezelf in zou staan als ik ze bezig zag. Ik vervloek ze, net als jij. Het doet me namelijk zo'n pijn en verdriet als ik honden zo zie lijden, er zijn eigenlijk weinig dingen die mij zo HARD en diep raken. En Donnah, ik kan jou ook heel goed volgen. Ik denk er namelijk ook zo over.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 10:44

Die aids in Afrika doen die mannen Lis. Die gaan met iedereen naar bed, want dat is macho. En omdat ze weten dat ze kans hebben op aids, pakken ze maagden van 12 jaar. En die lopen dan gelijk de eerste de beste keer aids op. ZE zijn zichzelf willens en wetens aan het uitroeien. Voor die kinderen vind ik het heel erg, voor die mannen vind ik het net goed. Laat ze maar langzaam kreperen. Dat verdienen ze. Zoals zij met vrouwen en kinderen omgaan.
dieren is anders, die vragen niet om ellende. Die kinderen vragen er ook niet om. Kinderen en dieren vind ik ook altijd erger dan volwassen mensen. OM redenen die Donnah al eerder noemde.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 11:09

Dat is ook weer waar. als het gaat over dierenleed hoeft er niet altijd te begonnen worden over mensenleed. Ik vind namelijk niet dat het een het ander moet uitsluiten. Dat is net zoiets als je treurt om het heengaan van je huisdier. Andere mensen snappen dat vaak niet, en die zeggen dat je blij mag zijn dat het niet je moeder of zo is. Tsja, zo zijn er altijd ergere dingen op te noemen maar dan mag je dus nooit ergens over treuren.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 11:12

DAT lees ik van verslaggevers in de krant Lis. Die praten met die mensen daar, de artsen die de aidspatienten behandelen in hun ziekenhuizen. Het is daar een mannen cultuur, mensen die er leven die zeggen dat. En van hen wil ik dat aannemen, ze zullen het immers toch wel weten, niet waar? Inderdaad ook onderontwikkeling, maar daar wil men van buitenaf wel aan werken, maar binnen in dat land staat men daar niet altijd voor open. Het is ook opvallend dat vrouwen daar meer open staan voor ontwikkeling dan mannen.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 12:46

Ik ben zeer benieuwd wat CArola te zeggen heeft op wat Fries daarnet vertelde. Ik vind haar namelijk niet diervriendelijk zoals eerder verteld en ik zou nooit zo'n dierenarts voor mijn dieren willen.

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, knockout1, Mark0919, MarrieLeen en 28 bezoekers