Crescendo heeft vandaag voor het eerst gesprongen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Crescendo heeft vandaag voor het eerst gesprongen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-02 20:01

We waren hem aan het longeren en we vroegen ons ineens af hoe hij zou springen, hij is immers helemaal spring gefokt! (Vader is Celano). We hebben toen met het materiaal wat er voor handen was (planken, autobanden, rood/witte 'speren' Haha!) een hindernis gemaakt. Eerst laag en toen steeds hoger (rond de meter) en anders gebouwd. Nou Cresje kan dus echt leuk springen! Hij vond het totaal niet eng, werd er niet warm of koud van! *LOL*

Hij sprong gewoon alles wat we bouwden. Hij springt heel elegant en lichtvoetig, vouwt zijn voorbenen heel mooi en snel in en maakt zich mooi rond boven de sprong. Achter mag hij nog iets sneller worden. Maar we waren eigenlijk heel blij dat hij zo nuchter is, die merries van mij zijn namelijk heel snel bang, maar Cres springt gewoon heel makkelijk. Hij vond het ook heel leuk, trok de hele tijd naar de hindernis toe. We gaan dit nu dus vaker voor de afwisseling doen. Kijken of we aan echt hindernismateriaal kunnen komen en zo ook balkjes lopen onder de man en wat springen. Misschien gaat het wel zo goed dat hij ook op de wedstrijden kan gaan springen, ik zag het al helemaal zitten, kreeg weer helemaal springkriebels! *LOL*

Wat is het toch een allround paard... Lovers

Morgen gaan we kijken of Razin ook wil springen, want zij heeft nog nooit gesprongen! Ik wil graag met haar naar de keuring, maar dan zal ze ook moeten vrij springen. Ben dus heel benieuwd wat ze gaan doen, ik schat in dat ze het heel eng gaat vinden, maar we wachten af!

Heb trouwens ook super fijn gereden vandaag op beide merries. Eerst Jur, zij ging heel fijn en daarna Razin. Razin had een wat slechtere periode, ze is aan het wisselen denk ik, en het blijft natuurlijk een jong paard dat weleens een mindere periode heeft. Maar vandaag ging ze echt geweldig! Super dagje gehad dus! Party!!

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 20:32

Wat leuk zeg dat hij zo fijn springt. Ik vind het echt een heel leuk paard.

Je hoeft trouwens niet perse je merrie te laten losspringen hoor op de keuring. Je kan ook alleen voor het vrij bewegen kiezen. Maar als Razinda het goed kan zou ik het zeker laten doen.

Groetjes Merilyn

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 21:19

Wat leuk, Jura, misschien moet je hem dan toch maar gaan springen ipv dressuren!

Was de bak niet te glad om te springen?

Het was ook heerlijk weer om bij de paarden te zijn. Ik heb voor de verandering de kur geoefend in de bak, maar het werkt gewoon niet in een 20 x 40 bak.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 23:54

Wow!! Lachen Dat ook nog eens! Wat is het toch een superpaard. Ik mag hem wel!! Haha!

Ik ben ook errug benieuwd hoe Razin het gaat doen joh. Verslag!!!! (wanneer het zover is Haha! )

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 08:25

Hé wat gaaf! Kom ik bij jou springen als jij springmateriaal hebt Haha!
En vraag nog gisteren, heb je nog wat leuks te melden... Dit was wel het vermelden waard Haha!
Ik heb ook superfijn gereden gister; ben lekker naar het bos geweest Haha!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-02 10:22

Merilyn, ik had begrepen dat het een nieuw onderdeel was van de keuring? Dat de verplichte onderdelen vrij bewegen en springen zijn! Verward
Maar ik zal het nog eens navragen!

Fitzroy, ik zou best willen springen, iig met een paard dat het leuk vindt zoals Cres. Met stakers zoals Jur is springen niet meer leuk. Haha!
Maar ik heb geen ambitie om ver te komen met springen, dat wil ik in de dressuur bereiken.
De bak trok het prima, en Cres kon met gemak afzetten, er waren niet eens 'kuilen' in de bak van het afzetten! Zo lichtvoetig springt hij dus!
Een kür in een 20x40 bak is inderdaad niet ideaal, toch waren mijn kuren ook in een 20x40 bak.

Als het goed is maken we vanavond foto's van Razin als ze springt (als Haha!). En volgende keer van Cres!

Pava, maar toen hadden we nog niet gesprongen, toen ik het smsje van jou kreeg! Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 11:05

Heb je al eens geprobeerd om met Razinda te gaan springen? Heeft die er talent voor?

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-02 11:46

Vandaag gaan we dat proberen! Razin heeft nog nooit gesprongen dus ik ben benieuwd. Ik denk op zich wel dat ze het kan, al is ze behoorlijk dressuurgefokt. Ik denk alleen dat ze het heel eng vindt.