Grand National vandaag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Grand National vandaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 16:02

Op BBC1 is Aintree op dit moment te volgen, het voorprogramma van de Grand National is bezig. Strakjes wordt de GN verreden.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 16:18

De paarden zijn voorgesteld, worden gezadeld en de spanning stijgt. Ik kijk eigenlijk altijd, in het midden van de race kijk ik dan even de andere kant op en dan kijk ik weer.
Er gaan 40 paarden van start, laten we hopen dat ze er morgen allemaal gezond en wel nog zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 20:51

Aintree geen paardensport? Op een dusdanige manier met je paard omgaan dat je de ene na de andere fysiotherapeut, osteopaat, gebedsgenezer, holist en dergelijken bij je paard moet roepen omdat ie niet doet wat je wilt, nee, dat is wel sport?
Op Aintree vallen wel eens gewonden, maar er wordt minder pijn geleden dan in de gemiddelde manege met gemiddelde ruiters denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 20:06

In mijn bericht bedoelde ik niet eens zozeer de manegepaarden, maar ook paarden die gewoon door hun eigenaar cq verzorgers worden bereden. Voordat we Aintree de pan in hakken, moeten we er ook even bij stilstaan hoeveel paarden er van dag tot dag in de prak gereden worden door wannabee-(noem alle takken maar op)ruiters. Dan bedoel ik paarden die voor de flair van hun ruiter moeten bloeden. Paarden die dus meer pijn lijden dan dat ze laten zien, paarden die de tanden op elkaar zetten om maar te blijven lopen. Paarden waar een lange rij kwakzalvers bij moeten komen om de rijfouten van hun ruiters er weer uit te 'behandelen'. Vergeet ook niet de paarden die vroegtijdig weg gaan omdat ze niet langer meekunnen, verrot gereden dus. Paarden bij wie te weinig rekening gehouden wordt met de voorwaarden voor de prestatie. Paarden bij wie te weinig rekening gehouden wordt met hun gezondheid.
Die paarden die moeten presteren wat hun baasje wil. Die paarden bedoel ik ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 00:15

Cer"]
[quote="Cowgirl schreef:
Jockey's zijn niets meer dan betaalde krachten die het paard in de koers berijden.
En denk je echt dat die Jockey's niets om hun paarden geven? Echt wel hoor.


Maar waarom doen ze het dan? Verward
Juist dat soort profesionele mensen moet toch goed risico's kunnen inschatten...Of is het het risico waard??? Ik mag dan geen pro zijn, en volgens sommige dus niet goed voor mn paard zorgen, maar ik zal NOOIT moedwillig zo'n risico nemen!
[/quote]

Nog even en we moeten de jockeys gaan beschouwen als ze een soort huurmoordenaars? Dat gaat wel erg ver. Een jockey rijdt gewoon voor zijn brood en liefst het beste paard dat aangeboden wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 23:23

Jawel, want wat er in de GN gebeurt, zijn ook ongelukken. Er is geen jockey te vinden die het paard waar hij op zit met opzet laat vallen.

Die slager waar jullie het over hebben, die is nog erger dan een huurmoordenaar, want behalve dat hij het dier om brengt of om laat brengen, verkoopt hij ook nog het vlees om er aan te verdienen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, GoogleAdsense, Joyceee86, Maanon_ en 70 bezoekers