Fysio bij Nike geweest - hele positieve ervaring

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Fysio bij Nike geweest - hele positieve ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-04 12:28

Zoals in een eerder topic Verdorie ging weer niet goed met Nike al gezegd, Nike had erge last van spierpijn, dus zou er iemand komen om hem te masseren. Via een collega kwamen we aan Karlijn van der Poel. In het dagelijks leven is de mensenfysiotherepeute, maar ze kan ook paarden behandelen. Gisterochtend was het zover. Hij was weer helemaal het mannetje viel me op, die koliek (en wellicht wat anders ook?), moet hem toch behoorlijk dwars hebben gezeten, zo is hij een hele tijd niet geweest. Hij was weer lekker vrolijk, nieuwsgierig en actief.

Eerst werdt Dorothé, de eigenaresese, helemaal de hemd van het lijf gevraagd over Nike. Hoe lang spelen de problemen al, wat doen we normaal gezien met Nike, welke dingen vallen ons zelf op en ga zo maar door. Daarna heeft ze hem in de stal onderzocht. Op een gegeven moment drukte ze op een plek bij zijn achterhand en Nike haalde toch uit! Gelukkig niet raak. Dat doet ie anders noooooit hoor Bloos. Vervolgens liepen we naar de weg toe, waarbij Karlijn opmerkte dat Nike's bekken scheef staat. Zijn rechterbil is ook gespierder dan zijn linker. Daarna een paar keer heen en weer draven over de verharde weg. Nike maakte bij het aandraven weer zijn gebruikelijke hupje en daar heeft ze ook even naar gekeken. Bleek een spierbundel links vooraan te zijn, die behoorlijk in de knoop zit. Dan naar de longeerbak, waar Nike eerst even volledig uit z'n stekker ging. Halloooo, ik ben er weer! Na beide kanten op gedraafd te hebben (en Nike even heel duidelijk liet merken wat zijn minst favoriete kant is) volgde het behandelplan. In ieder geval die bekken dus, en die spierbundel voor. Maar ook zijn rug wordt onder handen genomen, want die houdt hij behoorlijk vast.

Ze begon door eerst met lichte druk over zijn lijf te wrijven, en daarna pakte ze het wat steviger aan. Op een gegegeven moment trok ze aan zijn staart terwijl ze zich een beetje afzette tegen zijn lijf. En Nike gaf geen krimp, zo braaf OK dan!! Na de behandeling kregen we huiswerk op. We moeten hem zelf masseren, daarnaast hem met snoepjes laten inbuigen, steeds wat verder en beide kanten op. En we moeten hem gaan longeren met een bijzetteugel, op een lage stand ingesteld. Woensdag komt ze dan zelf weer.

Ik vond het echt een hele interessante ervaring en ik denk dat Nike hier een hele hoop aan gaat hebben. Ben dan ook zeer benieuwd hoe het verder gaat lopen en hoe hij straks is als hij weer bereden mag worden. Het kriebelt gewoon echt om weer te gaan rijden, dat wordt heel veel geduld kweken dus Knipoog

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.


JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-04 13:17

luuntje schreef:
Wat fijn dat het zo goed gaat nu er een fysiotherapeut is geweest.
Ik kan je aanraden om echt het huiswerk te doen.


Waren we ook zeker van plan, Dor is meteen naar de Divoza gerend om bijzetteugels te halen en zou vandaag gaan beginnen. Ik ben zelf sowieso wel geïnteresseerd in paardenmassage, wil me daar ook wel wat meer in verdiepen en wellicht eens een cursusje er tegenaan gooien.

Binar, fijn om te horen dat jij ook goede ervaringen met Karlijn hebt. Leuke meid en ik vond dat ze ook erg professioneel en grondig te werk ging.

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 19:43

We zijn er inmiddels ook achter wat waarschijnlijk die scheefstand van die bekken heeft veroorzaakt. Toen bij Nike spierbevangenheid was geconstateerd moest hij van het land teruggebracht worden naar stal. Daar blijven was geen mogelijkheid, hij had er immers geen stal. Bij het uitladen is Nike, gestresst als hij was door het hele gebeuren, behoorlijk geflipt. Toen de balk eraf werd gehaald is hij als een gek naar achter gelopen. Daarbij is hij met een been naast de trailerplank gekomen en door dat been heen gezakt. Ik was er zelf niet bij en de eigenaresse wist het niet meer. Vandaag was Karlijn er weer en dit keer was de man van de eigenaresse erbij. En die wist zich het voorval nog wel te herinneren...

Omdat de spieren om Nike's bekken heen zo stijf zijn, is het moeilijk voor Karlijn om erbij te komen. Als die eenmaal was losser zijn, zal de behandeling wat makkelijker gaan. Gaat nog wel even duren dus, maar goed, als het resultaat heeft.

Hij heeft het rekken mbv een snoepje overigens al helemaal door. Hij doet het nu gewoon uit zichzelf! Slim paard... Of gewoon continue op eten uit Schijnheilig

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Telpeva, Vlindy en 133 bezoekers