Scheren

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-01 07:31

Hai! Ik heb ff een vraagje. Ik heb half December mijn paard geschoren en het is dat ie een nogal nuchter karakter heeft, maar ieder ander paard had ik er een minderwaardigheids complex mee aangedaan. M`n scheermachine begon namelijk al vrij snel te haperen, maar door zo`n 10 keer over dezelfde plek te gaan ging het haar er eindelijk wel vanaf. Toen ik z`n achterhand en een stuk van zijn rug en lendenen had gedaan kapte dat ding er helemaal mee. En het zag er werkelijk niet uit, net alsof Per in de fik had gestaan, arm paard! Maar goed, ik had dus snel een scheermachine van een naburige stal geleend en daarmee de rest geschoren. Maar nu is het inmiddels bijna 2 maanden verder en z`n vacht groeit maar heel langzaam. Het ziet er wel beter uit en van een afstandje valt het niet eens op maar mooi is anders. In de derde week van maart heb ik weer een wedstrijd en ik zit nu te twijfelen wat ik het beste kan doen: nu weer opnieuw scheren? Of gewoon niet meer scheren en hopen dat ie in maart (of eerder) gaat verharen? Op de plekken waar ik met die kl*te scheermachine heb geschoren is het donkerder dan de rest, zitten ook happen in. Is het noodzakelijk om hem weer te scheren omdat ie anders geen mooie zomervacht krijgt? Argh, ik baal er enorm van. Eigenlijk heb ik ook geen zin om hem opnieuw te scheren want hij wordt er altijd lelijker van. Hij blijft heel lang grijs (hij is bruin) en je ziet veel kleurverschillen. Komt nog eens bij dat ie een aantal onmogelijke kruinen heeft. Met mijn andere paard heb ik hier nooit problemen mee. Hij krijgt altijd een hele mooie effe kleur (is een vos) en zijn haar groeit ook heel mooi (en snel!) weer aan. Heeft iemand tips hoe ik arme Per weer aan een mooi haarkleedje kan helpen?
P.S. Gaaf forum trouwens!


Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-01 18:02

Tja, ik denk dat ik maar wacht tot ie gaat verharen. Zomervacht kom snelllll!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers