MEINKE'S UPDATE! (zondag) Bijwerkingen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

MEINKE'S UPDATE! (zondag) Bijwerkingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-02 07:32

Mijn geluk kan bijna niet meer op.
Na een hele onrustige nacht ging ik dus vanmorgen met meinke's nieuwe medicijnen naar de stal.
ik heb een kwart schep zemelen klaargemaakt en daar dus die prednison ingedaan en warrempel, ze at alles op.
zelfs de kilo bix die ze erachteraan kreeg heeft ze bijna opgegeten.
GOED HE Tong uitsteken
Ik ben zo blij, nu kan het tenminste lekker gaan werken voor haar.
ik moet wel opletten van de DA dat ze niet al te veel gaat drinken en plassen, dat is er een bijwerking van zei hij.

O joepie, ik wil wel van de daken schreeuwen dat ze haar medicijnen op heeft gegeten.
bedankt voor het duimen allemaal en natuurlijk voor jullie medeleven de afgelopen dagen.
ik waardeer het heel erg.

en nu maar hopen dat het aanslaat en dat ze een aantal makkelijkere weken tegemoed kan gaan.
ik hou jullie uiteraard op de hoogte over mijn schat.

NIEUWE UPDATE OVER MEINKE
Je gelooft het of niet maar gisteren ging het zo verschrikkelijk goed dat ik zelfs met haar ben weze wandelen.
dat had ik niet verwacht dat ik zoiets nog zou kunnen doen.
smiddags ging ik voeren en toen zag ik al dat ze er heel goed op reageerde. ze kneep bijna niet meer met haar buik en hinnikte als een gek om.....ETEN Tong uitsteken
ze heeft alles opgegeten wat ik haar heb gegeven, super he Haha!

vanmorgen heb ik dus weer de prednison gegeven maar ben maar gelijk iets gaan minderen, de veearts zei dat als ik in het weekend op een half schepje kon het goed was, maar ze reageerd zo goed dat ik gelijk maar af ga bouwen, hij zei hoe minder ze nodig heeft hoe beter, vandaar.
het is gewoon spelen wat dat betreft met de poeder.

jeetje ik ben zoblij, ik voel me 10 kilo lichter Haha!
bedankt allemaal voor jullie lieve reacties.

UPDATE VRIJDAG:
Toen ik vanmorgen in de stal kwam stond meinke te draaien en te keren en te hinniken IK WIL ETEN!!!!
ik heb haar dus heel de verzameling weer gegeven plus weer wat stimix en ze heeft ALLESSSSS op gegeten.
ook natuurlijk de medicijnen weer.
ik heb haar nog een dag 3/4 schepje gegeven en dan wil ik morgen zakken tot 2/4 schepje.
het gaat hartstikke goed tot op heden (AFKLOPPEN EN DUIMEN) en toen ik gisteren met haar nog even een ommetje ben gaan maken had ik toch mijn handen vol aan haar.
ze was lekker fris en heeft ook overal weer belangstelling voor.
ze ziet er hartstikke mooi uit, behalve haar neus want die zit onder de zemelen haha.
het knijpen van haar buik is ook veel minder en ze is veel rustiger qua ademhaling. je kan het nog wel aan haar neusgaten zien maar niet meer zo extreem als voorheen. ook het koelere weer speeld denk ik mee, maar dat maakt niet uit, mijn paardje voelt zich een stuk beter
(EN IK OOK Tong uitsteken )

UPDATE ZATERDAG:
vanmorgen stond ze er echt heel goed bij op stal dus heb ik de dosis prednison tot een half schepje verlaagd.
nu is het afwachten of ze dan nog steeds goed blijft en natuurlijk blijft eten. het weer is gelukkig ook gustiger dan 3 dagen geleden dus dat is ook wel fijn.
gisteren avond voelde ze zich volgend mij als vanouds want ze zat in de bak te zoeken naar snippertjes hooi enzo, en dat is al heel lang geleden dat ze het heeft gedaan.

dus ja ik ga haar goed bestuderen en kijken hoe dat halve scheppje zijn werk doet.

UPDATE ZONDAG:
Nou we zijn nu zo'n 5 dagen met de medicijnen bezig en volgens mij kan je al wat bijwerkingen herkennen.
ik weet niet of het door de prednison komt maar ik vind dat ze een beetje een bolle buik krijgt?
ook is ze best moe dus slaapt ze veel. dat is op zich niet zo erg natuurlijk, want dan kan ze lekker rusten en de tijd gaat gewoon door Haha!
het vele drinken valt op zich wel mee, maar dat kan misschien nog komen?
wat voor bijwerkingen zouden er nog meer kunnen zijn?

vanmorgen heeft ze weer een half schepje gehad en het is netjes opgegaan. dat alleen al geeft mij moed, zolang dat eten doorgaat ben ik hartstikke gelukkig.
elk voorjaar ga ik met angst de zomer tegemoed maar ik moet zeggen dat ik het nu wel wat beter inzie dan vorig jaar of 2 weken terug.

ik heb Meinoedske's Hoempage wat bijgewerkt en wil daar ook een verslag opzetten over meinke etc.
Laatst bijgewerkt door Horse Pleasure op 07-04-02 09:49, in het totaal 5 keer bewerkt



Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-02 08:38

staat weer een update bij mijn stukje boven.
het gaat hartstikke goed (afkloppen)

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-02 17:22

Mikey schreef:
Een paar bijwerkingen van prednison:
dikke buik doordat vet zich gaat verplaatsen
bolle kop door oedeem
spierafbraak
meer willen eten
Deze dingen kunnen bij gebruik op lange termijn optreden. (geloof al binnen een week) Er zijn nog veel meer bijwerkingen (ik wil je niet bangmaken hoor! Maar heeft je DA dat neit verteld?) Dus dat haar buik dikker wordt is dus niet zo gek.
Ik ben wel blij dat het zo goed gaat!!!! Ik kan alleen niet uit jouw verhaal opmaken wat ze heeft. Zou je het misschien nog een keer kunnen vertellen?

ja die dikke buik zal daar dan wel van zijn.
de DA zei alleen dat ik goed op moest letten dat ze niet te veel ging drinken?
ik moet zeggen dat dat wel meevalt nog.
het is een stevig gebouwde fries die dus de laatste tijd slecht heeft gegeten en nu ze prednison prijgt eet ze eigenlijk weer normaal.
de buik is trouwens niet abnormaal dik ofzo hoor maar het viel me gewoon op dat ze aardig vol was:-)
zou dat kwaat kunnen?

mijn paard is al zo'n 10 jaar zwaar dampig (ik heb haar dus 7 jaar) en ze heeft een pollen allergie. vorige week heeft ze door die pollen (volgens de DA) dus zoveel last gekregen en ik moet zeggen het gaat echt goed nu. (afkloppen)
we zitten nu een dag of 3 op 1/2 schepje en morgen gaan we zakken tot 1/4 schepje.
morgen krijgt ze het een week toegediend en het sloeg gelijk goed aan.
vanmorgen stond ze heerlijk opgewekt in de stal te kijken, moeilijk te geloven dat hetzelfde paard een week geleden amper adem kon halen, laat staan eten.
volgens de DA moet ik de prednison geven tot september, tot de pollen een eind weg zijn zeg maar. maar ik probeer het op een zo laag mogelijke dosis te houden, mits ze het dan niet te moeilijk krijgt natuurlijk. hij zei dat ik er een beetje mee moet spelen.

bedankt voor je reactie.
diana en meinke

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-02 08:31

nou het drinken valt op zich nog wel mee en Meinke staat nu al 2 dagen op 1/4 schepje en het gaat best goed.
ze is nog steeds lekker vrolijk, hinnikt weer als ze je hoort en kijkt gewoon heel helder uit haar ogen.
moeilijk te geloven dat ze 2 weken geleden nog zo slecht was.
wat dat betreft ben ik blij dat ik met de prednison ben begonnen en ik hoop dat we tot september op 1/4 of misschien nog minder door kunnen gaan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, Amazonbot, Donnatella, flintstones, Googlebot, Ilona__, kim_1990, Myrthe_bz, pinto_1 en 9 bezoekers