Miracle of the White Stallions, the movie!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Miracle of the White Stallions, the movie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-04 19:45

Eindelijk is het dan zover, voor diegene die deze film kennen en hem graag op dvd willen hebben: Hij is er!

Tja klinkt misschien een beetje raar maar als kind zijnde heb ik deze film 1 keer gezien en ik vond hem zoooooo mooi!

Het is een film uit 1964 en gemaakt door Walt Disney

Het is een waargebeurd verhaal van Colonel Alios Podhajsky (de man die ook zo'n verschrikkelijk mooi boek heeft geschreven over de klassieke rijkunst) Het gaat over de beroemde Lipizzanerpaarden die tijdens de 2e wereld oorlog geevacueerd moeten worden vanuit Wenen.

Het verhaal begint wanneer de nazi's Colonel Alios Podhajsky niet toestaan de Lipizzanerpaarden te verplaatsen vanuit Wenen vanwege hun veiligheid. Tegen alle waarschuwingen in omdat Colonel Alios Podhajsky vreest voor het leven van de Spaanse rijschool hengsten evacueerd de colonel de paarden in het holst van de nacht naar St. Martins met behulp van de lokale bevolking.

Na de vlucht zijn de paarden nog lang niet in veiligheid en kijgen ze bescherming van het Amerikaanse leger.

Als het goed is heb ik hem over een week in huis, (krijg hem van de buurman Haha! die is net zo'n paardenfreak als ik en heeft hem voor me besteld omdat ik natuurlijk weg ben van Lipizzaners)

Het is echt een super mooi verhaal en ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die de film al eens hebben gezien Verward

Voor diegeen die hem ook willen bestellen, hier een link Haha!
www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/B0000DZ ... 35-1082534

Afbeelding


napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-04 22:25

VValar schreef:
Is het een tekenfilm of een speelfim?


Het is een speelfilm en hij was dus niet meer in de winkels te krijgen.

Ik heb zelf via Ebay een tijdje geleden nog geprobeerd om een exemplaar (voor de videorecorder) te bemachtigen maar dat lukte toen niet. Via een website zijn we er nu achter gekomen dat hij in maart 2004 opnieuw (let wel na 20 jaar!) is uitgebracht en wel op DVD.

Misschien een idee voor een boktmeeting Haha!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-04 12:46

Nimber schreef:
hoe kun je aan de dvd komen?
Ik heb 'm thuis wel op video. en hij is erg mooi!


Via de link in mijn eerste berichtje Hij is op dit moment alleen nog in Amerika te koop, of via internet en dat hebben wij gedaan !

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-04 17:33

obelix schreef:
Ken de film nog niet..Klinkt wel goed! Is het ook goeie film of??


tja wat is goed, het is een waar gebeurd verhaal en is in 1964 verfilmd. Al wel dus een oudere film. Maar voor paardenliefhebbers is het echt een aanrader om te kijken. Hij is spannend en er komt veel hogerijschool in voor

Ik ga zodra ik de film heb misschien wel een boktmeeting organiseren........... als er meer mensen het leuk vinden om de film te zien


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Evilou, Vagabondo en 44 bezoekers