Boete voor buiten rijden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eVeLyNtJuHhH

Berichten: 302
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: nieuwegein

Boete voor buiten rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 17:54

Hoooj bokkers,
Bij ons kan je echt rechtstreeks naar de put van weber en daar lekker met je paard rijden. dat is allemaal heel leuk...MAAAAAAR je mag er eigenlijk niet eens met je paard rijden! dus als er een groen busje staat, moet je of omkeren en terug rijden of er langs galopperen. Want die mannetjes delen bekeuringen uit. Ik heb 1 x een bekeuring gehad maar gelukkig was die maar 30 euro maar tog.....
en nu hebben ze ook nog de "galoppeer-berg" afgezet dat je er niet meer op kan, want ze gaan mountainbike paden er van maken... Dus dat zit allemaal niet mee. Maarja ook al mag je daar nie rijden we doen het tog. En als je senl bent heb je nie eens een bekering.
Zo dit wou ik ff zegge:D

Groetjes evelyn

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 18:35

Stoer joh! Slapen

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 18:58

Kan je bij de gemeente geen verzoek indienen voor de aanleg van een ruiterpad? Het is een breed recreatiegebied, als genoeg mensen het vragen, wie weet.
Maar in Nieuwegein heb je toch ook een prachtige geluidswal waar je heerlijk (en veilig!) kan buitenrijden.
Er is op Galecop geloof ik ook een heel gebied met een wielerbaan waar je met je paard mag komen.

eVeLyNtJuHhH

Berichten: 302
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 19:06

Kanzi schreef:
Kan je bij de gemeente geen verzoek indienen voor de aanleg van een ruiterpad? Het is een breed recreatiegebied, als genoeg mensen het vragen, wie weet.
Maar in Nieuwegein heb je toch ook een prachtige geluidswal waar je heerlijk (en veilig!) kan buitenrijden.
Er is op Galecop geloof ik ook een heel gebied met een wielerbaan waar je met je paard mag komen.

Ja dat zouden we kunne proberen....
ik heb wel eens aan zo'n mannetje gevraagd die de boetes uideelt waarom je er eigenluijk niet mag rijden, toen zei hij omdat de mensen last hebben van die paarden stront en mensen het niet prettig vinden als jullie daar rijden.
Maar dat vind ik gel*l want de meeste mensen vinden het juist leuk(heb ik zelf ondervraagd) en van die paardenpoep, er komen dagelijks honderden honden en misschien 4 paarden per dag. dus en hondenstront is veel erger oo. het stinkt meer en voor je het weet sta je er in......

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 19:23

Wel stoer om erlangs te galoperen!! :/ Dit deed ik ook met een vriendin op onze shetland verzorgknolletjes, toen we 10 waren.

Als je zo doorgaat mag je straks helemaal nergens meer rijden, gaan ze alles afsluiten en de boetes verhogen!! Denk na waar je mee bezig bent. Als jij er zeker van bent dat alle wandelaars het niet erg vinden, begin een handtekeningenactie ofzo. Of ga eens op je fiets naar zo een meneer en ga dan eens een gesprek beginnen. Zet van te voren jouw argumenten op papier zodat je niet na 1 zin van die man met je mond vol tanden staat.

jobiene14

Berichten: 185
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 19:24

oooh coool haha.
Nee maar wat stom dat ze daar fietspaden van gaan maken!
Ik was een keer op een kamp en daar werd juit weer een enorm stuk grond omgebouwd tot bos dus dat kan ook!
liefsss laura

eVeLyNtJuHhH

Berichten: 302
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 19:53

nouja ik galoppeer er liever langs dan dat ik een boete krijg.....:S en trouwens ik ben niet de enigste die dat doet dat doet iedereen bij ons in de buurt.....

AuthenticJarig

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 20:10

eVeLyNtJuHhH schreef:
Bij ons kan je echt rechtstreeks naar de put van weber en daar lekker met je paard rijden. dat is allemaal heel leuk...MAAAAAAR je mag er eigenlijk niet eens met je paard rijden!


Denk je dat je stier bent ofzo als je er wel gaat rijden? Hou je eens aan de regels, of doe er op een legale manier wat aan, maar doe niet alsof je stoer bent door erlangs te galloperen. Straks zetten ze alles af en kan je er geeneens meer in! Dat zou dan jouw schuld zijn omdat jij zo asociaal bent.

Je kan heus wel ergens anders rijden... Scheve mond Gun andere mensen ook hun lol...

eVeLyNtJuHhH

Berichten: 302
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 20:13

:| nouja ik denk heus niet dat ik stoer ben ofzo, maar het is zo'n goed gebied om te rijden en iedereen rijd daar van onze stal, van de nederijnse stallen, van manege rijnenburg en als hun er rijden waarom zou ik er dan niet rijden? en er zijn geen andere goeie plekken waar je kan rijden. alleen richting rijneburg maar dat is nu ook afgezet omdat ze daar bezig zijn.....

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 20:20

mans....

Wees gewoon netjes, en rijd er dan ook gewoon niet

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 20:23

En zo krijgen ruiters en paarden een slechte naam

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 20:28

Tja ik weet niet wat ik gedaan zou hebben als je nergesn anders beetje kan buiten rijden denk dat ik hetzelfde had egdaan hoor evy, ik rijd gelukkig zo het bos/hei en vuluwe op mja als ik dat zou moeten missen dan maar zo Tong uitsteken Bij ond ga ik ook legale paadjes bos in nouja doet me paard (vind ie leuk voetgangers paden Tong uitsteken) ...als ik boswachter tegen kom zeg ik gewoon dat me paard er vandoor was gegaan Haha!

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 20:32

Bij ons heb je dat gelukkig niet Haha!
Wij hebben wel van die irritante padvindertjes (jongens) die het dan leuk vinden om als een hees paard te nep - hinniken.
Vandaag was mijn reactie "Huhuhuhuh grappig hoor" maarjah het zijn gewoon kneusjes (sorry voor de eventuele bokkers die ook padvinders of-hoe-noem-je-dat-tegenwoordig mochten zijn.. Heb het over die padvinders en niet over padvinders in het algemeen)

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 20:32

eVeLyNtJuHhH schreef:
:| en er zijn geen andere goeie plekken waar je kan rijden. alleen richting rijneburg maar dat is nu ook afgezet omdat ze daar bezig zijn.....


Jawel joh!
Van de Nedereindse weg af, onder de A2 door en gelijk rechtsaf.
Een recht lang stuk waar je tot aan de Zwolsche Algemene door kan galopperen. Zonder verkeer.

Ga eens wat mensen optrommelen op je stal en vorm een actiegroepje of zo. Gewoon een officiele aanvraag indienen voor een ruiterpad; nee heb je, ja kan je krijgen.
DOEN!!!!

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 20:33

Lisjuh87 schreef:
Tja ik weet niet wat ik gedaan zou hebben als je nergesn anders beetje kan buiten rijden denk dat ik hetzelfde had egdaan hoor evy, ik rijd gelukkig zo het bos/hei en vuluwe op mja als ik dat zou moeten missen dan maar zo Tong uitsteken Bij ond ga ik ook legale paadjes bos in nouja doet me paard (vind ie leuk voetgangers paden Tong uitsteken) ...als ik boswachter tegen kom zeg ik gewoon dat me paard er vandoor was gegaan Haha!


Hahaha da's een goed excuus Haha! die moet ik onthouden!

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 20:33

hmm waarom zouden regels er zijn?? denk er maar eens over na...

eVeLyNtJuHhH

Berichten: 302
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 20:36

Kanzi schreef:
Jawel joh!
Van de Nedereindse weg af, onder de A2 door en gelijk rechtsaf.
Een recht lang stuk waar je tot aan de Zwolsche Algemene door kan galopperen. Zonder verkeer.

Ga eens wat mensen optrommelen op je stal en vorm een actiegroepje of zo. Gewoon een officiele aanvraag indienen voor een ruiterpad; nee heb je, ja kan je krijgen.
DOEN!!!!

Okey ik zal het er is met de stalmensen over hebben, we hebben binnekort toch weer een stalvergadering en dan zal ik met het voorstel komen over ruiterpaden:D
Bedankt voor je reactie. en over dat stuk waar je kan rijden ik weet niet precies wat je bedoelt.....
waar kan je dan onder de a2 door?

Groetjes evelyn

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 20:42

nou stoer hoor,ergens rijden wat niet mag.dat zal niet voor niks zijn. ben het er niet mee eens hoor. maar goed dat moet je zelf maar weten hoor.

eVeLyNtJuHhH

Berichten: 302
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 20:48

ik zeg tog niet dat het stoer is en daar doe ik het ook nie voor, maar mijn paard vind het zo heerlijk om buiten te rijden en heeft dat gewoon af en toe nodig. en aagezien IK geen betere plekken wist om te rijden, rijd ik gewoon op de put ban weber.

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 20:49

rashida schreef:
nou stoer hoor,ergens rijden wat niet mag.dat zal niet voor niks zijn. ben het er niet mee eens hoor. maar goed dat moet je zelf maar weten hoor.

Die ff niet zo banketstaaf allemaal met stoer hoor enzo...hallo als ze nergens anders buiten kan rijden in iedergeval geen plekken weet vind het alleen maar goed dat ze met dr paard naar buiten gaat...beter dan altijd in de bak. Ze heeft nu toch 2 tips gekregen...en ze zegt toch dat ze het doet omdat ze verder nergens anders kan rijden? Jullie kunnen ook normaal reageren ze doet het echt niet om stoer te doen...ze wil alleen jullie mening erover weten niet wat jullie van haar vinden maar dat er daar geen plek is om te rijden......

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 20:55

Stelen mag ook niet, maar als je nou geen geld hebt om het te kopen mag het dan wel????

Misschien heel kort door de bocht van mij, maar wat niet mag, mag niet! regels zijn regels en daar hoor je je aan te houden, heel simpel. Op het moment dat jij vind dat die regels niet voor jou gelden, mag je ook niks zeggen over andere mensen die zich niet aan de regels houden en daardoor jou hinderen.

eVeLyNtJuHhH

Berichten: 302
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 21:02

gijsenkim schreef:
Stelen mag ook niet, maar als je nou geen geld hebt om het te kopen mag het dan wel????

Misschien heel kort door de bocht van mij, maar wat niet mag, mag niet! regels zijn regels en daar hoor je je aan te houden, heel simpel. Op het moment dat jij vind dat die regels niet voor jou gelden, mag je ook niks zeggen over andere mensen die zich niet aan de regels houden en daardoor jou hinderen.

Misschien heb je wel gelijk maar als ik een boete krijg is het gewoon mijn eige schuld, had ik er maar niet moeten rijden. maar ik vind het wel onzin wat dat mannetje zei...

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:20

eVeLyNtJuHhH schreef:
en over dat stuk waar je kan rijden ik weet niet precies wat je bedoelt.....
waar kan je dan onder de a2 door?



Vanaf de Nedereindse stallen gezien:
Je loopt linksaf het erf af, steekt de straat over en aan je rechterhand heb je de officiele ingang van de put. Maar je loopt nog even door over de Nedereindse weg. Tunneltje onderdoor en gelijk naar rechts.

eVeLyNtJuHhH

Berichten: 302
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 21:23

Dan kom je bij mij in het park te recht bij de geluiswal geloof ik en dat loopt door tot de brandweer casenne he?
daar rijd ik ook wel is ja maar dat is officieel een hondenpad waar mensen met hondenlopen. dus als je niet uitkijkt kom je tegen iemand aan en dat moete we ook nie hebbe:n
iig heel erg bedankt voor je reactie hoor!:D

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:29

Wow stoer... Rolleyes

Ga gewoon naar de gemeente om te vragen over ruiterpaden...
Dat lijkt me beter dan dat je steeds weg gaat galopperen voor die mannen (die ook maar hun werk doen) en straks als nog een bekeuring krijg voor dingen die je doet, die niet mogen Scheve mond