Dat ik dit ooit zou zeggen.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Dat ik dit ooit zou zeggen.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 10:09

Maar jee wat heb ik nu een fijn paard aan Orbaldo.
Nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen.Wat heb ik 'm vervloekt het afgelopen jaar 2 keer bij de eerste hulp van het ziekenhuis geweest een ontelbare hoeveelheid blauwe plekken en schrammen. en vooral een dikke deuk in mijn ego Schijnheilig Ik ben nog nooit zoveel en zovaak van 1 en hetzelfde paard afgedonderd in 1 jaar .Vanwege een flinke singeldwang ontplofte hij zodra ik mijn been net over hem heen wilde zwaaien.
Zelfs een tijd gehad dat ik alleen nog maar kon en durfte optestappen als iemand hem vasthield.Het eerste paard waar voor ik ooit bang ben geweest om er op te stappen. diepte punt was wel die keer dat ik vanmezelf moest opstappen (tja ik was net wat eigenwijzer dan dat ik bang was)maar niemand 'm vast kon houden. Het ene stemmetje zei:ik stap nooit meer op die rotknol en het andere stemmetje zei:Ik laat me niet op de kop zitten door zo'n rotknol ooit moet ie mak worden Haha!

Gelukkig heeft mijn laatste stemmetje gelijk gekregen ik stap nu al dik een half jaar zonder hulp op.
Ik heb er ookal een half jaar niet meer naast gelegen.Ik kan er mee het bos in en op concour.

Op vreemd terrein was hij tot vorige maand ook nog wel een draak, eerst longeren en dan aan een lijntje naar de ringen toe anders ontplofte hij.
laatste concour was hij zo braaf dat ik helemaal alleen zonder lijntje kon stappen tussen alle andere paarden en trailers door.
2 weken geleden ging ik door mij rug.
Ik kon echt niets meer maar mijn moeder is bang voor Orabldo en ja die moest er toch uit.geen 1 van de andere paarden heb ik buitengezet want die lopen te hard.Maar Orbaldo sjokte heel rustig met me mee pasje voor pasje net zo hard als ik ging(en dat was echt tempo slak) Ik stond er echt versteld van.
Gister had ik voor het eerst les na 2 weken. Ik had 'm dinsdag wel gelongeerd maar ja ik had er niet meer op gezeten.
Ik had dus best de kriebels gister.Ik les toch op 'vreemd'terrein en tot nu toe hield mijn instructeur of mijn vader hem even vast bij het opstappen.
maar mijn vader kon niet mee naar les. en deze keer was mijn instructeur te druk om mij te helpen (bezig met ene jong paard en er moesten nog snel wat paarden uit de wei)

Op goed geluk ben ik zelf op gestapt en hij deed helemaal niets.
Al dik een half jaar dat hij thuis niets meer van zijn singeldwang laat merken maar nu ook op vreemd terrein zo mak als een schaap.Wat ben ik blij dat ik doorgezet heb zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:16

super! zie je wel; de aanhouder wint!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:28

Toppie! Overigens zijn de paarden waar je echt bang van bent (geweest) vaak uiteindelijk de tofste paarden om te rijden. Als je eenmaal je angst hebt overwonnen ben je zó naar elkaar toegegroeid dat je de hele wereld aankan. Da's echt een heerlijk gevoel! En zo'n rotbok is dan wel helemaal voor jou alleen, Haha!.
The only way is up! Veel plezier nog van je woeste hengst Knipoog

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:55

Ja ja.. Van rotbokkie naar een lief paard Schijnheilig Hij gaat echt goed vooruit.. Gelukkig dat ie je gisteren heeft laten zitten met je les.. Hoe ging je les verder??

Die Orbaldo Lovers OK dan! Lovers

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:58

Goedzo dat is super joh Haha!
Idd de aanhouder wint, het kost wat tranen Knipoog maar dan heb je ook wat!
Veel plezier met je toppaardje

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:03

Door zoveel ellende wordt de band met je paard, als ie uiteindelijk bekeerd is tot het rijk der schattige paardjes, volgens mij alleen nog maar beter.

Wat gaaf dat je stoere hengst nu zo`n braaf kereltje is!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:49

Super fijn gewoon! Ik denk juist omdat je zo'n rotperiode met hem door gegaan bent, dat jullie nu twee handen op 1 buik zijn

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:07

Gefeliciteerd Kim OK dan!
Zo zie je maar wat een consequente opvoeding met gebarentaal kan doen!!! Super Haha!

BloemBloem

Berichten: 16583
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:14

Wat fijn zeg dat het nu op rolletjes loopt!
Voel je je niet supertrots ? Lachen

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:45

Toppie, zie je wel de aanhouder wint!!!
Lijkt me een heerlijk gevoel.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 14:09

Wow! Wat goed zeg! Super voor je OK dan!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 14:30

Super joh!!!

dan heb je toch weld at trotse gevoel he Haha!:D

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 15:13

he wat goed ! zo zie je de volhouder wint