Als beginner gelijk naar buiten gestuurd worden voor buitenr

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-01 21:41

Ik ben dit weekend met al mijn nichten en neef weekendje naar centerparks geweest naar de kempevennen.
Daar wilde zij gaan paardrijden.
Dus wij daar naar die manege toe.
Werd gevraagd wie kan er rijden dus ik gelijk ja ik ben de enigste.
Dus ik werd op een kei groot paard gezet.
De rest op pony's allemaal niet zo erg maar zij hebben nog nooit gereden en we dachten zelf dat we in de bak zouden rijden maar nee hoor daar wordt je gelijk als beginner naar buitengestuurd!!!
Dus ik vroeg nog moeten we geen CAP op nee zegt die man is niet nodig.
Heb ze er toch een oplaten doen, maar goed ook want 2x zijn er nichtjes vanaf gevallen.

Niet normaal toch dat je als eigenaar van een manege mensen die niet kunnen rijden met paarden naar buiten laat gaan die niet kunnen rijden.

Ben zelf halve wegen afgestapt. had 3 halstertouwen bij me.
heb paard van me zelf aan teugel mee terug genomen en 3 van mijn nichtjes aan halstertouw hun paard/pony mee laten nemen.

Doe dat daar dus nooit meer he.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-01 21:47

Waar ligt dat centerparks de Kempervenne want ik ga ook over 3 weken naar een centerparcs met een manege?

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-01 21:47

Ehm... Ik weet natuurlijk niet hoe het daar was he.
Maar dat gebeurt heel veel. Ik heb zelf ook op een rijstal gewerkt en daar gingen we ook met beginners gelijk naar buiten.
Tsja, af en toe viel er wel eens iemand af. Maar goed dat kan altijd gebeuren. En het was dan wel een echte beginnersrit. ALlemaal in een rijtje netjes achter elkaar en een beetje draf.
Bij het strand splitsten we dan op, beginners door de duinen, gevorderden over het strand.
Maar goed... zoals ik al zei, weet niet hoe het bij jouw ging

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-01 21:54

Dat park ligt vlak bij Valkenswaard.

Mijn nichtjes vonden het dood eng alleen buiten, Janita.
En die gene die als begeleiding mee ging die lette zelf gewoon bijna niet op.

We reden door het bos, en die pony weten waar ze altijd galloperen en dat deden ze dus nu ook, zodoende dat er 3 naastlagen.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-01 22:38

Ja, dat is inderdaad niet zo goed. Galoperen deden de beginners zeker niet!!
En ik zat de hele rit omgekeert in het zadel. Zo veel zelfs dat ik in mijn laatste jaar veel last had van mijn knien. Van het draaien zeg maar.

*zucht* Als ik nog denk aan die goeie oude tijd... Wat had ik het er heerlijk, maarja het verdiende van geen kant!

Ik reed altijd op Bonnie, een kleine roodschimmel, met suuuperlange manen! Die kon ik op mijn pinken rijden. Heerlijk die pony! Maar goed, als ik eenmaal met die verhalen begin!!
Tjonge jonge, wat we daar allemaal niet uithaalden. Ik was daar toen van de duvel en z'n ouwe moer nog niet bang!!

Weemoed heet dit gevoel, geloof ik.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-01 23:24

is dat die stal waar ik ga slapen??
ooooooooooohhhh kan niet meer wachten!!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-01 08:11

In het buitenland doen ze nooit moeilijk, is mijn ervaring. Toen ik op Aruba ging rijden (op Paso Fino-tjes, las ik net iets over van Chantal geloof ik) waren er in de hele groep maar 2 die konden rijden. Er waren zelfs mensen die nog nooit op een paard hadden gezeten en zelfs die hebben nog gegaloppeerd ook!

Ook in Australiƫ heb ik 2 x een rit gemaakt waarbij mensen meegingen die niet of nauwelijks rijervaring hadden. Totaal geen probleem. Daar moet je trouwens wel een helm op (ook op de fiets, $50 boete als je het niet doet). Weet niet hoe dat hier in NZ is maar in al die infofoldertjes van ruitercentra zie ik alleen maar helmen. Dus het zal hier ook wel verplicht zijn.

In beide gevallen ging er trouwens wel 2 man leiding mee, eentje voorop en eentje achterop. En de zadels waren westernzadels, daar zit je ook in als in een stoel, scheelt ook wel. Maar mijn ervaring is dus: in het buitenland doen ze echt niet moeilijk als je geen rijervaring hebt.

Van Cathy moet ik trouwens wel een helm op als ik straks bij haar ga rijden, maar dat vind ik ook heel normaal Lachen.

_________________
<< < ...dreams are just goals without deadlines... > >>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-02-13 07:12 ]</font>

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-01 10:08

Dat hadden wij ook op cran canaria.....daar gingen we ook mee met een buitenrit.....maar dan tegen zonsondergang......was heel gaaf, alleen daar reden dus ook mensen mee die nog nooit op een paard hadden gezeten......maar ff flink aan de sangria...(echt waar) en toen waren ze wel over hun angst heen......zelfs die lui die als begleiding mee gingen die waren DRONKEN......is toch niet normaal meer.....overigens heb ik wel gelachen hoor.......maar ik weet wel als je er af was gevallen dat je alles open had liggen zulke grote rotsen dat er lagen......en die ene begleider vond het nogal leuk om mijn paard op stang te jagen...want hij zei dat ik goed kon rijden nou ja!!!!!
Toen we terug reden was het zelfs helemaal donker en er was dus echt geen enkele verlichting........was door de bergen heen.....achteraf was het wel heel erg leuk hoor, maar ook erg onverantwoord.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-01 13:00

Citaat:
Op 2001-02-12 22:24, schreef Nimber:
is dat die stal waar ik ga slapen??
ooooooooooohhhh kan niet meer wachten!!!


Nee, dit is een andere stal, in een ander dorp. Maar het principe is het zelfde!!
Ach, misschien vliegt de tijd wel en is het zo 31 maart!!