Discussie: Het nut van de (ingebouwde) voorsingel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 10:12

Als een zadel knijpt, dan is het te smal, dat is niet goed en wel of geen voorsingel maakt dan niks meer uit. Het breed zetten van de stoten zorgt hooguit voor meer stabiliteit van het zadel, maar persoonlijk maakt het me niet zoveel uit..


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 10:38

Die drukverdeling lijkt misschien anders, maar ik denk dat het weinig uitmaakt zodra er iemand in het zadel zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 11:01

Ik denk dat een zadel niet vastgesjord moet worden met een voorsingel. Als een zadel schade aan kan brengen aan schouder/schoft partij, dan heeft zo'n zadel ook niet gepast en dat komt dan niet door de voorsingel, maar gewoon door een slechte pasvorm of misschien zelfs slecht rijden.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 12:05

Kniewrongen misschien Anouk???
Haha!

Vroegah liepen de singelstoten gewoon in een lijn met de singel onder je zit door, 2 singelstoten parallel aan elkaar, ongeveer in het midden van je zweetblad. Dat is het gewone systeem.
Tegenwoordig zie je veel variaties erop, oa het 3 punts singel systeem wat volgens mij door alle gerenommeerde merken wordt toegepast tegenwoordig.
Als de voorste singelstoot erg naar voren ligt en zeg maar voor jouw been loopt, dan spreek je van een ingebouwde voorsingel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 12:34

Een voorsingel in je zadel is niet slecht hoor Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 16:23

Laat de zoekfunctie er eens op los... .


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Desi_2409, Ginny135, GrapeshotBot, Luna_Rose, SusanH, tienus63 en 117 bezoekers