wat moeten we er mee aan vangen???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

wat moeten we er mee aan vangen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 21:55

bij ons staat een merrie, 7 jaar, vos, superlief in omgang, een echt knuffelbeest Lachen . Nu wil de eigenares haar verkopen omdat ze teveel aan paarden heeft en er geen tijd voor heeft (trainen, enzovoort). Ze heeft hier ook al op bokt te koop gestaan. Voor de dressuurruiter is ze echt een droom: in draf zweeft ze, heeft mooie gangen, kan veel behalen op dressuurvlak, kan ook een sprongetje zetten.

Maar met het rijden vlot het niet zo goed, eens dat je haar goed gewoon bent onder het rijden, de oefeningen gaan perfect, enzovoort.
Krijgt ze het in haar hoofd en gooit ze je eraf. Ze springt omhoog met haar vier voeten van de grond en dan bokt ze. Ze bokt vreselijk gemeen. Huilen Met andere woorden het paard is niet te vertrouwen
Als je denkt dat alles super gaat lig je ineens met je neus in het zand...

We hebben veearts naar de tanden laten kijken ...perfect...
rug laten nakijken...perfect...
eens ander zadel geprobeerd...geen ander resultaat

Gisteren ging ik weer proberen rijden op har, alles bleek goed te gaan, maar ineens deed ze het weer Verdrietig ben ik blij dat ik een bodyprotector en cap aanhad Scheve mond

ik vind het zo jammer voor de rest is het een schat van een paard, maar onder het rijden. We willen haar verkopen maar wie wilt nu zo'n paard?

luuntje

Berichten: 13969
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 08:39

Misschien iemand die een uitdaging zoekt?
Je kan altijd een advertentie plaatsen. Wel zou ik daar eerlijk in vermelden dat ze af en toe kuren heeft.

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 09:07

hier heb ik ook zon paard op stal staan.
Super knol!! ken lopen als de brandweer. maar in eens gaat hij rodeo-en. echt hoog. ik heb zn eigenaresse al eens naar het ziekenhuis gebracht.
Gekke is dat zn moeder ook zo was. en dat hij buiten juist super mak is! hij doet het alleen als hij in de bak aan het werk wordt gezet!~! maar niet altijd.. zo weken niet en dan in eens. Ze heeft en nieuw zadel op maat laten maken mar daar lag het niet aan. het paard is ook binnenste buiten gekeert door de DA niks gevonden.
Het kan dus ook in het koppie zitten van een paad het hoeft niet perse een rug of tanden probleem te zijn.
Bij dit paarrd van ons zit hert in het koppie. hij is maar 155 hoog maar supwer gemeen op zn tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 10:44

Als het niets medisch is dan zou het heel goed een rijtechnisch probleem kunnen zijn. Heb je al wel eens advies gevraagd aan een goede en ervaren istructeur?

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 11:15

Een paard kan nog zo mooi en goed zijn als het temperament niet klopt of het paard is niet goed in zijn hoofd is het niks waard

Daarbij kan het idd rijtechnisch zijn!

knightloekie

Berichten: 2799
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 11:42

Ik denk dat het idd een trijtechnisch probleem is..
Wie weet krijg jij of iemand anders het er uitgereden

Succes OK dan!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 16:11

Misschien loopt hij zo fijn dat je iedere keer meer gaat vragen en dat er bij dat meer en meer vragen tch teveel druk op komt. Dit gaat vaak onbewust.
Dan opeens is het haar teveel en wil ze er vanaf. Misschien voelt ze dan iest wat een probleem geeft wat ze niet wil voelen.

Probeer eens een tijd lang een bepaalde training te volgen zonder mee te vragen niets opbouwen dus. En dan rustig om de keer wat meer.

Trouwens doet ze het ook met longeren?.

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 17:43

het kan ook een tumor in het hoofd zijn, heb het wel is vaker gehoord en heb zelf ook zon paard gehad ... ik weet niet hoe je daarachterkomt maar je zou is wat kunnen googlen over het onderwerp succes OK dan!

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 18:48

eergisteren was ik nog maar 10 min aan het rijde gewoon draven, vorige keer ha ik nog maar mijn voet in de stijgbeugel. Ze doet het niet alleen bij mij...

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 18:51

Prisca schreef:

Trouwens doet ze het ook met longeren?.


jeps