Dit kan toch niet?! :\

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LovePollY

Berichten: 235
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Delft

Dit kan toch niet?! :\

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 17:21

Hoi hoi!!

Ik heb toch zo iets vreselijks meegemaakt
ik zal het eerst even uitleggen..
Ik (chantal) doe de pony's van een handelaar..
Nu staat er een pony die niet van hem is maar ik mag hem wel doen..(Twister)
Dus gisteren gingen we (ik en Sandra..die doet een haf van iemand anders en ik ga altijd samen met haar..beste vriendin enzo) Twister dus halen om te rijden.. De vorige dag stonden er nog 3 pony's bij haar in het land maar nu stond ze helemaal alleen.. dus wij dachten ze staan vast even op stal ofzo..
We hoorden gehinnik en getrap maar wisten niet waar het vandaan kwam..
Wij gingen kijken en ik zie ineens een pony-kont in de trailer Tong uitsteken Dus ik kijken staan er DRIE!!! pony's in de trailer..Grote maat shetlanders.. een hengst.. en een merrie.. en een twentertje.. die twenter stond in het zadelhokje zegmaar.. en die hengst en merrie in het normale stuk.. er zat een hek tussen het zadelhok en de andere ruimte ongeveer 1 meter hoog.. ze stonden allemaal gewoon normaal vast enzo dus wij denken nou die worden straks wel opgehaald door Jos(handelaar..schuilnaam) maar we vonden het wel raar dat ze er met zn 3en in stonden...
Maarja wij gingen dus rijden.. en we komen terug..we hadden ook nog de pony's gewassen enzo.. en ze staan er nog steeds! helemaal kletsnat van het zweet en helemaal in paniek.. geen water ofzo..het was hartstikke bloedheet.. en op de grond lag alleen maar poep.. en die merrie was over het hek heen gegaan zodat die nu ook in dat zadelhokje stond..
Dus wij de pony's op stal gezet en een beetje geprobeert die pony's in de trailer te kalmeren.. en we hebben uiteindelijk de touwen van hun halsters af kunnen halen.. behalve van die hengst want die stond nog vast..
Bij de merrie was het touw om haar been heen gewikkeld en het was helemaal open.. ze waren onwijs bang enzo Verdrietig
Maar de trailer zat op slot dus we hebben door de raampjes de pony's gekalmeerd.. ze kenden ons dus ze waren wel vrij rustig geworden..
Er was helemaal niemand en het hek was op slot dus we konden niks doen voor de rest... en we hebben ook zijn telefoon nummer niet..
We hebben aan een man gevraagt van een pony een stukje verderop of hij Jos zijn telefoon nummer had.. maar hij had het niet bij zich en zou het opzoeken en hem bellen wat dit te betekenen had..
Wij moesten naar huis en hebben de pony's moeten verlaten.. Morgen gaan we weer en dan kijken we nog en als ze er nog steeds staan dan ga ik echt flippen.. en ik ga even aan jos vragen wat dit nou was Scheve mond

Ik vind dat dit echt dierenmishandeling is hoor.. het was superheet en die pony's waren egt over hun hele lichaam kletsnat! en ze hadden geen water niks.. Ach gut Ze hadden ook allemaal wondjes over hun hele lichaam omdat ze in hun eigen touwen gewikkeld zaten.. en die hengst was de hele tijd aant stijgeren..
Die pony's hebben nou echt een trauma! Wat vinden jullie ervan?
Groetjes Chantal
Laatst bijgewerkt door LovePollY op 06-09-04 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Imaginary

Berichten: 762
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: In de wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 17:24

heejj chan..
ja het was echt een supererg gezicht
ik hoop dat de pony's morgen uit de trailer zijn
gehaald want dit is echt niet normaall...
Groetjes Sandra

Dreamer_S
Berichten: 3603
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 17:24

Jaa,vind ik ook niet normaal.. da's echt zielig gewoon,die pony's durven voorlopig niet meer in een trailer:S

LovePollY

Berichten: 235
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 17:25

Nee inderdaad die hebben nu echt een trailer-trauma Ach gut

rakkertje

Berichten: 271
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: ergens in een hutje op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 17:26

ik vind het ook wel vreeemd. en dat dat past. gezelig opgepropt in een hokje zonder water en een beetje verkoeling. ik zou ook kneter worden.

Susanne1

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 17:26

Uhm, ik zou misschien vanavond nog maar eens gaan kijken. En anders even de politie/brandweer bellen om de arme dieren er vanavond alvast uit te laten halen. Ik vind dit niet erg normaal. En als er al eentje gewond is zou ik je zeker niet aanraden om tot morgen te wachten! Even actie dus!!!!!

LovePollY

Berichten: 235
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 17:32

Ja het probleem is alleen dat het best ver weg is voor ons..we kunnen er niet zomaar elk moment naartoe.. en Jos komt altijd savonds wel de dieren voeren dus ik hoop dat hij ze dan er uit heeft gehaald.. en anders doe ik het morgen zelf wel!
En rakkertje..ze stonden niet zoals een normaal paard in de trailer zou staan maar over de breedte ze konden wel een rondje lopen omdat ze los stonden.. maar toch Verdrietig

Imaginary

Berichten: 762
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: In de wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 17:34

LovePollY schreef:
Ja het probleem is alleen dat het best ver weg is voor ons..we kunnen er niet zomaar elk moment naartoe.. en Jos komt altijd savonds wel de dieren voeren dus ik hoop dat hij ze dan er uit heeft gehaald.. en anders doe ik het morgen zelf wel!
En rakkertje..ze stonden niet zoals een normaal paard in de trailer zou staan maar over de breedte ze konden wel een rondje lopen omdat ze los stonden.. maar toch Verdrietig


Ze hadden zichzelf losgetrokken en hadden allemaal wonden, Chan morgen gaan we actie ondernemen, en Jos erop wijzen dat dit niet gezond van hem is he!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 17:40

zou der vanavond al ff heen gaan evt met een van jullie ouders
staan ze nou nog zo (of erger) zal ik toch maar iemand gaan bellen
om ze er uit te krijgen

luuntje

Berichten: 13969
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 17:48

zou der vanavond al ff heen gaan evt met een van jullie ouders
staan ze nou nog zo (of erger) zal ik toch maar iemand gaan bellen
om ze er uit te krijgen.


Sluit ik mij bij aan.

LovePollY

Berichten: 235
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 18:12

Mijn ouders zijn vanavond weg maar we hebben iemand gevraagd die daar woont om het even in de gaten te houden en die man zou ook nog bellen dus het komt (hoop ik) wel goed!
Morgen kunnen wij pas weer erheen daarvoor echt niet..

Imaginary

Berichten: 762
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: In de wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 20:37

Wat moeten we dan precies doen, we kunnen die pony's er wel uitkrijgen> maar waar laten we ze dan weet iemand iets Huilen k ben echt bang dat die pony's iets overkomt.. maar we kunnen het niet allemaal zelf oplossen

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:28

Wat is dat voor ziek figuur Boos! die Jos.
Ben benieuwd hoe dit is afgelopen

shantihdior

Berichten: 500
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:33

kan je niet gewoon de politie bellen.je mag met warm weer toch ook geen hond in de auto laten kan je ook een boete voor krijgen dus waarom zou dit dan wel kunnen

krummel

Berichten: 1150
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:36

ik vind het egt zielig voor die beestjes maare ik hoop dat ze er morgen uit zijn gehaalt

Sandy_

Berichten: 634
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:37

nickyu schreef:
zou der vanavond al ff heen gaan evt met een van jullie ouders
staan ze nou nog zo (of erger) zal ik toch maar iemand gaan bellen
om ze er uit te krijgen

Ook ik sluit me hier helemaal bij aan. Dit is gewoon echt niet normaal!!!!

Imaginary

Berichten: 762
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: In de wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:51

Dit is iid niet normaal morgen gaan we erheen, ook als die pony's al uit de trailer zijn gehaald gaan we Jos even duidelijk maken dat dit echt niet kan!! We konden er vanavond echt niet heen maar zoals we eerder al hebben gezegd, we hebben iemand gevraagd om te gaan kijken, die niet zo heel veel verstand heeft van paarden.. Morgen weten we meer!!

Annemiekbram

Berichten: 3529
Geregistreerd: 21-08-04
Woonplaats: Twente!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 22:11

succes en ik zou er zo snel mogelijk heen gaan....desnoods nog op de fiets ook al is het zo ver:S vertel je nog wel ff hoe het is afgelopen?

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 22:11

Ik hoop voor jullie dat die ponys er morgen niet nog slechter aan toe zijn!!Ik zou toch ook proberen er heen te gaan. Bel desnoods de politie en vertel je verhaal, misschien kunnen zij even gaan kijken!

aimar
Berichten: 20
Geregistreerd: 04-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 11:07

Drie shetlanders op een trailer is echt nog niet zo raar. Misschien dat dit aan mij ligt, maar normaal kan iedere trailer toch gewoon aan de buitenkant opengedaan? En vind t ook ma raar dat jullie geen telefoonnr hebben van iemand waar ge bij rijdt. Toch zou ik eerst eens aan die handelaar zelf vragen wat er aan de hand was: Misschien waren ergens pony's door een draad gegaan en moest hij daar naartoe ofzo? En as hij wist dat jullie kwamen, had hij misschien gedacht dat gij die pony's der even af zou halen?

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 11:58

Maar de railer zat toch op slot, hoe hadden ze die eruit moeten halen dan?
Ik vind het een raar verhaal en hoop maar dat de pony's in orde zijn.
Ik had niet gewacht tot de volgende dag maarja

Vraeghoeve

Berichten: 710
Geregistreerd: 10-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 12:05

sjah rare situatie, ik zou er op diezelfde moment ook iets an gedaan hebben.
off-topic : aimar ben jij uit antwerpen ofzo? ik herken u dialect Haha!

kipsie

Berichten: 134
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 17:31

ik had er werk van gemaakt, zoals de dierenbescherming,politie of iets dergelijks. ik had het niet aan kunnen zien!!!!!
ik zou wel heel graag willen weten hoe dit afgelopen is. Boos!

Imaginary

Berichten: 762
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: In de wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 19:27

Heej,
wij konden het ook niet aanzien, maar hoe wil jij een trailer ingaan die op slot zat?> Jos heeft net een nieuw nummer die we nog wel een keer zouden krijgen we zijn er dus vandaag heengeweest en de pony's waren er uit, maar nu stonden er weer 4 andere pony's in..3 veulens en een shet, we hebben aan Jos gevraagd wat hij ermee ging doen, hij zou ze vanavond wegbrengen. Als we nog 1 keer daar pony's in zien staan met wonden e.d dan bellen we de dierenbescherming, waarom we op dat moment de dierenbescherming niet belden was omdat we het nummer niet bij ons hadden en we naar huis moesten... dat is geen reden om de pony's niet te helpen, maar wij zijn 13 en 14 en kunnen niet alles zelf oplossen.. maar als we het nog 1 x zien..we gaan morgen nog even kijken bellen we echt de dierenbescherming!!

kipsie

Berichten: 134
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 19:59

ik ben allang al blij dat jullie het in de gaten houden, want die jos is volgens mij niet echt een dierenvriend. succes ermee.