Een heerlijke rit in het Roggebotsebos [foto's!]

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Wranglerbutt

Berichten: 10369
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Een heerlijke rit in het Roggebotsebos [foto's!]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 16:08

Vandaag heerlijk buiten gereden met Herma [= vriendin & eigenaresse van mijn bonte bijrijdknollie Amigo] en Tineke [Fnanne op Bokt = vriendin en eigenaresse van Fanja]. Ikzelf mocht vandaag Tinker June lenen [bedankt Heleen OK dan! you're a star!]
Amigo en June staan gestald nabij het Drontermeer, Fanja staat op de manege in Kampen. We hadden om half 11 afgesproken op een parkeerplaats bij het Roggebotsebos. Voor Herma en mij een ritje van ongeveer een half uur. Voor Fnanne was het iets verder rijden, ongeveer 3 kilometer. Ondanks de zeer enge sluis bij Roggebot ging de rit van Fnanne en Fanja veel voorspoediger dan voorzien!

Fnanne was dus veel te vroeg op de afgesproken plek en had Fanja even aan het halster gehad. Vandaar dat ze hier het hoofdstel weer om doet Haha!
Afbeelding

Fnanne had een rugzakje om dat niet erg lekker zat. Veel belangrijks zat er niet in [halster, touw en trui], dus dat hebben we in de buurt van parkeerplaats verstopt om later weer op te halen. Ik had een klein driehoekig rugzakje om, wat perfect is om mee paard te rijden. Door de heupband verschuift hij practisch niet, zelfs niet in draf en galop! Tasje moest natuurlijk mee omdat mijn fotocamera er in zat!!!!! [was ook wel practisch om flesje drinken, vliegenspray en telefoon mee te nemen]

Na een klein stukje over een met steentjes verhard pad, kwamen we op een mooi zandpad. Na een flink stuk draven hebben we ons ook maar aan een galopje gewaagd. WOW! Wat ging dat lekker en wat waren de paardjes braaf! Daarna weer een poos gestapt, dat praat toch wat makkelijker als je veel te kletsen hebt!

Bij het Koningin Wilhelminabos was een aardige meneer zo lief om een foto van ons clubje te maken:
Afbeelding
Tong uitsteken Toen ik mijn camera uit mijn tas pakte, zag June natuurlijk haar kans schoon om een paar happen gras te snaaien!

Nou vooruit! Nog maar een foto..........
Afbeelding

Toen in relaxed drafje weer verder tot bij de spartelvijver, waar we een kleine pauze hebben ingelast. We zijn de vijver maar niet in geweest, dat doen we een volgende keer wel eens..... Knipoog

Fanja wil niet op de foto: Fanja wil ff lekker schuren!
Afbeelding

Het voordeel van fotograafje spelen is dat je zelf altijd lekker buiten schot blijft..... Helaas kwam ik er dit keer niet onderuit: SMILE!
Afbeelding

Na de pauze het steile heuveltje beklommen [Amigo & June in een knetterharde galop = vinden ze LEUK Haha! , Fanja in een superbeschaafd drafje - maar dat is dan ook een drachtige dame!] Daarna in stap en draf terug naar de parkeerplaats, waarna we terug naar onze respectievelijke stalletjes gingen.
Bij stal aangekomen zijn de paardjes lekker gedouched en daarna mochten ze lekker de wei op [ROLLEN!!!!]
Ondanks de lange rit van 2 uur + 3 kwartier waren de paardjes nog superfit na afloop. Wat een heerlijke ochtend was dit!

Over twee weken ben ik weer op zondag vrij..... duimen dat het dan weer zulk lekker weer wordt! [en dan maak ik zeker weer een verslagje!]


Wranglerbutt

Berichten: 10369
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 16:38

@ Calypso:
We zijn de vijver niet ingeweest omdat June enorm last van mok kan krijgen; haar beentjes laten we dus liever droog!
Amigo vindt water nog heel eng, al durfde hij 2 weken geleden zomaar een paar passen in een vennetje te zetten! De oevers van de spartelvijver zijn helaas een stuk steiler. Wat Fanja van water vindt weet ik eigenlijk niet, misschien kan Fnanne dat vertellen?

We hebben vanochtend geen poging gedaan, omdat de paardjes heerlijk relaxted waren en we niet het risico wilden lopen ze op te fokken of te stressen. Mijn motto is namelijk waar je aan begint, moet je ook afmaken.
Vandaag hadden we gewoon niet de zin en tijd om er een 'lesje' van te maken. Cool Was ook niet de bedoeling van deze rit!

Wranglerbutt

Berichten: 10369
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 17:16

Over 2 weken kan een zeer ervaren spettercombinatie mee naar de vijver, de heer W. met zijn dappere Popeye!
Ik zal hem vast in kennis stellen van het vooruitzicht een bange bonte en een angstige aanstaande moeder voor te mogen gaan in het water! Haha!
-ik kan wel een paar handdoekjes meenemen in mijn rugtasje! Schijnheilig


Wranglerbutt

Berichten: 10369
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 17:53

Voelt iemand zich geroepen?

Heeeeeej! we vinden vast wel iemand in het publiek*
[dat zich op de oever van de spartelvijver zal verdringen om de spetterpartij te bekijken] die 'n paar foto'tjes wil maken.....
...of zullen we gelijk TV-Oost en de krant maar bellen? *LOL*


* noemt men ook wel RAMPTOERISTEN Haha!

Wranglerbutt

Berichten: 10369
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 22:56

Ziek Paardje kreupel? Da's balen voor jou & Fanja, Fnanne!
Ik hoop dat het meevalt en dat jullie over twee weken weer fit zijn voor een herhalingsrit.... Ach gut

Wranglerbutt

Berichten: 10369
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 11:49

@ Lenie: Long time no see, quartah-gurl! Ga je een volgende keer mee? Kan ik eindelijk ook eens wat foto's van jou & Tessa maken Cheese!

@Cornelie: Much longer no see, appie-lady! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, trouwens! Mag ik Porsche eens komen bekijken? Pride heb ik ook al en een eeuwigheid niet meer gezien......... [b.t.w. 17 sept., is dat aan de Zwartendijk?]

@Maya: Met een vroeger verzorgpaardje van me ben ik vaak de vijver ingeweest, ook als ze in een 4-span voor de wagen liep. Ik was er al heel lang niet meer geweest; dat er nu vaste marathonhindernissen stonden, was compleet nieuw voor mij! Leuke foto's van jouw ritten in de omgeving van Dronten in je profiel! *LOL*
Het kan best zijn dat je Amigo [de vosbonte] wel eens bent tegengekomen, zodra het weer het toestaat rijden zijn baasje of ik met hem in het bos!

Wranglerbutt

Berichten: 10369
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 12:10

PS @ Cornelie: Wat heeft Tinker June een mooi hoofdstelletje om, vind je niet? Knipoog

Wranglerbutt

Berichten: 10369
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 12:14

Hoe laat moet je starten in Kampen? Groom nodig? Haha! Ik ben volgens mij die dag vrij en kan iig komen kijken!
Het lijkt me hardstikke leuk als je eens mee gaat buitenrijden met Pride! Zondag 19 sept., als het een beetje redelijk weer is?

Wranglerbutt

Berichten: 10369
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 12:16

WOW! Wat een lief bekkie heeft dat dametje! Lachen

Wranglerbutt

Berichten: 10369
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 22:05

Vandaag niet naar het bos geweest, helaas: ik had geen maatje..... Scheve mond
Bovendien leek de weg langs stal wel een racebaan; omdat doorgaande weg Kampen-Dronten was afgesloten, was er veel sluipverkeer

Morgen staat er wel een ritje op het programma, op het einde van de middag, om uurtje of 5 [ik moet werken tot 4 uur].
Dus; als je zin hebt.............. Haha!

Wranglerbutt

Berichten: 10369
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 22:50

Als het goed is gaan morgen Popeye [of misschien Resoluto] & z'n eigenaar mee naar het bos!
's avonds kan Amigo nog ff mee als 'begeleider' van June, als de gekkigheid er een beetje uit is.
Vandaag trouwens absoluut geen gekkigheid te bespeuren, zo braaf als een oude manege-knol. Tong uitsteken Gek paard....

Afbeelding

@ Sharlyn: Het lijkt me hardstikke leuk om eens te meeten; hoe meer rij-maatjes, hoe beter, wat mij betreft! *LOL*

Wranglerbutt

Berichten: 10369
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-04 21:26

luxje schreef:
...ziet er gezellig uit, leuke beesjes zeg
vooral die vos bonte Vingers aflikken (de anderen ook hoor Knipoog )


.......'die vosbonte' heet Amigo, hij is eigenlijk mijn vaste bijrijdpaardje want June de Tinker rijd ik maar af en toe.
June is reuze lief, maar op Amigo ben ik helemaal verliefd Lovers , al heeft hij af een toe last van meervoudige persoonlijkheid ofzo! Tong uitsteken + Tong uitsteken + Tong uitsteken
Gisteren was -ie dus zo mak als een oude manegeknol en kon ik superrelaxed met hem dressuren, vandaag in het bos was hij weer helemaal ADHD............... Hyper! maar we hebben wél pret gehad natuurlijk!
We zijn bij het kleine vennetje geweest en Amigo durfde zomaar weer het water in! Na twee keer vond ik het wel mooi en wilde er wegrijden, maar Amigo wilde nog een keer! OK dan, nóg een keer spetteren. *LOL* Wat een heerlijk ding is het toch *LOL*

@ LadyFilou: gezellig dat je hier ook komt buurten!

Wranglerbutt

Berichten: 10369
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 18:53

Nerootje schreef:
Gaaf paardje zeg die bonte wat is het voor afstammeling?

Moeder is waarschijnlijk een Deutsche Reitpony met arabisch bloed [bruinbont, onbekende afstamming]
Vader is Welcome Ippe, bruinbont [v. Waidmannsheil, Hann., moederskant van vader is Nederlands, Uniek x Ico]

Jou paardje mag er trouwens ook wezen, leuke foto's in je profiel! Vooral zijn blonde maantop wint ik stoer! OK dan!
Is hij trouwens echt maar 1.60 m? Hij oogt veel groter, een echt paard. Amigo is ongeveer 1.58 m, maar ziet er pony-achtiger uit. Wat is Nero's afstamming?

Wranglerbutt

Berichten: 10369
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-04 22:43

Heej Sharlyn! Zondag a.s. schijnt het weer redelijk weer te gaan worden, dus................. als je zin hebt?

Wranglerbutt

Berichten: 10369
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 00:02

Sharlyn schreef:
... en hoe herkennen we elkaar?

Haha! Woehaha, heel makkelijk: Ik ben degene op een hyperactieve roodbonte stuiterbal! Hyper!

Ik weet nog niet wie er mee willen, er gaat iig één andere ruiter van stal mee. Wie weet worden dat er 1 of 2 nog meer, maar een grote kudde zal het niet worden. Tijdstip is ook nog niet bepaald, maakt dat voor jou nog iets uit? Begin v/d middag komt mij het beste uit.
Wat lijkt jou trouwens een goede plek om af te spreken? Ik weet nog steeds niet waar jouw stal precies ligt.... Bloos!

Wranglerbutt

Berichten: 10369
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 21:49

@ Sharlyn: tijdstip vertrek van [onze] stal wordt waarschijnlijk 14.30 - 15.00 uur. Hoe lijkt jou dat?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers