paarden belasting

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

paarden belasting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 00:52

Ik hoorde net dat ze in noordwijkerhout (zh noord /bollenstreek)
paarden belasting willen gaan heffen

omdat ze soms op het fietspad poepen
(tja het fietspad waar ze t hier vooral over hebben ligt aan een hele drukke weg waar ook 2 maneges aan zitten die dus over dit pad richting bos/duin/strand gaan en een hele smalle berm waar zich menig
obstakel bevind ptt paaltjes bv vaak relatief weinig paarden ontlasting te vinden is als je bedenkt dat hier zo ongeveer(denk eigenlijk minimaal) 2x(heen en terug) 80 paarden per dag lopen )

wat vinden jullie hier nou van ? , word dit een trent , is dit geldklopperij
of reëel?

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 01:20

Ahum.

Een reden voor de komende chipverplichting?

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 01:57

ja daar dacht ik dus ook al aan , maar dit is wel heel plaatselijk
hoe zit het met de rest van het land?
(sta gelukkig niet in noordwijkerhout met de ondertussen 6 knollies)

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 07:30

Is dat een flauwe 1 september-grap?

Laat ze eerst maar eens kattenbelasting heffen, die PIEPbeesten schijten overal bij iedereen in de bloemperken en zitten met hun nagels op andermans auto's.
Nee, dit slaat echt nergens op....

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 07:57

Uiteraard heb ik geen zin om belasting te gaan betalen, maar ik kan me er wat bij voorstellen. Ik heb nog nooit iemand de poep van zijn paard zien opruimen... Ik kan mezelf goed voorstellen dat er mensen zijn die zich rot ergeren aan poep op fietspaden en in de bebouwde kom.
Maar ik vind ook dat als paardenbelasting ingevoerd wordt, deze ook ingevoerd moet worden voor katten!
Wat ik ook belangrijk zou vinden is dat de geinde paardenbelasting gebruikt wordt voor de paarden. Voor aanleg en onderhoud voor ruiterpaden ofzo en dat het belastinggeld niet in de algemene pot gaat!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 08:11

het gaat hier over DE weg naar de ruiterpaden toe
eigenlijk de enigste veilige weg
de andere wegen zijn polder wegen met weinig berm en sloot aan beide kanten dus neemt een ieder het fietspad (kom der zelf weinig sta een dorp verderop)de balsting zou gaan gelden voor elke paarden/pony
houder of je nu wel of niet buiten rijd

katten belasting zou er niet snel komen denk ik , katten schijten namelijk
meestal niet op de openbare weg , wat nu dus het uitgangspunt is
dat mag je nog steeds zelf opruimen....

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 08:16

Nickyu, katten schijten in de borders van gemeenten en particulieren. Dus ik vind wél dat ze daar belasting voor mogen heffen.... Het is identiek aan honden, waar ze hun behoefte doen. Alleen honden doen het over het algemeen niet in de tuin van de buren.

Azhari
Berichten: 899
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: in de buurt van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 08:58

Als wij buitenrijden en 1 van onze paarden mest in het dorp ergens op straat of op het fietspad, dan gaan wij altijd braaf terug na de buitenrit om de mest op te ruimen. Er zijn hier in hdet dorp ook genoeg mensen die dat niet doen, en soms ligt er zelfs mest op de stoep. Met het oog op kleine kinderen die daar spelen vind ik dat niet zo fris eigenlijk. Maar een belasting gaat wel weer een beetje te ver, alsof de gemeente het op ruimt. (is bij ons in elk geval niet het geval)

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 09:04

mmmmmmm, als er met dat geld de ruiterpadden goed worden onderhouden, dan zie ik een klein pluspuntje. Maar als het de enige (veilige)toegangsweg is naar de duinen, en hij behoort tot de manege, dan denk ik dat de manege belasting er voor moet betalen, of een eigen bijdragen. .
zelf stapte ik altijd af, als mijn pony op de stoep of fietspad iets had laten vallen, vind het gewoon niet meer dan normaal, er legt dan gelijk zo,n hindernis. Haha!

Sall

Berichten: 6712
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 09:06

Hondenbelasting wordt ook niet gebruikt voor 'hondenvoorzieningen', dus die paardenbelasting zal ook in de 'grote balasting inkomsten pot' gaan.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 09:06

Aangezien dit niet iets is voor VvdD verplaats ik het even naar PP.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 09:21

In mijn gemeente, Velsen, is dit ook een tijdje aan de orde geweest maar is er nooit doorgekomen, ik zal een informeren waarom. Op zich vind ik het ook niet verkeerd als dat geld inderaad aan ondhoud en aanleg van ruiterpaden wordt uitgegeven.

Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 10:05

Waarom denk je dat alle paarden gechipt moeten zijn?! Dan weten ze precies hoeveel paarden er staan en hup: iedereen kan mooi betalen. Dit dacht ik 3 jaar geleden al... Als ze het inderdaad gebruiken voor de ruiterpaden vind ik het minder erg, maar dat zal wel niet. Wel raar dat ze het alleen daar willen doen! Kan je niet een keer met de gemeente om de tafel? Dan kan je vertellen waarom daar zo veel paarden langs komen!

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 10:18

Op zich heb ik geen problemen met paardenbelasting, als het ook maar weer in de paarden geinvesteerd wordt. Denk aan ruiterpaden, financiering van onderzoek Universiteit Utrecht, dat soort dingen.

Overigens heeft het chippen meer te maken met de traceerbaarheid van levensmiddelen. Vanaf volgend jaar worden daar veel strengere regels voor toegepast, en daar paarden nog steeds consumptiedieren zijn zullen die ook getraceerd moeten worden. Iedereen is dus zelf verantwoordelijk voor de chipverplichting, de consument wil veilige levensmiddelen, dus dan maar zo. Het chippen komt bij het Productschap voor Vee, Vlees en Eieren vandaan.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 11:12

Fietsers laten toch ook genoeg troep achter? (denk aan papiertjes, flesje etc)

Dan moeten we ook beginnen aan fiets belasting, loop belasting. Er komt echt geen einde meer aan Verward

Miran, je heb gelijk. ALS het goed geinvesteerd wordt. En daar ben ik toch best wel huiverig voor.

Bij ons moet je ook een duinkaartje kopen en dat zou ook voor het onderhoud wezen, maar daar merk ik ook erg weinig van.
Ze hebben een groot deel van het pad al een keer helemaal vol gegooid met kerstbomen etc.
Sommige paden zijn erg moeilijk begaanbaar en ga zo maar door...

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 13:06

Azhari schreef:
Als wij buitenrijden en 1 van onze paarden mest in het dorp ergens op straat of op het fietspad, dan gaan wij altijd braaf terug na de buitenrit om de mest op te ruimen. Er zijn hier in hdet dorp ook genoeg mensen die dat niet doen, en soms ligt er zelfs mest op de stoep. Met het oog op kleine kinderen die daar spelen vind ik dat niet zo fris eigenlijk. Maar een belasting gaat wel weer een beetje te ver, alsof de gemeente het op ruimt. (is bij ons in elk geval niet het geval)



wij gaan ook altijd terug ,om het op te ruimen,behalve in de landweggetjes,maar op de doorgande wegen,en zeker in de bebouwde kom,ruimen we het altijd netjes op!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 13:09

@droppie -> het zijn niet alleen die 2 maneges die via dat fietspad (en dan nog daar waar mogelijk in de berm) richting duin gaan

paarden mogen trouwens niet op de stoep ,
vaak is wel het fietspad een stuk veiliger dan de weg of berm er tussen in
ze rijden daar ook flink hard

en ik heb de gemeente nog nooit poep zien ruimen hoor
het fietspad word ook mega druk bezocht door strand/duin gangers
er zitten aan die weg ook een aantal "campings"ed

kan me der dan ook wel iets bij voorstellen
maar laat ze dan daar de berm vrijmaken van obstakels
en er een ruiterpaadje van maken bv
(grotendeels is dat er al / gemaakt door het rijden in de berm)

persoonlijk denk ik dat het geldklopperij is !

en inderdaad chippen in combinatie met het paspoort is voor de slacht
niet dat t opschiet want wormenkuur ed hoef je der allemaal niet in op te schrijven en dat is nou ook niet bepaald goed voor de consumptie
hormonen bv zijn kanker verwekkend (mensen gebruiken t voor zich zelf wel maar bij dieren is het allang bekend daarom mogen er geen hormonen gevoerd worden aan koeien ed maar paarden krijgen dit soms
wel in de vorm van een ruinenprik , voorlopig slikt bijna iedereen de pil te lang, maar we gaan off topic)
voorlopig staan alleen de entingen in het boekkie (schiet lekker op!)

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 15:14

als ze dat gaan doen, dan moeten ze ook katten belasting gaan vragen.
en waar eindigt het allemaal in de grote pot van de belasting!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 21:59

imker schreef:
Nickyu, katten schijten in de borders van gemeenten en particulieren. Dus ik vind wél dat ze daar belasting voor mogen heffen.... Het is identiek aan honden, waar ze hun behoefte doen. Alleen honden doen het over het algemeen niet in de tuin van de buren.

Wees toch niet zo geiiriteerd over een kat!
Zij begraven hun drolletjes heel netjes.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 22:02

Miran schreef:
Op zich heb ik geen problemen met paardenbelasting, als het ook maar weer in de paarden geinvesteerd wordt. Denk aan ruiterpaden, financiering van onderzoek Universiteit Utrecht, dat soort dingen.

Overigens heeft het chippen meer te maken met de traceerbaarheid van levensmiddelen. Vanaf volgend jaar worden daar veel strengere regels voor toegepast, en daar paarden nog steeds consumptiedieren zijn zullen die ook getraceerd moeten worden. Iedereen is dus zelf verantwoordelijk voor de chipverplichting, de consument wil veilige levensmiddelen, dus dan maar zo. Het chippen komt bij het Productschap voor Vee, Vlees en Eieren vandaan.

Vreemd, niet in alle europese landen is of wordt t chippen verplicht, terwijl wij Nederlanders nauwelijks paardenvlees eten.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 22:09

@Malibu, de entree van de Kennemerduinen is sinds dit jaar gratis!

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 12:54

Ik krijg echt wat van al die belastingen hier. Het is bijna een reden om te gaan emigreren naar een ander land. Ken geen land, dat erger is als hier m.b.t de belastingen.

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 14:00

Als Noordwijkerhout hier aan gaat beginnen ,is het binnenkort ook landelijk Boos!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 14:41

mijn moeder zei gister nog,wie weet kom je straks ook nog belasting voor je paard aan het betalen,en nu lees ik dit toppic Haha!

achja,ergens kon je het wel zien aankomen,waar betaal je nu geen belasting meer voor?

stel ze gaan het echt invoeren,wat zou dat dan gemiddeld worden per paard?

germie

Berichten: 25935
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 16:38

Nanda schreef:
Uiteraard heb ik geen zin om belasting te gaan betalen, maar ik kan me er wat bij voorstellen. Ik heb nog nooit iemand de poep van zijn paard zien opruimen... Ik kan mezelf goed voorstellen dat er mensen zijn die zich rot ergeren aan poep op fietspaden en in de bebouwde kom.

Ik ruim het wel op (maak ong. 2 buitenritten per jaar). Als het in het dorp op de stoep is (ik rij eigenlijk altijd netjes over de weg) of precies voor een uitrit van iemand ga ik het netjes opruimen. Is het dicht bij de stal, dan doe ik het na het rijden, even met een bezem en schep en het is weer netjes. Gebeurt het verder van stal, dan stap ik even af en schuif het met de voet aan de kant. Laarzen na het rijden even oppoetsen en ze zijn weer schoon.
Is gewoon een kwestie van paarden opvoeden, dat ze blijven staan als je opstijgt en afstijgt.
Laatst bijgewerkt door germie op 04-09-04 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt