waarom zon heisa om een hengst?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 06:32

pharagirlke"]
ben er zeker van dat als ik een hengst koop ik een hele golf van neg. commentaar over me krijg.
[/quote]

[quote="pharagirlke schreef:
als iemand anders een hengst koop krijg je een heeeeleee hoop commentaar. Lekker bemoedigend Scheve mond


En daar sla je de spijker op z'n kop,
want niet iedereen is geschikt om een hengst te houden
Als je wat meer ervaring hebt en wat meer ongelukken om je heen hebt zien gebeuren met hengsten snap je wel waarom mensen zo reageren. Daarbij komt het feit dat er maar heeeel weinig mensen zijn die een hengst wat te bieden hebben. Er zijn nauwelijks stallen waar je goed terecht kan met een hengst en van eenzame opsluiting is nog nooit een paard beter van geworden.
Kortom, niet alleen de mensen welke een hengst willen houden worden in bescherming genomen, maar ook de hengst zelf.


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 10:15

Tulandro schreef:
Ik ken genoeg hengsten die gewoon lekker met ruinen op het land kunnen lopen hoor!!

Nou, ik ken er dus maar weinig.
Mijn hengst kon dat dus niet, ik had hem overigens alleen nog hengst omdat hij als anderhalfjarige al zo groot was. Ik was bang als ik hem voor zijn 3e zou laten castreren ik er een grote slappe dweil aan zou overhouden.
Vorig jaar oktober is hij met ruim 3,5 gecastreerd en hij heeft vanaf afgelopen voorjaar heerlijk met de andere beesten buitengelopen, ook met mijn merrie en veulen. Hij is daar zo van opgeknapt!
Het was altijd al een leuk beest en op zich heel goed handelbaar, maar nu hij helemaal geen last meer heeft van hormoontjes is zijn echte karakter nog meer naar boven gekomen. Mijn hengst kwam wat aandacht en ruimte niets tekort. Hij stond hele dagen buiten en had veel contact met andere paarden. Nu als ruin is hij minder gefrustreerd, blijer, eerlijker, geconcentreerder, vrolijker, gezelliger, betrouwbaarder, en hij heeft nog steeds zijn uitstraling Het enige wat hij niet meer doet is maaien met zijn voorbenen als je hem aan de hand hebt, steigeren en brullen doet hij ook niet meer, kortom, waarom zou je een beest hengst houden als er geen reden voor is?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 20:41

Marije is mij voor Haha!
Ik had precies dezelfde vraag willen stellen, want hoe je het ook went of keert, een hengst is in 99% van de gevallen altijd beperkter in zijn vrijheden, om nog maar niet te spreken over de keren dat hij aangepakt moet worden. Net of dat zo leuk is voor een dier, zo nu en dan door het baasje flink op de plaats gezet te worden omdat hij de buuv gewoon onweerstaanbaar vind.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 20:50

Zou je dat wel doen met al die ernstige blessures van je?

BTW,
castreren op een leeftijd van 13 is niet te vergelijk met castreren op jonge leeftijdzoals kadans al zegt. Hoe ouder het paard, hoe zwaarder de operatie.(als je bij voorbaat al verwacht dat hij de dag erna dood ind e stal ligt dan heb je wel heel erg weinig vertrouwen in de lichamelijke gesteldheid van je paard)
Trouwens, als je gaat castreren op het moment dat hij zich gaat misdragen ben je in 9 van de 10 gevallen te laat.

Ik vind het erg dom, niet een hand vol maar een land vol en jullie kopen net een hengst

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 21:18

Ik wens je er ook veel succes mee en hoop ook dat het allemaal meevalt,
wil je alleen wel even waarschuwen, je praat over hem alsof hij zo lief en aardig is, maar volgens mij heb je nu dat diertje nog maar heel kort meegemaakt en alleen in zijn vertrouwde omgeving?

Brace yourself voor hij morgen van de trailer afkomt, dan kan het alleen maar meevallen.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vecar en 3 bezoekers