Frustratie in mijn les, ik kan het echt niet *zucht*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Frustratie in mijn les, ik kan het echt niet *zucht*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-02 13:42

Gisteren de meest geweldige les ooit gehad! Lovers
*LOL* tegenstrijdig he? Met het kopje boven dit topic!
Isolda liep helemaal geweldig, keurig rond en ik kon haar alle kanten op laten buigen. Ze wordt steeds een stukje leniger!
De galop wordt ook weer een beetje meer ontspannen en bokken doet ze neit meer. De draf was helemaal perfect, ik kon haar tegen de stap aanrijden (zo langzaam ging ze) en toch bleef dat achterbeen actief.
*Wauwie* wat een gevoel, echt helemaap toppie!

Het frustrerende kwam daarna. Ik vroeg aan mijn instructrice hoe ik in stap beter haar achterhand erbij kon rijden. Ze moet haar binnenbeen krachtiger gebruiken.
Ik moet dus voelen wanneer ze haar achterbeen gaat verzetten en op dat moment met die kuit aandrijven. Ik dacht dat ik GEK werd!!!!
Wat een kwelling!!

Ogen dicht en concentreren op die achterbenen. Voelen wanneer mijn heup een bepaalde kant op zakte. Ik kon het echt niet voor elkaar krijgen.
Ik was constant te laat Boos!
En het ging zooo goed! Isolda doet het echt perfect en wat doe ik???
Ik kan niet eens voelen wanneer ze haar been verzet Extreme duivel

Daarna hebben we nog in stap een paar pasjes wijken gedaan. Voor het eerst echt in de bak en dat ging goed. Af en toe zette ze dan wel haar been goed eronder, dan deed ik perongeluk op het goed moment mijn been goed.

Vertellen jullie eens, waarom is dressuur rijden zo moeilijk??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 14:24

Het gaat dus eigenlijk hartstikke goed? Tipje voor in stap: als je stil zit en je been langs haar buik laat hangen, dan voel je haar buik heen en weer gaan, die wiegt van links naar rechts zeg maar. Op het moment dat de buik van je been af gaat, zeg weg van je linkerbeen richting het rechter, dan dan staat ze op het punt die weer op te tillen. Het enige wat je hoeft te doen is meewiegen en de buik nog een klein 'duwtje' meegeven. Niet te ingewikkeld over doen, makkelijk houden en de buik blijven volgen.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 14:30

Haha ik heb precies hetzelfde.
We hebben gewoon niet zo'n supermotoriek haha.
Concentreren op alles tegelijk en ook nog alles tegelijk moeten doen is dan een kwelling grijnz...

Wat dacht je bijv. van Cerise aan de teugel leren rijden...
Of ze gooit dat mooie koppie omhoog, en dan bied ik dus weerstand met mijn handen.
Komt ze omlaag en geeft ze na, dan geef ik haar ietsiepietsie ieniemienie meer....
Maar mijn paard is dus iemand van "Geef je één vinger dan pakken ze meteen de hele hand." Frusty
Dit houdt in dat met ietsje ontspannen teugel ze meteen weer gaat proberen of ze met haar neus bij haar knieën kan komen want ja...
dat hoofdstel jeukt soms best wel... Frusty

Waarom dat vrouwtje dan ineens zo'n diepe wanhopige zucht slaakt?
Wat heb ik NOU weer gedaan?
Ik vind het best leuk als het vrouwtje op me gaat zitten en dan wat langere teugel, maar na een tijdje maakt ze het mij (en zichzélf!) soms zo moeilijk... *LOL*

Jantina ik ben net zoals jij.
Ik leer het ook niet zo errug snel, maar reken maar dat het allemaal goed komt hoor!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 18:50

Ik do3e het dus op de manier van tante Lov.
alleen drijf ik dus alleen wanneer het nodig is anders laat ik mijn been gewoon afhangen.
nog een weekje heb je dan ook les? kom ik kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 22:18

Nimber schreef:
Ik do3e het dus op de manier van tante Lov.

je vergeet nog een stukje "de dressuurmuts", hihihi, nog even en iedereen noemt me zo, mwhihihihi.

Back on topic: als je het ritme eenmaal te pakken hebt, dan hoef je weinig meer te doen want als je het juiste gevoel eenmaal hebt, dan komt je paard jou been dus steeds eventjes tegen en dat zou al genoeg moeten zijn. Een puntje: hou je knie los en soepel, anders voel je het niet. Door eerst wat mee te wiegen, pak je het zo op hoor.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 23:23

Ik heb een eigen manier! Knipoog
Ik tel gewoon met de voorbenen mee, 1-2-1-2.
Maar daartussen tel ik dan 1-en-2-en-1-en-2. Op het moment dat je 'en' telt, komt het achterbeen naar voren. Het vergt wat oefening, maar daarna kun je de tellen 'omdraaien' zodat je op de plaats van de cijfers de achterbenen telt, als je bergijpt wat ik bedoel. hardop tellen werkt het beste, een paard pakt dan ook snel de tact daarvan op.
Misschien heb je er wat aan!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-02 11:05

*LOL* Bedankt Tante dressuur muts Lov en Rieja, Dorine en Kim!
Ik moet me echt concentreren en dan denk ik dat ik het voel en dan zit ik met de voorbenen mee te drijven Lachen

Maar ik denk dat ik gewoon het ritme even te pakken moet krijgen.
Inderdaad Dorine, ook bij mij gaat dat allemaal niet zo snel Haha!

Maar ach, bij de middendraf kreeg ikeen complimentje Bloos Dus dan vergeten we de stap gemakshalve wel even Knipoog