opnieuw paard Twente mishandeld

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
henk
Berichten: 142
Geregistreerd: 01-12-01

opnieuw paard Twente mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 22:54

Pony gruwelijk mishandeld

Dierenbeul slaat nu toe in Haaksbergen

De dierenbeul die al lange tijd actief is in Twente lijkt nu ook in Haaksbergen te hebben toegeslagen. In een weiland aan de Huttenweg is de achttienjarige pony Bonnie op klaarlichte dag met een scherp voorwerp toegetakeld. Het dier overleefde de gruwelijke mishandeling. Maar de eigenaars zijn nog altijd geschokt.

De pony van het Haaksbergse echtpaar Jan en Joke Reimerink werd al op zaterdag 14 augustus mishandeld. Hoewel er twee dagen later aangifte werd gedaan bij de politie, heeft die het incident niet eerder naar buiten gebracht. Een politiewoordvoerder meldt desgevraagd, dat zich dinsdag alsnog een mogelijke getuige heeft gemeld. Een bewoner van de Huttenweg heeft de politie het kenteken gegeven van een auto, die zich die middag ‘verdacht’ ophield in de omgeving van het weiland waarin Bonnie liep.

In haar woning aan de Molenstraat vertelt Joke Reimerink wat haar man die bewuste zaterdag aantrof: ‘We hadden Bonnie ’s morgens om acht uur de wei ingelaten. In datzelfde weiland liepen ook nog twee andere merries. Om twaalf uur is mijn man nog teruggeweest en toen heeft-ie niets opgemerkt. Maar toen hij om half vier kwam, zag hij meteen dat er iets niet klopte. Bonnie bloedde van achteren en liet zich niet vastpakken.’

Op dat moment dachten de Reimerinks niet onmiddellijk aan kwade opzet. ‘Omdat het dier natuurlijk gehecht moest worden, hebben we de dierenarts gebeld. Die stelde vast dat het bij Bonnie van binnen ook een ‘ravage’ was. De pony had een wond van tien tot vijftien centimeter. Ze zijn met een scherp voorwerp horizontaal naar binnen gegaan. Terwijl de verwondingen aan de buitenzijde juist verticaal zijn aangebracht! We wisten dat Bonnie die verwondingen niet in de wei had oplopen. Voor de zekerheid hebben we ’s avonds nog alle palen gecontroleerd.’ Die inspectietocht leverde echter niets bijzonders op.

‘Toen we maandag opnieuw bij de dierenarts waren’, vervolgt Reimerink, ‘raadde die ons aan om aangifte te doen. Hij was er vrijwel zeker van dat Bonnie was mishandeld. Twee dagen later is de politie komen kijken. We hadden zaterdagavond al in de buurt geïnformeerd of iemand misschien iets had gezien. Dat was dus niet het geval. Maar afgelopen zondag kwam er bij de onderlinge wedstrijd iemand op ons af. Hij had die dag wel iets verdachts gezien.’

Tiplijn

Volgens de politie heeft deze buurtbewoner gisteren verklaard, iemand uit een auto te zien stappen in de nabijheid van het bewuste weiland. Wie nog meer bruikbare informatie heeft voor de politie wordt verzocht te bellen met het Cavalho-team (0900-8844), dat belast is met de aanhouding van de ongrijpbare dierenbeul, of de anonieme tiplijn (0800-7000).

Joke Reimerink is ondertussen blij dat haar merrie de verminking heeft overleefd: ‘Zij is het eerste veulen dat we zelf hebben gefokt. Ondanks haar leeftijd liep Bonnie nog regelmatig voor de koets. Het was een braaf beestje; je kon er bij wijze van spreken zo onder door lopen. Dat is nu weg. Ze is nu heel angstig en heeft nog niet weer voor de koets gelopen. Dat maakt zo iemand ook voor je stuk!’


Boos!

henk

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 10:14

1 woord: Gatverdamme... Misselijk

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 10:28

waarom, waarom !!!!!!!!!!!!!

Arvensis

Berichten: 2304
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 10:59

Stoom uit je oren Zulke mensen moeten ze zo snel mogelijk opsluiten!!

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 11:25

Het houd ook niet op hé...

FaithMiroma

Berichten: 266
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 12:46

Ik snap nou niet wat voor lol ze eraan beleven ze moeten gewoon lekker van die beesten afblijven ik hoef zo iemand niet tegen te komen

_Spooky_

Berichten: 1752
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 12:55

echt, hier kan ik zo boos om worden!
Hoe ziek ben je als je dit soort dingen uithaalt!
Die persoon moet levenslang krijgen!
GRRRRR

Mist

Berichten: 9485
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 12:59

sprankje hoop dat dat kenteken iets oplevert........gvd het moet eens ophouden !!

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 16:42

getver, en ik ben notabene afgelopen weekend met paard naar Haaksbergen geweest!
Belachelijk zulke mensen!!

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 16:49

Enschede is dichtbij, maar ik had nooit gedacht dat het ook naar ons kleine dorpje over zou slaan.
Jezus wat erg!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 16:53

Hopen dat hij nu eindelijk 'slordig' is geweest waardoor ze hem kunnen pakken. Ben wel benieuwd 'waar' ze hem dan eigenlijk op gaan pakken? Ik bedoel op grond van wat?

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:32

Verdomme Boos! Kan hij nou niet gewoon met zijn poten van die beesten afblijven?? Boos!

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 20:55

appelflap, dacht dat ze hem hadden... Boos!

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 21:10

Gatver, zo iemand moest je eigenlijk eens met een paar stevige kerels bij zo'n weiland opwachten...dan wil ik m wel castreren Boos!
Niet erg politiek correct maar voor zo'n verknipte gek wel de enige oplossing denk ik

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 16:59

Dat soort mensen vervuilen deze maatschappij, spuitje geven en in de container ermee Haha! Opgeruind staat netjes!
Hoe gemeen en gevoellos kan een mens zijn????