freestyle?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:06

Ik heb tijdelijk een soort van freestyle/NH op mijn paard toegepast. Er werd toen een cursus gegeven op de manege waar ik stond. In eerste instantie dacht ik dat het hielp. Niet veel later kwam ik tot de conclusie dat het wel logisch is dat je paard braaf is als hij niet aan het werk hoeft.

De band met mijn paard is pas vele malen beter geworden vanaf het moment dat ik een lik op stuk beleid uit ging voeren en echt goede hulp kreeg met rijden (geen freestyle/NH, maar gewoon 'traditioneel').


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 22:45

marina schreef:
CCCCorine: ik weet niet wat jij gedaan hebt, maar ik heb ze toch aardig aan het werk hoor!


Niet veel dus, haha. Onder het zadel een uurtje stap, draf, galop aan een lang teugeltje. Net zolang wachten totdat hij uit zichzelf aan de teugel ging lopen zeg maar. Verder gewoon wat figuren rijden op gewichtshulpen en aardig wat overgangen. Hij zweette er amper van...

Bij mij op stal staan ook veel freestylers/NH-ers en die paarden van hun zie ik ook nooit zweten eigenlijk. Maar misschien heb ik het verkeerde voorbeeld, dat kan natuurlijk ook.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 08:18

pharagirlke schreef:
waarom moet een paard zweten?
als jij een goede conditie hebt kan je ook veel meer werk aan zonder te zweten. die paarden hebben gewoon een goede conditie waarschijnlijk.


Nou, dat niet bepaald... Dat kan ook gewoon niet, want er wordt amper mee gewerkt. Maar nogmaals, misschien heb ik net de verkeerde voorbeelden voor me.

Ik vind zweten toch wel een teken dat je je paard aardig hebt laten werken. Ik kan uren lang op mijn paard rondhobbelen (in alledrie de gangen) zonder dat hij ook maar een beetje zweet. Maar als ik hem echt flink aan het werk zet, dan staat het schuim toch echt tussen zijn achterbenen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Liv, Jussem en 3 bezoekers