gebeten in mijn vinger door "lieve viervoeter

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
muiltje

Berichten: 1419
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: nb

gebeten in mijn vinger door "lieve viervoeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 21:32

Huilen "Mijn schatige viervoeter die nog a bijtgraage tandjes heeft was me te snel af. Hij bijt altijd overal in, in het halster, in de teugels, in touwen in het hoofdstel, en de tralies, in zijn sppeltjes enz enz. Ik geef hem stug iedere dag op zijn donder en da lijkt hij heel even onder in de indruk waarna er weer een stemmetje in zijn hoofd zegt, bijten bijten bijten

Maar goed, vandaag was het dan zover, de eerste x dat hij me daadwerkelijk (niet opzettelijk) te pakken had. Ik liep met hem naar de binnenbak, draaide ons om, zodat we de schuifdeur konden sluiten en hopla in mijn vinger i.p.v. de teugel. Hij beet door mijn handschoenen heen. Ik snel de teugels achter de beugels en naar binnen gerent, tien min onder de zachtstromende kraan, weer naar de binnenbak gerend.... paard eruit gehaald vast gezet op de spuitplaats, weer naar binnen want mijn vingertje zag rood van het bloed. Na een tijdje stopte het bloeden en hing het velletje van mijn knokkel tot bijna onder mijn nagel los. Slik dit voelde stiekem wel erg pijnlijk!! Ik desinfecterend spul erop gedaan, gaasje en pleister. Vervolgens maar aan het longeren geslagen. Maar nu zegt die kerel van mij *LOL* dat ik een tetanus spuit moet halen.... Ieeee dat hoeft toch niet als je het goed zuiver houd??

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Re: gebeten in mijn vinger door "lieve viervoeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 21:36

muiltje schreef:
|( "Mijn schatige viervoeter die nog a bijtgraage tandjes heeft was me te snel af. Hij bijt altijd overal in, in het halster, in de teugels, in touwen in het hoofdstel, en de tralies, in zijn sppeltjes enz enz. Ik geef hem stug iedere dag op zijn donder en da lijkt hij heel even onder in de indruk waarna er weer een stemmetje in zijn hoofd zegt, bijten bijten bijten

Maar goed, vandaag was het dan zover, de eerste x dat hij me daadwerkelijk (niet opzettelijk) te pakken had. Ik liep met hem naar de binnenbak, draaide ons om, zodat we de schuifdeur konden sluiten en hopla in mijn vinger i.p.v. de teugel. Hij beet door mijn handschoenen heen. Ik snel de teugels achter de beugels en naar binnen gerent, tien min onder de zachtstromende kraan, weer naar de binnenbak gerend.... paard eruit gehaald vast gezet op de spuitplaats, weer naar binnen want mijn vingertje zag rood van het bloed. Na een tijdje stopte het bloeden en hing het velletje van mijn knokkel tot bijna onder mijn nagel los. Slik dit voelde stiekem wel erg pijnlijk!! Ik desinfecterend spul erop gedaan, gaasje en pleister. Vervolgens maar aan het longeren geslagen. Maar nu zegt die kerel van mij *LOL* dat ik een tetanus spuit moet halen.... Ieeee dat hoeft toch niet als je het goed zuiver houd??



Ik zou maar goed naar die kerel van je luisteren en als de donder een tetanusinjectie halen... schoon houden kan misschien helpen om een infectie te voorkomen, maar bij mijn weten baat het niet bij een eventuele tetanusbesmetting. Ik heb vrijwillig 3 preventieve tetanusinecties gehaald, better safe than sorry...

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 21:39

Humm , ik ben toen ook door Splash in mn vinger gebeten , was toen ook een aardig hapje uit de zijkant , mij werdt alleen weer verteld dat ik geen tetanusinjectie hoefde te halen , ik was ook te eigenwijs om naar het ziekenhuis te gaan , want het moest dus wel gehecht worden , bleek achteraf !

Ik zou het nu iig wel doen voor de zekerheid !

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 21:42

Een tetanusspuit doet maar even zeer ( naja, een paar dagen een stijve arm), maar beter even een beetje oncomfortabel van een spuitje, als dadelijk met tetanus rondlopen.

Geef maar een aai van mij over je zielige vinger....

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 21:53

Ik ben een tijdje geleden ook gebeten door een paard. Toen ik de dokter belde voor advies moest ik gelijk komen voor een Tetanusinjectie!!
Doen hoor, beter voorkomen dan genezen!!

hetismij

Berichten: 3344
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Bosch en Duin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 22:02

mijn zusje had eerst een hap uit haar vinger en bij ons de dokter zei juist dat je geen tetanus hoefde te halen omdat de paardenmond een van de schoonste monden was met weinig bacteriën (ik keek ook al heel raar maar de dokter zie het echt)

KellyS

Berichten: 78
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 22:07

Ik zou toch maar even de dokter bellen of je echt geen tetanusinjectie nodig hebt...
Ennuh sterkte met je zielige vingertje Ach gut Haha!

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 22:08

hetismij schreef:
mijn zusje had eerst een hap uit haar vinger en bij ons de dokter zei juist dat je geen tetanus hoefde te halen omdat de paardenmond een van de schoonste monden was met weinig bacteriën (ik keek ook al heel raar maar de dokter zie het echt)


Dit is dus ook precies wat tegen mij gezegd werd in het ziekenhuis

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 22:15

Citaat:
...dat je geen tetanus hoefde te halen omdat de paardenmond een van de schoonste monden was met weinig bacteriën (ik keek ook al heel raar maar de dokter zie het echt)


Dat kan wel zo zijn, maar wat de dokter dan niet weet (of vergeet) is dat paardenmest VOL met tetanus zit! De kans om tetanus te krijgen is op stal vele malen groter dat op straat Haha!

Toen ik mijn pony kocht heb ik me direct preventief tegen tetanus laten enten. Dat is verstandig voor iedereen die met paarden omgaat.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 22:53

Wat ben je toch weer een ding hè Knipoog

Weet je die kerel van jou heeft het echt goed met je voor. Maar goed ik ken je al langer als vandaag en weet hoe ontzettend eigenwijs je (af en toe) kan zijn.
Misschien moet ik maar eens even langs komen en je samen met hem in de auto zetten en naar een huisarts rijden om eens een spuit te laten halen.

Kom op, je hebt een dag misschien iets langer een stijve arm. (Hoeft trouwens ook niet altijd. Michel heeft nergens last van gehad)

Weet je inmiddels al wat voor spuit je een paar jaar geleden hebt gehad?
Als dat een DTP is geweest, dan kun je nog wel een paar jaartjes vooruit. Maar anders zou je er toch echt eens aan moeten gaan denken hoor.

mas76
Berichten: 49
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 23:09

ha ha dit is echt toeval!!!!!!
ik heb vandaag een tetanis prik gehad voor een paardenbeet in mijn vinger!!!!!!
ik was zondag al gebeten, en iedereen zei dat ik zo'n prik moest halen, maarja eigenwijs niet gedaan natuurlijk.!!! nou het ging flink zeer doen en beetje ontsteken en na veel gezeur toch maar de dokter gebeld, ik was al te laat je moet gelijk of uiterlijk de volgende dag een prik halen, ze zei juist dat paarden heel veel bacterien hebben!!!
ze vond het toch nog nodig dat ik een prik kreeg en ben vandaag ook braaf geweest!! nou dat stelt weinig voor hoor,gewoonniet kijken en dan voel je eventjes maar de prik in je arm!!
ik heb helemaal geen last van stijve arm ofzo hoor !!
goeie tip laat je prikken!!!!!
oja en met je vinger in gekookt(maar afgekoeld) water met soda of biotex
gaan zitten en daarna goed onder de kraan schoonspoelen en een pleister erop!!!
succes, groetjes mas

mas76
Berichten: 49
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 23:11

oja nog een kleine reactie, mijn dokter zei ook dat het zowiezo verstandig was om je te laten enten als je veel met paarden omgaat.

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 23:30

En ik had hem sorry toch even heel hard geslagen.....

Zou altijd wel een injectie halen ja...

muiltje

Berichten: 1419
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: nb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-04 17:46

Haha! He wat vervelend nou dat haast iedereen me verteld om langs de huisarts te gaan!! Wel dan zal ik maandag die goede man toch maar bellen....denk ik. Ik zal hem wel vragen os het niet verstamdig is om je telaten enten, maar wat voor iets is dan verstandig en heeft iemand ervaring??

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 18:26

Zozo wat lees ik nu Haha!
Toch een beetje verstandig aan het worden Tong uitsteken

Vraag de huisarts maar eens of het verstandig is als jij een DTP spuit gaat halen Knipoog

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 20:58

Zou je hem eigelijk niet kunnen leren iets vast te doen? Zodat hij niet kan bijten?