Paard in de tuin!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Paard in de tuin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 17:53

Vandaag was ik lekker met Jip naar buiten geweest, ik vond het zo mooi weer, dat ik het voor Jip leuker vond om hem lekker mee naar buiten te nemen, dan dat hij in de les moest lopen vanmiddag.
Dus wij lekker een eind door de polder gaan rijden. Ik was in de buurt van het huis van mijn ouders en ik had eigenlijk wel dorst en ik moest ook plassen. Dus ik dacht, ik ga maar even thuis langs. Daar was alleen niemand thuis, mijn moeder was weg vandaag en mijn vader zat gewoon op zijn werk. Toen heb ik hem maar even in onze tuin geparkeerd, op het gras.
We wonen in een gewoon rijtjeshuis (wel hoekhuis) met een tuin van 10x5m oid, met een klein stukje gras van ongeveer 4x1,5m. Om het grasveldje zijn bloemen en struiken ed, dingen war die dus van af moest blijven. Ik heb wel voor de zekerheid het hek goed dicht gedaan, de teugels opgedraaid en onder de keelriem doorgestoken en hem op het gras geparkeerd, wat hij keurig voor ons ging maaien! Ik naar de keukendeur, ondertussen wel steeds op hem lettend, maar hij bleef netjes op het gras. Dus kon ik gauw wat te drinken pakken, hij snuffelde even aan de bloemen, maar ging daarna weer rustig verder met het gras. OK dan! Op een gegeven moment was het gras voor zijn neus op, en ipv gewoon om te draaien en achter hem verder te gaan (zoals hij in de wei doet, of als ik met hem langs de kant van de weg aan het grazen ben) ging hij heel netjes achteruit, zodat hij weer verder kan grazen, zonder dat hij met ijn hoeven in de bloemperken terecht kwam. Toen durfde ik het ook wel aan om hem even alleen te laten en naar de wc te gaan en toen ik terug kwam stond hij nog steeds heel lief te grazen.
Nadat hij ongeveer het hele grasveldje gehad had, zijn we weer vertrokken. En mijn moeder is nu blij, want nu hoeft ze van de week het gras niet te maaien!
ik heb helaas geen foto's, want ik had geen rolletje in mijn camera en mijn vader heeft zijn digi altijd mee naar zijn werk, dus die kon ik ook niet pakken, helaas...

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 17:55

haha leuk egzicht lijkt me dat!
overgens maai ik zo ook ons gras hoor als mijn moder het te lang vind te worden zet ik Sammy in de tuin en die maait het weer kort

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 18:01

Wat leuk zeg. Jammer dat er geen foto's van zijn.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 18:10

hahaha leuk is dat he *LOL*
ik ging met destiny ook weleens vanaf de stal in eindhoven naar ons vorige huis in veldhoven, leuk buitenritje was dat, meestal ging er wel een vriendin+pony mee en dan stopten we even bij ons thuis om wat te drinken enzo

nu staan ze alle3 heel de dag in de tuin, maar hier past het ook een stuk beter dan in ons vorige huis, in een woonwijk Clown

jammer dat je er geen foto's van hebt, dus gewoon nog een keer doen en dan wel foto's maken

Tatt_x

Berichten: 807
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 18:26

Leuk,zo'n braaf paardje.Die van mij zou ook zo lief zijn,hij is overal en altijd braaf,alleen...Bloemen kan hij nooit weerstaan,dus moet ik daarmee erg goed oppassen,en alles in z'n weiland netjes uitsteken Knipoog
Maar zoals ik uit je bericht kan opmaken,heb je het paard met het hoofdstel laten grazen ? Dat is niet goed voor het bit,(d.mv gras,knabbelen) en zeker niet voor de tanden en de mond van het paard (kauwen op een hard voorwerp,verkeerd kaakgebruik en dergelijke meer)
Die van mij wil het soms ook wel met z'n bit in.Maar ik moet het gewoon verbieden,want hij weet zelf trouwens ook niet of het nu slecht of goed voor 'm is...

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 22:40

Skaterke_89 schreef:
Maar zoals ik uit je bericht kan opmaken,heb je het paard met het hoofdstel laten grazen ? Dat is niet goed voor het bit,(d.mv gras,knabbelen) en zeker niet voor de tanden en de mond van het paard (kauwen op een hard voorwerp,verkeerd kaakgebruik en dergelijke meer)
Die van mij wil het soms ook wel met z'n bit in.Maar ik moet het gewoon verbieden,want hij weet zelf trouwens ook niet of het nu slecht of goed voor 'm is...

Tja, ach, hij doet dat nu al zo'n 12 jaar, grazen onderweg, met bit in dus... Niet tijdens het rijden, maar wel tijdens pauzes of als hij staat te plassen. Zijn gebit was nog prima, volgens de tandarts die in juni is langsgeweest, dus daar maak ik me niet zo'n zorgen om. Hij is inmiddels 16 en doet het nog prima... Hij heeft ook nog nooit echt gras rond zijn bit gedraaid gehad, ofzo, hij weet zijn bit altijd heel goed schoon te sabbelen enzo, en hij kauwt toch wel op zijn bit, hoeft hij niet voor te grazen.

Het was ook echt wel een komisch gezicht, ik zal het nog eens doen op een zondag ofzo, dan is mijn vader wel thuis (en zijn digi dus ook ) en dan kan ik wel foto's maken. Mar dan wacht ik eerst tot het weer een beetje is aangegroeid, want nu heeft hij niet meer zoveel te grazen.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 23:07

Skaterke_89 schreef:
Leuk,zo'n braaf paardje.Die van mij zou ook zo lief zijn,hij is overal en altijd braaf,alleen...Bloemen kan hij nooit weerstaan,dus moet ik daarmee erg goed oppassen,en alles in z'n weiland netjes uitsteken Knipoog
Maar zoals ik uit je bericht kan opmaken,heb je het paard met het hoofdstel laten grazen ? Dat is niet goed voor het bit,(d.mv gras,knabbelen) en zeker niet voor de tanden en de mond van het paard (kauwen op een hard voorwerp,verkeerd kaakgebruik en dergelijke meer)
Die van mij wil het soms ook wel met z'n bit in.Maar ik moet het gewoon verbieden,want hij weet zelf trouwens ook niet of het nu slecht of goed voor 'm is...


zou me meer zorgen maken over de dieven moord stikken ivm het niet goed kunnen kauwen

maar neem aan dat het al vrij kort gras was

ik herken het wel , deed t ook regelmatig en mijn mams (als de dood voor paarden) had altijd wel iets lekker s voor der(merrie 180en breed!) bij de deur

op een dag kwams mams niet snel genoeg met wat lekkers en liep mevrouw ff rustig door de gang in (kon der net optijd afspringen
samen paste we niet door/onder de deur opening!)

ma blij paard op der parket en ikke zweeten om der zo snel mogelijk door te loodsen naar de wwonkamer om haar te laten draaien te draaien en weer naar buiten te werken (in de achteruit waar ze anders nooit problemen mee had (alles behalve) wou ze nu natuurlijk niet

ze heeft het er nog regelmatig over dit was ondertussen 21 jaar geleden!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 23:09

off topic , oeps een beetje veel tik foutjes , sorrie

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 23:58

Haha, dat lijkt me helemaal lachen, dan heb je echt een paard in de gang!
Nou, ik denk dat mijn moeder een harverzakking zou krijgen als Jip naar binnen zou wandelen, laten we dat nou maar niet doen.
Maar in de tuin mag hij wel hoor, dat vond ze niet erg.