Dit kan niet waar zijn.. :'(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Verow
Berichten: 936
Geregistreerd: 25-04-04

Dit kan niet waar zijn.. :'(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 21:21

Ik heb nog getwijfeld of ik het wel op bokt moest plaatsen, omdat er misschien mensen zijn die vinden dat ik me aanstel.. Maar toen dacht ik van..ach wat boeit dat, ik moet het gewoon even kwijt..

Ik werd ongeveer een uurtje geleden gebeld door de eigenaresse van mn verzorgpaarden. Ze vertelde me dat ze morgen van het weiland worden gehaald en weer naar stal gaan.. Leuk om te horen toch, hoef ik niet meer zover te fietsen dacht ik. Toen zei ze dat het misschien wat minder voor me was, ze gaan naar manege Charlois (ofzoiets) in Rotterdam Zuid. Wat nogal een eind voor me is (ik weet niet waar het precies zit, maar ik woon in rotterdam noord, oude noorden). Ze zegt dat ze denkt dat het niet aan te fietsen is (te ver) wat ik heeeeel heeel erg kl*te vind.. Ik zit nu gewoon in tranen in mijn ogen, omdat ik ze ECHT niet kwijt wil, ik ben gewoon erg aan ze gehecht en hou gewoon super veel van ze, ook al zijn ze niet helemaal van mij.
Ik mocht (mag) alles met Goldy doen, met Mano kon ik minder doen, die is nog niet getraind (pas 2 jaar). Ik heb geen idee waar het precies is, en hoe ver het is. Maar ik ben dus ook bang dat het niet te fietsen is. Al heb ik gehoord dat er vlakbij een metrostation is, maar om nou elke keer met 't OV te gaan wordt ook erg duur, zeker naar rotterdam zuid.
Ik vraag dus ook, als iemand weet waar die manege precies zit, kan diegene mij een adres of iets geven? Zodat ik kan kijken waar het ongeveer zit enzo..
Ik weet echt niet wat ik nu moet doen, ik wil ze zo graag blijven doen, ik beschouw ze zowat als m'n eigen paardjes! Ik zou zo graag willen dat ze iets dichterbij konden staan, in Bergschenhoek bijv (manege hillegersberg, manege lansbergen, manege bergsebos bijv!) maar ik durf het niet voor te stellen, aangezien ze niet helemaal van mij zijn. Ik ben van plan om het toch te gaan vragen, natuurlijk met veel uitleg erbij dat ik ze echt niet kwijt wil.. Als ze ze echt op zuid wil blijven houden, is dat heel jammer voor mij.. ik weet echt niet wat ik moet doen!!
help Huilen

sorry voor t lange verhaal, maar ik moest het echt kwijt.. Verdrietig

(en weet iemand of het ongeveer zo ver is als vanaf rotterdam oude noorden naar manege de prinsenstad [r'dam/delft] of nog verder? Via de route beschrijving staat er namelijk naar manege charlois ong 9,8 km, en naar prinsenstad ong 10,5 km.. Verward )

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:32

die zit als het goed is op de Smithoekseweg.

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:34

Gatver!
Nou, ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen voor je!
Prinsenstad ken ik, daar heeft het zusje van mijn broertjes vriendin gereden.

Wantoke

Berichten: 31
Geregistreerd: 23-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:35

Als ik jou was zou ik gewoon vragen of ze ze niet op een manege wil zetten die dichter is bij jou.
Nee heb je, ja kan je krijgen. Knipoog
Zeg hen gewoon dat je ze wil blijven zien en als ze een hart hebben zullen ze dat wel willen doen.

Veel succes ermee! OK dan!

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:37

Ahh... Enne, je stelt je helemaal niet aan hoor, ik kan het me goed voorstellen! Ach gut Ik hoop voor je dat het meevalt en een beetje te fietsen is...

Verow
Berichten: 936
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 22:06

bedankt voor de reacties! Lovers Ik ga het zeker vragen, ik ben super gehecht aan ze geworden, verzorg ze nu bijna een jaar. Verdrietig Nog niet zo heel lang, maar sinds dat ik ze verzorg heb ik haast geen andere pony/paard meer gereden, alleen 3x les op een manege. Ik hoop dat het allemaal goed gaat komen. En ik wil gijsenkim bedanken voor het pbtje! OK dan!

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 00:02

Tis nogal een eindje fietsen ja vanaf het Oude Noorden. Ik woon zelf in Charlois, misschien 5 min ( met de auto) naar Manege Smitshoek.
Je kan er wel met het openbaar vervoer komen. Welke straat woon je? Dan vraag ik het aan mn vader ( die is buschauffeur ) hij weet dan precies welke lijnen je moet pakken en hoelang het ong duurt.
Ik hoor het wel.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 00:07

Ik woon vlak bij de Kuip, maar zelfs voor mij is het al een kwartier fietsen.
Ik denk dat het erg tegenvalt vanuit het Oude Noorden helaas.

Verow
Berichten: 936
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 07:43

dat denk ik dus ook Verdrietig
Ik woon in de schiebroekselaan, zijstraat van de bergweg. Daar komen tram 4 & 8, en bus 170 & ...173 geloof ik! Lachen
Kusje

Daantje1981

Berichten: 2911
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 17:36

Ik heb op die manege leren paardrijden. Maar vanaf het oude noorden is het een flink stuk fietsen. Is denk ik niet te doen. Metrostation slinge ligt er niet zo ver vandaan, denk kleine 10 minuten lopen. Maar ligt manege charlois niet aan de charloiselagendijk?? Weet niet of ik het goed schrijf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 17:47

ik vrees dat dat wel een klein uurtje fietsen wordt hoor. en je moet ook nog bedenken of het wel een veilig stuk is om te fietsen hoor in het donker! wel balen natuurlijk. Ik zou het gewoon voorleggen, nee heb je, ja kun je krijgen, toch?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 17:49

Ik weet niet hou oud je bent, maar is een brommer geen optie? Tien km fietsen is toch best wel een eind, helemaal nu we weer de winter ingaan.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 17:54

he gatver wat rot voor je zeg.
het was 9 km fietsen naar mijn oude stal vanaf mijn oude huis en opzich is het wel te doen (ik fietste er zo'n 30 min over)
wil 1 van je ouders je niet af en toe eens brengen?

kadans16
Berichten: 1709
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: ergens in het limburgse boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 19:27

Ik fiets naar onze stal ongeveer een half uur tot 35 minuten en ik heb
het er wel voor over.En soms blijf ik gewoon daar slapen in het weekend of vakantie.Da is toch ook n optie?
En op zich is een half uur fietsen best te doen hoor Lachen

Verow
Berichten: 936
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 20:13

Een half uurtje fietsen vind ik niet erg, iets langer ook niet (max 40 min dan). Toen ie op prinsenstad stond fietste ik er ook een half uurtje over, weet alleen niet hoeveel km ik fietste (ook wel veel!) en toen ie pas op het land stond fietste ik er wel 40 min over, ik heb t ook wel voor ze over, maar aangezien we nu de winter ingaan is het wat minder, wordt vroeg donker enzo. Een half uurtje vind ik dan niet zo erg. Ik ga ook vragen of ze me wel is willen brengen, maar dat kan natuurlijk niet elke dag, ze moeten ook werken..
@ Cassidy: ik ben 15, dus brommertje mag nog niet Knipoog Moet ik tot april wachten, dan wordt ik 16..
Ik heb nog niet met de eigenaresse gesproken, maar ik ga morgen even smsen/bellen.. Dus jullie horen nog wel hoe het verder gaat Lachen

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 20:23

Misschien mag je wel met haar meerijden, als ze ze op een manege neerzet zal ze er ook wel heen moeten.

Wel leuk om van jullie"stadsen" te lezen hoever het wel is, de school van mijn kinderen ligt 14 km verderop en dan hebben ze nog geluk. er zijn erbij die iedere dag wel 2x 20 km moeten fietsen.
en 's ochtends is het vaak nog donker en dan zo'n 80 kilometer weg op.
Kun je nagaan hoe blij ze hier zijn als ze 16 worden, de aanvraag voor het theorie examen ligt 's ochtends om 6 uur al in de brievenbus, op hun verjaardag!

Verow
Berichten: 936
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 20:47

jah dat zou heel fijn zijn Lachen dat kan ik haar ook vragen, of ik soms met haar mee kan rijden! goed ideetje van je Bloos

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 21:09

is het ook niet met een brommer te doen? probeer geld van je ouders te lenen en koop een oude puch. veel succes

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 23:00

Marieke_ schreef:
is het ook niet met een brommer te doen? probeer geld van je ouders te lenen en koop een oude puch. veel succes


Ze zegt hierboven al dat ze 15 is en nog niet met de brommer mag...Lips are sealed

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 23:48

Verow schreef:
dat denk ik dus ook Verdrietig
Ik woon in de schiebroekselaan, zijstraat van de bergweg. Daar komen tram 4 & 8, en bus 170 & ...173 geloof ik! Lachen
Kusje


Ik heb het even nagecheckt voor je. Haha!
Volgens mijn vader kan je het beste eerst lijn 4 pakken naar CS. Bij CS de metro naar metrostation Slinge.Beneden buslijn 47 richting Pendrecht, eindpunt uitstappen. Vanaf daar is het ong 5 min lopen.In totaal zijn het 2 zones dus dat valt mee.
Alles in totaal ben je dan ong een klein uurtje onderweg, nog niet erg snel maar je zit wel warm en droog dalijk van de winter.
Ik weet niet of je er wat aan heb, maar toch handig om te weten, toch?

femke_harley

Berichten: 3154
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Dit kan niet waar zijn.. :'(

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 22:05

dat is echt rot voor je. ik heb zelf 4 jaar op Charlois gereden. Maar ik ken Goldy wel. maar als je het adres nog nodig heb:

Stoeterij Manege Charlois
Smithoekseweg 205
3084 LS Rotterdam
Nederland

Tel: 010-4803286

CarinaR

Berichten: 11947
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Dit kan niet waar zijn.. :'(

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 22:12

Dit is een oud topic... k heb geTEMd

Roosch

Berichten: 36638
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Dit kan niet waar zijn.. :'(

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 11:55

Hoe ishet afgelopen dan?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Dit kan niet waar zijn.. :'(

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 18:46

oud topic dus een slotje. Vragen kunnen per PB