sommige mensen verdienen echt geen paarden...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

sommige mensen verdienen echt geen paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-04 10:40

Mijn merrie staat op het moment in het land, en in de wei naast haar staan twee haflinger-twenters. ( volgens mij zijn ze twee, maar ik weet het niet zeker ) Het zijn twee schatten van merries, erg nieuwsgierig en lekker lollig met z'n tweetjes.

De eigenaren van deze paardjes zijn echt rare lui. Ten eerste hebben ze commentaar op mijn paardje, omdat dit eigenlijk een E-pony is en daar blijven ze maar over doorhameren. Ze zijn volgens mij gewoon stront-jaloers dat ze zelf niet zo'n "paardje" hebben, maar goed. Daarnaast vonden ze het onzin dat ik mijn paard in een nieuw afgezette wei heb gezet, met dure beo-band afzetting, terwijl die van hun gewoon tussen de prikkeldraad staan.
Ik vertelde hen dat veiligheid bij mij boven alles gaat, en dat ik daar dus niet op wil bezuinigen.

Nu is het probleem dat de weilanden van mijn "schoonouders" zijn en dat zij dus daar hun paardjes mogen laten grazen. Maar ze staan er erg slecht bij, en dan doel ik op hun hoeven, schandalig gewoon, helemaal gescheurd, afgebrokkeld, echt slecht. Als ie niet oppast houden ze daar een slechte stand aan over.

Maar goed, we hebben al een paar keer gewaarschuwd dat ie de hoesmid moet laten komen, en dat anders de paarden weg moeten. Maar ze kunnen het volgens mij niet betalen. Tja, denk ik dan, dan moet je geen paarden houden.

Ze verdienen het niet............

Ik ga binnenkort zelf de hoefsmid wel bellen, want ik wil niet dat mijn " schoonouders" als dierenbeulen worden aangezien door mensen die daar toevallig voorbijkomen...

SCHANDE !!! Boos!



Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-04 11:07

Ik weet bij deze twee wel zeker dat ze er slecht bij staan, want als de halve hoef zowat is afgescheurd en ze achter flink uitwaaieren en scheuren, dan moet er wel degelijk een hoefsmid bijkomen.
Ik vind het zonde voor die beestjes, want die zijn volop in de groei en gaan nu op een verkeerde manier op hun hoeven staan om ze te ontlasten. Dit is echt niet goed !! Mochten ze deze week nog niets geregeld hebben, dan bel ik de hoefsmid, want het kan zo echt niet langer....

voor het eerst sinds jaren "paardloos..." 15-05-2008 een nier van mijn moeder gekregen, voor alle overige nierpatienten die wachten op een donor, mensen : " Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here "...

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-04 11:19

Tja, iedereen mag op zijn manier dieren houden, maar omdat ze nu bij mijn schoonouders staan, en ik steeds tegenaan moet kijken als ik mijn eigen paard kom verzorgen, kan ik dit niet zomaar laten gebeuren. Mensen die niet weten dat die paarden van iemand anders zijn, kijken mijn schoonouders aan op het feit dat die paarden er zo slecht bijstaan.
Mijn schoonvader gaat ze vanavond bellen, want ze komen de laatste tijd ook helemaal niet meer kijken bij de paarden. Ze hadden namelijk afgesproken dat ze de paarden zelf water zouden geven, nou als ze daarop moeten wachten drogen ze uit....

Kortom, het zijn mensen die er erg makkelijk over denken, en dat moet nu afgelopen zijn, want anders moeten de paarden echt van het land af.

Ik ben benieuwd hoe ze dan reageren, want het kwam hun alleen maar goed uit dat ze de paarden nu " gratis" konden weien.

We zullen zien !! Ik ben benieuwd of er meer mensen met dit probleem zitten...

Een test zou inderdaad helemaal niet verkeerd zijn !

voor het eerst sinds jaren "paardloos..." 15-05-2008 een nier van mijn moeder gekregen, voor alle overige nierpatienten die wachten op een donor, mensen : " Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here "...

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-04 11:25

ze kijken er echt niet naar om... als je bijvoorbeeld de manen ziet, lijken net dreadlocks, het zijn eerder rasta-pony's dan haflinger !!
Ik haal er zelf af en toe maar een borstel overheen, want anders hebben ze straks zwarte Haflingers !!! ( ook apart natuurlijk )

voor het eerst sinds jaren "paardloos..." 15-05-2008 een nier van mijn moeder gekregen, voor alle overige nierpatienten die wachten op een donor, mensen : " Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here "...

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-04 08:03

er is een ultimatum gesteld, mijn schoonvader heeft ze gebeld en ze "vriendelijk" doch dringend verzocht de paarden fatsoenlijk te verzorgen, zo niet, dan moeten ze eraf.
Gisteravond om 22.00 kwamen ze nog water geven, ben benieuwd of ze het lang volhouden en of ze ook een hoefsmid laten komen....... We zullen zien !

voor het eerst sinds jaren "paardloos..." 15-05-2008 een nier van mijn moeder gekregen, voor alle overige nierpatienten die wachten op een donor, mensen : " Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here "...

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-04 08:58

Ik weet best dat het geen ramp is als een paard een tijd niet geborsteld wordt, en dat dat echt geen " dierenmishandeling" hoeft te zijn.
Maar zodra het om verwaarlozing van de hoeven gaat, vind ik ( inderdaad mijn MENING ) dat het wel om mishandeling gaat, die paarden kunnen niet meer normaal lopen, gaan helemaal achterop de hoef steunen en proberen ze op allerlei manieren te ontlasten. Kijk het is niet mijn probleem dat die beesten zich hierdoor helemaal verkeerd ontwikkelen, maar ik vind dat een dier dat niet verdient.
En daarnaast komt inderdaad het verhaal van ontwormen, dat houden ze ook niet bij, terwijl mijn paard daarnaast loopt. Die van mijn wordt binnenkort weer ontwormt, dan moeten die van hun ook, anders heeft het geen nut..............

Vanavond komen ze " als het goed" is langs....om even wat afspraken te maken.

voor het eerst sinds jaren "paardloos..." 15-05-2008 een nier van mijn moeder gekregen, voor alle overige nierpatienten die wachten op een donor, mensen : " Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here "...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Lalladidoo, laura22, Lucia88, Mark0919, Vagabondo en 48 bezoekers