Ilona en ik op (verregende) trektocht met Jur+Nimo

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Ilona en ik op (verregende) trektocht met Jur+Nimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 21:39

Vorige week maandag begonnen de “echte” voorbereidingen!
De route enzo hadden we allang gepland en de overnachtingen waren ook al geboekt. OK dan!

Zadels vetten, zadeltassen aan de zadels maken, kijken of we écht alles hebben.
En de paarden een lekkere poetsbeurt geven.

Dinsdag werd het dan eindelijk echt! Om een uur of half 9 kwam Ilona (Jurga) mij ophalen en gingen we naar stal…
De spullen nu echt in pakken, nog even naar de WC.
Jurga nog even rustig laten staan, die wist niet wat er ging gebeuren met al dat gerommel van ons en die liet van schrik haar eten staan.
Toen maar eens gaan opzadelen (wat weegt een zadel zeg met die tassen er ook nog aan!).

En wat een spullen hadden we nog staan voor de ‘bezemwagen’ Bloos!

Het eerste stuk ging over bekend gebied, dus dat was makkelijk. De paarden hadden er ook nog heerlijk veel zin in!
Ilona had wat probleempjes met de zadeltassen die niet lekker wilden liggen, scheef gingen hangen en tegen het zadel beukten. Met een galopje gaf Jur zelfs een bok. Eerst maar eens de zadeltassen opnieuw inruimen. Ondertussen werden de paarden gek van de vliegen. Brrrr. Scheve mond

Aan het eind van een hele lange rechte zand weg (Koeweg voor insiders) kwamen we dan in wat onbekender gebied Lachen . Met de eerste hindernis: Een bus met brugklassers die aan het uitstappen waren (gingen waarschijnlijk op kamp ofzo). Nimo vond ’t wel leuk, die sjouwt gewoon tussen die kinderen door. Jur was helemaal gespannen, maar Nimo laten gaan kon toch ook niet…… Tong uitsteken

Toen gingen we richting Harskamp, gaat de route over een industrieterrein!! Maar ach, gelukkig zijn ze goed verkeersmak en keken ze alleen even raar naar wat mannen die aan het lassen waren. Lovers

In Harskamp nog een eekhoorntje gespot en door richting Kootwijk (de Paalhoeve). Bij een mooi grasveldje met een bankje hebben we gelunched, de paarden ook even wat biks/muesli gegeven en weer op pad. Wat een heeeeeeeeeeeeerlijke ruiterpaden bij Kootwijk zeg! Dat zand zou je bijna in je bak willen hebben!.

Jammer van de schietgeluiden op de achtergrond (ze waren flink aan het oefenen). Binnen niet al te lange tijd en zonder fout te rijden bij de Paalhoeve aangekomen! Nog net droog! De paarden kregen een mooie schone stal en een flinke hap hooi.
Daarna zijn we eens bij onze kamer gaan kijken. Die kon er ook wel mee door.

We dineerden sávonds bij hun restaurant, maar veel te kiezen viel er niet…..
En schrik!!!!!!: Wat aten we: VIS! En laten Ilona en ik daar nou niet echt van houden. (Ik lus het absoluut niet!).
Kervelsoep met gerookte zalm (heb de stukjes zalm lekker laten liggen).
Toen kwam de kok naar me toe en je wist echt niet wat je aan ‘m had of hij het nou meent of niet enzo. Hele aparte vent “zo dus jij vond de soep niet lekker”. Blabla bla. >;) Later bleek wel dat het niet al te serieus was maar ik weet dan nooit wat ik moet zeggen. Kreeg gelukkig wel een varkenshaasje ipv tongfilet! Lachen
Ilona heeft heel dapper de tongfilet gegeten! OK dan!
Het toetje maakte het wel weer goed mjamm!

We aten laat en we lagen vroeg te pitten. Slapen

De volgende ochtend konden we pas om 9 uur ontbijten dus hebben we van te voren de paarden vast gepoetst en klaargemaakt.
Na het ontbijt konden we nergens iemand van de stal vinden om te betalen (lekker handig…). Dat duurde nog even. Uiteindelijk bleek dat ze ’s morgens ook nog geen hooi gegeven hadden, alleen biks. :/

Deze dag zou een flinke tocht worden en het regende al toen we weggingen *huil* Frusty
Het eerste stuk was weer dezelfde route op weg naar de veluwetrail dagtocht.
We gingen via het caitwickse zand en hoog buurlo naar Hoenderloo (Veluwe Ranch – De Krimhoeve). De paarden hadden het een beetje gehad hadden we het idee, zo met de regen e.d. We hebben veel gestapt.
Het was wel een mooie route maar jammer van de regenbuitjes. Nog wat mooie foto’s gemaakt bij de hei. Cheese!
Toen we er “bijna” waren ging Nimondro opeens bijna liggen!! We schrokken ons naar! Hij leek verder heel niet ziek of zo. We hebben ‘m flink wat gras laten eten (we dachten misschien honger omdat hij ’s morgens ook geen hooi gehad had) en maar gewoon doorgestapt terwijl we ‘m in de gaten hielden. Scheve mond
Je zit dan toch niet lekker hoor! En hij had met de lunch ook nog gewoon biks gehad en flink wat gras gegeten.
En Ilona had ook al buikpijn (toch van de vis Knipoog ).
Dat drukte de pret toch wel een beetje. Verdrietig
We waren blij dat we er waren. Het laatste stuk hebben we ernaast gelopen om de paarden ook nog wat te sparen.

Toen we aankwamen dachten we echt ‘wat een zooitje!!’.
Maar het bleek dat ze de boel flink aan het opknappen zijn en erg leuke plannen hebben met de Veluwe Ranch aka Krimhoeve.
Het zijn echt hele aardige mensen! OK dan! Lovers
De stallen waren heel groot en er ging me een partij stro in!!
De kamer zag er ook perfect uit! Jammer van wat kleinigheidjes in de badkamer e.d. Maar ach op zo’n ‘primitieve’ trektocht dan mag dat he .
Eten moesten we in Hoenderloo, want die service bieden ze (nog) niet. Lekker patatje gehaald
Vork ’s avonds hebben we Anky d’r superkür gezien!! Mooi zeg!
Ingrid (eigenaresse) zei: zou ze de 80% halen. Ik zei: ik heb lef, ik zeg 84%! En zowaar, ik zat er nog onder!!!!! Echt SUPER! Hyper!

De volgende dag stond een rit op het programma in de buurt. Die rit hebben we maar wat ingekort want het was wéér geen lekker weer. Terwijl ze in de ochtend aardig weer opgaven. De paarden dachten ook dat we gek waren geloof ik.
’s Middags toen we weer terug waren ging de zon natuurlijk heeeeeeerlijk schijnen…….. Frusty
Ach wij hebben ook lekker rustig aan gedaan en ’s avonds weer een patatje gehaald Vingers aflikken en een 0,5 l roomijs bij IJs van Co. Mjammmm. Haha!

’s Avonds hebben we een klein rondje gestuurd in de binnenbak, dat is altijd goed voor als we eens een wedstrijdje hebben in een vreemde bak.

En toen de volgende dag de rit naar huis, over de hoge veluwe.
Het begon al snel met fout rijden, de bordjes staan daar niet echt logisch. Hadden we alweer een kwartier of half uur omgereden.
Uiteindelijk maar gewoon over de weg naar de ingang van de hoge veluwe gereden (waar ze NIET om je ruiterbewijs vragen…) en daar de route weer opgepikt.
Niet zulke perfecte paden, maar wel super mooie omgeving!
Halverwege was ik weer de weg kwijt (sorry iloon). Dus zijn we eens stuk teruggereden en naar het bezoekerscentrum e.d. Daar de weg maar gevraagd.
Jurga begon daarna onwijs druk te doen. Die kon zo de proef van Anky in! Rare muts. Verward
Het bleek dus dat we gewoon goed zaten maar dat de veluwetrailroute erg slecht staat aangegeven in het park zelf. Er kruisen daar ook 2 dagtochten maar je weet echt niet welke pijl nou van welke dagtocht is. Voor niks omgereden. Als we 500 meter door waren gereden hadden we weer een bordje gezien…….. Ach gut
Uit het park waren we wééér de route kwijt. Echt daar staat het niet lekker aangegeven, terwijl het de andere dagen gewoon goed ging!
We zijn maar op eigen initiatief otterlo doorgegaan en we kwamen uiteindelijk weer op de route. *LOL*
Zeikesnat waren we inmiddels en warm hadden we het ook niet meer….. Nagelbijten / Gniffelen
Stiekem verlangden we wel een beetje naar huis. We hebben dan ook de kortste weg opgezocht.

Het was heel erg leuk, maar veel te nat.
Volgende keer graag zon op de trektocht! Dan heb je volgens mij nog veel meer lol dan met die zeikregen. En je kan ook meer genieten van de omgeving.

Ilona bedankt! Lovers

Later volgen misschien nog wat foto's. We hebben er niet zoveel ivm de regen.

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:56

IJs van Co, goede keus! OK dan! Ik hou van dat ijs! Haha! Jullie zijn zo te horen net niet langs "mijn" bos gekomen. Lachen Ik woon bij Beekbergen, ik rij meestal op een groot deel van de Veluwe, tot dichtbij Hoenderloo. Lachen

edit: Hmm, toch nog maar wat toevoegen, dit is een beetje inhoudsloos. Bloos Nou ja, leuk dat jullie het zo leuk hadden!! De volgende keer wel even bij mij langskomen he! Schijnheilig

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:58

Ah leuk om te lezen, herkenbare dingen zitten ertussen!

Wij hebben overigens ook best veel naast de paarden gelopen, niet omdat ze gingen liggen Haha! maar omdat het pad slecht was bv, of omdat we zelf ff de benen wilden strekken.

Hoeveel km deden jullie per dag?
Klinkt als een geslaagde tocht, maar jammer van het weer!!
Dat is altijd maar afwachten in Nederland natuurlijk...
Voor herhaling vatbaar?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:00

Liefst ga ik vandaag weer Haha!.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 22:02

Ja zeker voor herhaling vatbaar!

We reden zo'n 6 uur per dag. In km's weet ik niet precies. Ik gok op ruim 30.
We stapten het meest af en toe draven en af en toe een (ren)galopje.
Paden waren meestal perfect!
Ik heb er niet veel naast gelopen omdat Nimo een beetje een klootviool is met opstappen (ik moet/wil via een opstapje ivm gewicht).

Roskur, we hebben op de dag dat we een kort tochtje gemaakt hebben gereden in het bos tussen Ugchelen, Hoederloo en Hoog Buurlo zo ongeveer. Jij rijdt denk ik meer oostelijk?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 22:03

Jurga schreef:
Liefst ga ik vandaag weer Haha!.

Ja nu geven ze mooi weer op! Scheve mond

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:10

Hahaaha! Wat een verhaal zeg! Moet gezellig geweest zijn.
Wat een regen is er de laatste weken gevallen he!
Ik wilde binnenkort een puzzeltocht gaan rijden met Domenic, gaat nu voorlopig niet meer door helaas! Dit gaat nog wel even duren.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:42

Oeh, ben blij dat ik hier verslag lees, ben het zomaar vergeten te vragen hoe het was geweest toen ik gisteren bij Ilona was Bloos! Haha!

Klinkt goed! Wel nat, maar wel leuk

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:52

Ferry had jullie nog in otterlo zien rijden... Toen reed hij met de auto langs...

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 22:54

was dat dinsdag of vrijdag chantal??

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:58

Beekbergen ligt tegen Ugchelen aan. Lachen Ik rij vaak op dag pad met fietspad ernaast tussen ugchelen en hoenderloo, plus alle zijtakken van die paden, en heel veel ernaast en eromheen enzovoorts. Ik ga best ver van huis en draaf / tolt ook veel dus leg ook behoorlijke afstanden af over het algemeen. Lachen Ik woon dichtbij Riant, als je dat kent. Jullie zijn vast wel ergens geweest waar ik "normaal" rij. Knipoog

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:59

Dat denk ik ook wel, want we hebben in die buurt gereden .

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 06:46

Klinkt ondanks het weer als een geslaagde trektocht, dames Knipoog
Misschien stap ik volgend jaar bij Kootwijk wel op.
Iig zijn jullie dan van harte welkom om bij mij te logeren. Dat scheelt weer vis eten (dat lust ik nl. ook niet) en logies en het is nog gezellig ook *LOL*

Sjimmy schreef:
Wat een heeeeeeeeeeeeerlijke ruiterpaden bij Kootwijk zeg! Dat zand zou je bijna in je bak willen hebben!.



en dan moet je ook meteen maar een rondje in mijn bak komen rijden met origineel Kootwijks zand Knipoog

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 07:26

ondanks de regen klinkt het toch al een heel erg gaaf verslag! Ik ben al jaren van plan 'm te rijden maar het is er nog nooit van gekomen, wie weet ooit nog eens!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 08:04

Lijkt me heerlijk zoiets ! Hoop volgend jaar ook zoiets te kunnen ondernemen..Ach als je paarden er maar goed bij staan dan kun je zelf wel met wat minder af toch hihi..

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 08:38

Nou Fitz, die uitnodiging staat OK dan! Ik hoop dat we er snel gebruik van maken Knipoog

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 09:55

Wat een leuk verslag! Jammer van dat snertweer, het enige voordeel was misschien dat dat scheelde in het aantal dazen? Van dat verhaal over de vis ging mijn nekhaar ook overeind hoor, vis moeten ze mij ook niet voorschotelen, getver...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:29

Hartstikke leuk verslag, en fijn dat jullie er ook zo van genoten hebben Lachen En volgend jaar hebben jullie vast beter weer, daar moet je dan maar op hopen Lachen

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 15:34

volgens mij was dat vrijdag sjimmy.... zou ik even na moeten vragen...