Daar stond ik dan.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Daar stond ik dan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-02 20:06

moederziel alleen. Ruim 20 km van huis af. Midden op de grote vlakte van Nationaal park De hoge Veluwe. Met een opgewonden paard naast me. En met een in tweeën gebroken, superduur, een half jaar oud Schumacher-hoofdstel in m'n hand van het mooiste, rondgenaaide leer.

Ja, helaas. Dit is waar. Vanmiddag was ik heeeerlijk aan het trainen in het lekkere lentezonnetje. Ik was afgestapt om de hartslag te meten. Ed ging op de teugel staan, en krak zijn m'n hoofdstel. Echt zonde. Het is (was) een echte Schumacher, rondgenaaid leer, perfect afgewerkt... Maar dat rondgenaaide, zachte leer is niet zo heel sterk, helaas heb ik dat vanmiddag dus ondervonden. Normaal rijdt ik er nooit mee in het bos, maar ik had even geen zin om m'n bit te verwisselen. DOM!!! Als ik dat wel had gedaan, had het me m'n hoofdstel bespaard.

M'n bakstuk was kapot, dus ik heb het bit eruit gehaald en de teugels aan de neusriem gebonden. Zo ben ik naar huis gereden. Ging prima. Ed was erg braaf, en is gelukkig goed te sturen op zit en benen.

Omdat het nogal een apart hoofdstel is, zonder kopstuk maar met de gespen achter de oren, weet ik niet of ie gemaakt kan worden. Ik hoop van wel, anders zou het echt zonde zijn. Maar nu baal ik er ook goed van. Al kan ie gerepareerd worden, mooier wordt ie er niet van.

Ik ben voortaan in ieder geval nooooit meer zo 'lui' om niet even het bit in het andere hoofdstel te hangen. Had ik dat nou maar gedaan..... Frusty Verdrietig

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 20:25

idd zonde zeg. misschien handiger om gewoon voor elk hoofdstel een bit te kopen. rondgenaaide hoofdstellen kunnen vaak niet worden gemaakt. daarom heb ik er toen geen een gekocht. de zadelmaker zei dit tegen me en toen heb ik het dus niet gedaan. ik hoop voor jou dat het wel gemaakt kan worden.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-02 20:29

Tja, we hebben voor Ed zo'n K&K bit van 70 Euro ofzo. Niet echt iets wat je dubbel gaat kopen iig. Ik baal er echt enorm van, dat ding heeft me gewoon al m'n geld gekost dat ik in m'n vakantie heb verdient. Morgen ga ik naar de zadelmaker, dus....

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 20:53

Erg is dat hè? Dat heeft mijn paard ook al 2 keer gedaan, wel Kieffers, dus wat minder duur, maar nog steeds niet leuk. en het gekke is dat hij mijn hoofdstelletje van 50 guldens nog steeds niet heeft gesloopt (even afkloppen)

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 09:12

Ik heb het 2 keer gehad met een Pessoahoofdstel met die haken. 2 keer in korte tijd dat de haak brak doordat ze ergens tegenaan tikte. Echt balen. Duur hoofdstel en dan dit. Bij Hyporama gekocht en als je dan je bakstuk wegbrengt raken ze die kwijt en krijg je 2 nieuwe bakstukken van slechte kwaliteit mee. Ik baalde.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 10:34

Ik heb 4 bitten voor Jopie! Komt omdat er 1tje versleten is, 1tje niet goed, dus nog een correctiebitje erbij ook... En het bit dat ik gebruik is het goeie (ipv de versleten) de niet goeie hangt nu bij Kuul erin (die heeft zijn bit eens kwijt gemaakt).

Mijn correctiebit was superduur (tegen de 200 piek, leuk zo'n K&K aurigan geval). Daarna moest ik een nieuw bit (dubbelgebroken, want enkelgebroken ging mis). Dus een goedkoopje, die was dus in no-time ook naar de knoppen (versleten). Dus weer een K&K gekocht. En kort daarna een Döberts hoofdstel (mooi, niet té duur maar ook niet goedkoop). De historie van Jopie met hoofdstellen is er ook eentje die vrijwel altijd eindigt in een flinke slooppartij (ik wilde gaan springen, Joop gooit de hindernis om (1 balk eraf), ik eraf balk goed, Joop weg trapt op teugel, hoofdstel kapot, en hij had nog geen 3 passen gelopen!). Maar hij heeft deze tot nog toe wel heel gehouden. Al moet ik nu toch wel weer mijn sperriem op maat maken en er weer inhangen, anders hebben we over 2 maanden weer het aloude probleem (tong over bit)...

Ik weet niet wat voor bit je hebt? Ik heb voor de dressuur een dubbelgebroken watertrens, vrij licht, en voor het bos zou ik er evt een gewone rvs trens bijkopen. Scheelt nl flink in prijs. Voltrack heeft zo'n rvs trens en dat bevalt prima! Dat aurigan heb ik alleen om hem aan t knabbelen te houden, zodat hij lekker bezig is! Misschien is dat een oplossing, dat je in het bos gewoon een rvs trens erin hangt, of een vrij simpele. Dat valt qua prijs meestal wel mee...

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-02 10:45

Ow, ik heb wel tientallen bitjes. Echt één van mijn verslavingen. Van rubberen D-trens (waardeloos) tot Happy Mouth, van Hackamore tot gewone bustrens...
Maar meestal rijdt ik hem op het K&K Ultra Conrad geval. Daar loopt ie echt lekker op. Zowel in de bak, als in het bos. In het bos vind ik het namelijk ook erg belangrijk dat ie lekker lang en laag enzo loopt. Maar toch vind ik dat ding wat te duur om er twee van te kopen.
Ik baal er echt zo van. Het is ook echt m'n eigen, stomme schuld gewoon! Maar goed, ik heb er weer van geleerd gelukkig. Helaas heeft me dat wel m'n mooie, dure hoofdstelletje gekost. Verdrietig
Wel heel cute was dat Ed zich voorbééldig terug heeft laten rijden op een simpel neusriempje. Lovers

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 19:03

aah balen zeg, maar net wat je zegt eigen schuld dikke bult. Het is net iets voor mij wat jou overkomen is Haha! ik heb er een hekel aan om het bit te verwisselen.

Ik vind het al, verschrikkelijk om mijn teugels van mijn hoofdstel te halen om te longeren, haha daar gebruik ik nu dan ook een apart hoofdstel voor Haha!