ik heb iones boos gemaakt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

ik heb iones boos gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-02 12:08

Sja, soms moet je wel eens iets doen wat je paard helemaal niet ziet zitten. Iones en paddy zijn ziek geweest en aardig opgeknapt. alleen hebben ze nu wel bloedarmoede eraan overgehouden. Ik heb een middel van de dierenarts gekregen dat ik eigenlijk door het voer moest doen maar dan eten ze dus niets meer. Dus vanaf eergisteren deed ik het in een spuit en spoot het achter in de keel.
Dat spul smaakt behoorlijk vies dus daar waren ze niet blij mee. paddy is nog niet zo slim en handig, die krijg ik zo te pakken, maar iones is gehaaider. Ik deed zijn halster om met touw en ging op het touw staan zodat hij zijn hoofd niet meer omhoog kon doen dat ik er niet meer bij kon. Zijn lippen perste hij stevig op elkaar, grinnik maar met wat gefrunnik in de mondhoek kreeg ik de spuit toch naar binnen FLATS, het spoot zo naar binnen. Iones was zo kwaad! Hij draaide zich resoluut van mij af op zo'n kwade manier dat ik dubbel lag van het lachen. Vanavond zal ik zijn halster wel niet meer aan krijgen als hij die spuit weer ziet of ruikt.... kan nog leuk worden.

De hond is de betere mens


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-02 12:28

dat zou inderdaad ook nog een mogelijkheid zijn Carola. Maar ik heb nog nooit eerder een slobberpapjes gemaakt. Misschien dat ik eens bij de boerenbond langs kan gaan voordat ik naar de stal ga. Wat kan ik dan het beste halen dat paarden zo lekker vinden, heb jij een tip? Dan maak ik die beesten blij i.p.v. nijdig, grinnik.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-02 12:44

goh, ik hoop dat je gelijk hebt! Ik zal maar een halve emmer klaarmaken dan, want er moet 20 ml doorheen van dat spul en het ruikt heel sterk, dus ze zullen het ook wel goed proeven. de boerenbond is vlakbij de stal dus ik ga gelijk eens zo'n zak halen. Ik hoop dat ze Havens hebben.

De hond is de betere mens


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-02 13:32

jaja, "stomme Knollen" zeggen ze dan. Maar ze zijn mooi niet gek die beesten, en reken maar dat ze hun kant van het verhaal ook wel kenbaar maken naar ons, grinnik! Ik vind dat echt prachtig hoor.
Ik zal nog eens goed rondvragen op stal Carola hoeveel een paard mag hebben want kennelijk zat ik op te veel.......

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-02 14:29

ik heb trouwens nog een potje honing staan. kan ik er ook wel eens doordoen, is nog gezond voor ze ook! of zouden ze geen honing lusten? zelf lust ik het dus niet...

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-02 15:36

de smaak van 20 ml ijzersiroop zoals ik het voor het gemak zal noemen, kun je niet verbergen hoor. de geur is caramel achtig, eigenlijk wel lekker, maar het smaakt vreselijk (ja, heb er inderdaad van geproefd omdat het zo lekker rook, viel dat even tegen.....). Ik zou dan dus 2 potten appelmoes moeten pakken per paard.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-02 12:53

ik ben mooi klaar met die peer. Paddy neemt het mij niet zo kwalijk als iones. Ik geef ze daarna altijd wel iets lekkers hoor, om ze te paaien, grinink. Ik wilde gisteren dus die slobber halen, maar we hadden vergadering, en die mannen kunnen zo goed ouwehoeren, die weten niet van ophouden. en toen was de boerenbond dus al gesloten...

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Maaike_Ma, MairiMacBran, Marcato, Molfre, Natasjaa, Padoertje, roosjenat, Vagabondo en 124 bezoekers