Een leuk verjaardagscadeautje...:)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Martine_

Berichten: 1648
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Loo

Een leuk verjaardagscadeautje...:)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 14:46

Hallo!!!!
Ik las laatst over iemand die een verhaal had, dat zo in de Penny kon. Nou moet je mij horen!! Haha!
Vorig jaar juni, ging ik bij kennissen eten. Achter hun huis woonden mense met 4 paarden. Het zag er toen nog een beetje rommelig uit allemaal. Maar toen ik daar ging eten dus, waren er nieuwe mensen met een paard en een D-pony. Nou die vrouw waarbij ik at zei zo: Misschien kun je vragen of je die paardjes kun verzorgen! Nou ja natuurlijk, leuk!!! OK dan! Nou wij daarnaartoe>>> Ja tuurlijk, wil je nu meteen rijden?? Nou vet enthousiast dus. Naar huis paardrijkleding aan en weer terug. Nou vanaf toen reed ik daar 2x per week. En dan mocht ik alles: springen, buitenritten maken, noem maar op. Maar zij hadden dus nog 2 stallen van die vorige eigenaar. (op het weiland is eigenlijk maar plaats voor 2 paarden, daarom was die verhuisd) En toen vroeg ik: is het mogelijk hier een paardje te stallen voor een vast berdrag p.m.? Nou dat was wel mogelijk. Maar nu die ouders nog... Dus nu ben ik al een half jaar bezig mijn ouders over te halen. Knipoog Maar opeens krijg ik ze zover. Ze zouden vanaf toen (ong. 3 weken geleden) t/m de kerstvakantie kijken, of het goed ging met het geld, en of het goed ging op school. Nou okee dat vond ik wel een goede deal. Maar opeens hebben de eigenaren van mijn verz.pony's een voorstel: Wij kennen een vrouw met een paard, maar ze kan haar stalling niet meer betalen... Dus kunnen wij dat paard overkopen, en dan word dat paard voor Martine (ik dus, ik was er niet bij, datzeiden ze dus tegen mijn ouders) Nou mijn ouders vonden dat wel een goed idee, want ze betalen alleen de stalling! En dan mag ik dus alles gebruiken, zelfs de trailer!! en soms een paar uurtjes het weiland, want die is niet zo groot. Maar ze hebben een hele grote paddock!! En ze hebben alles opgeknapt nieuwe bestrating, nieuw spul voor in de bak!! *LOL* Dus nu gaan we zondag bij dat paard kijken!! Maar ik krijg 'm evengoed!!! Ik ben zoooooooo blij!!!!! Haha! Haha! Haha! Want ik vier zondag ook mijn verjaardag. Leuk CadeauTJE hahaha

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 15:01

Dat zou inderdaad een erg leuk verjaardags cadeau zijn zeg! Wat een lieve ouders heb je! Wat weet je verder van dat paard? (kleur, leeftijd etc.) Wel spannend hoor! Laat je hem/haar ook keuren? Veel plezier zondag bij het paard en alvast een fijne verjaardag!

_Martine_

Berichten: 1648
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Loo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 15:05

[quote="MarchaL"] Wat weet je verder van dat paard? (kleur, leeftijd etc.) Wel spannend hoor! Laat je hem/haar ook keuren?

Hij/zij is ong 16 jaar oud. Dus heeft al veel ervaring. Is heel verkeersmak, dat komt mooi uit, want ikga veel buitenritten maken. En hij/zij is bruin met grijs Verward hahaha dus ben benieuwd, er komen nog foto's Cheese! Het paard is deze maand nog gekeurt door de vrouw zelf. Dus dat hoeft niet meer.
En dankjewel!! *LOL*

Nomy_Baby
Berichten: 354
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 15:12

wat super leuk voor je OK dan!
Hopelijk is dit een perfect paardje voor je *LOL*
Ben errug benieuwd naar de Cheese! ....
KiZz... Pling

xjessiex

Berichten: 715
Geregistreerd: 23-09-03
Woonplaats: wkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 15:19

Leuk joh! OK dan!
Gefeliciteerd alvast met je verjaardag!
En ook gefeliciteerd natuurlijk met je nieuwe aanwinst.
Heel veel plezier ermee!!

Leoni_

Berichten: 2313
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 15:32

eeeh.. ik snap helemaal niet wat hier nou mee bedoeld word .. :S

: Ik las laatst over iemand die een verhaal had, dat zo in de Penny kon. Nou moet je mij horen!!

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 15:36

gefeliciteerd en veel plezier met je paardje
ben over 19 dagen wil ook zo'n kadootje Haha!

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 16:21

Dat is nog eens een cadeau Lachen
Veel plezier met je paardje!

Pinootje

Berichten: 1595
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: achter 'n en in A.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 16:40

OK dan! Super leuk verjaardagcadeauTJE!!! Veel plezier ermee!!
Ff tussen het haakjes, hoe heet zij/hij eigenlijk?? Of mag je hem/haar zelf een naam geven?? Bloos

cooper

Berichten: 4475
Geregistreerd: 12-11-03
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:10

Heel erg fijn voor je zeg!
Plaats je wel foto's?

chera
Berichten: 121
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:27

Gaaf joh, erg leuk

Chera

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 21:50

Ik vind het inderdaad een pennyverhaal Lachen Je hebt het hele beest nog niet gezien, maar je krijgt hem zowiezo???Maar misschien begrijp ik het gewoon verkeerd, ik zou er toch maar eens goed over nadenken het paardje is ook al wat op leeftijd. Ik begrijp ook dat het paard pas gekeurd is door de eigenaar, ik hoop dat je bedoelt dat hij door een DA gekeurd is maar ik zou als ik jou was het paard toch maar even opnieuw laten keuren, wie weet wat er allemaal met het paard gebeurd is in de afgelopen tijd. En de huidige eigenaar weet er zelf ook van??

chera
Berichten: 121
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 10:22

remi schreef:
Ik vind het inderdaad een pennyverhaal Lachen Je hebt het hele beest nog niet gezien, maar je krijgt hem zowiezo???Maar misschien begrijp ik het gewoon verkeerd, ik zou er toch maar eens goed over nadenken het paardje is ook al wat op leeftijd. Ik begrijp ook dat het paard pas gekeurd is door de eigenaar, ik hoop dat je bedoelt dat hij door een DA gekeurd is maar ik zou als ik jou was het paard toch maar even opnieuw laten keuren, wie weet wat er allemaal met het paard gebeurd is in de afgelopen tijd. En de huidige eigenaar weet er zelf ook van??



Wat zeggen ze ook al weer altijd over een gegeven paard Bloos!

Chera

yatoucha83

Berichten: 150
Geregistreerd: 19-08-04
Woonplaats: goeree overflakkee (onder rdam zuidholland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 11:00

reactie op chera:

ik heb ook een oudere pony, waar ik de preciese leeftijd niet eens van weet ja is waarschijnlijk naar de gegevens die wij wel hebben al tussen de 15 en de 20 jaar, heeft haar hele leventje lekker buitenritjes gemaakt en lekker in de wei zich vol gevreten, toen ik haar kocht ben ik toch met haar wedstrijden gaan rijden en rijd ik 24 proeven wel 17 winstpunten met een pony bij de paarden hahahahaaaaaaaaaaaaaaaa is supercool hoor dus leeftijd maakt geen reed uit!
ik heb ook al is mijn lieve pony ( kijk op http://members.lycos.nl/yatoucha1983 ) al wat ouder superveel plezier van der hoor!

gegroet , leonie

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 12:00

haha jah leuk he zon cadeau. hebik ook gehad toen ik geslaagd ben Haha!

chera
Berichten: 121
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 16:03

yatoucha83 schreef:
reactie op chera:

ik heb ook een oudere pony, waar ik de preciese leeftijd niet eens van weet ja is waarschijnlijk naar de gegevens die wij wel hebben al tussen de 15 en de 20 jaar, heeft haar hele leventje lekker buitenritjes gemaakt en lekker in de wei zich vol gevreten, toen ik haar kocht ben ik toch met haar wedstrijden gaan rijden en rijd ik 24 proeven wel 17 winstpunten met een pony bij de paarden hahahahaaaaaaaaaaaaaaaa is supercool hoor dus leeftijd maakt geen reed uit!
ik heb ook al is mijn lieve pony ( kijk op http://members.lycos.nl/yatoucha1983 ) al wat ouder superveel plezier van der hoor!

gegroet , leonie


Oh maar dat geloof ik ook meteen, ik reageerde op Remi, die vond dat de pony toch wel eerst gekeurd moest worden.
Nou krijg je niet elke dag een pony aangeboden natuurlijk, dus vandaar mijn reactie. *LOL*

Chera

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 16:15

Tja, maar als het paard een ziekte heeft kan je er nog veel meer geld (en dan nog niet gepraat over emotioneel verlies als het moet worden ingeslapen als je er net aan gehecht raakt...) kosten aan die ziekte dan de keuring. Knipoog Ik snap best dat ie gekeurd moet worden. Maar misschien bedoelde martine dat ze hem al heeft laten keuren ivm dat ze hem sowieso wilde verkopen, omdat ze te weinig geld had voor stalling...? Ik zou iig een DA ernaar laten kijken, als dat nog niet gebeurd is.

Enne chera, er stond wel bij "overkopen" van die vrouw. Niet dat het helemaal gratis was, toch? Verward

Een ouder paard kan inderdaad prima rijden. Mijn ijslander is nu 16 en vorig jaar hebben we hem gekocht, en het is echt een wereldpaard! (iedereen is altijd verbaasd als ze z'n leeftijd horen Tong uitsteken) Zolang een paard geen aandoeningen heeft kan je er nog prima mee rijden en maakt de leeftijd helemaal niet zoveel uit! Ik vind zo'n leeftijd juist prima om mee te beginnen, ik wilde juist een iets 'oudere', om frustraties met een jong dier te voorkomen, daar was ik echt nog niet aan toe, en dat die dan al verkeersmak, enzovoorts is. En ik ben er erg tevreden mee! Knipoog Dus als het het paard van je dromen is, lekker doen, leeftijd maakt niet (zoveel) uit, ik vind het wel een goede leeftijd, 16! OK dan!

Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 16:18

waaauuwww zown verjaardags cadeau wil ik ooook!! *LOL*

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 16:23

haha, dat wil ik ook wle

chera
Berichten: 121
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 16:59

Roskur schreef:

Enne chera, er stond wel bij "over
kopen
" van die vrouw. Niet dat het helemaal gratis was, toch? Verward



Nee, dat staat er idd, maar ik heb nog nooit mijn verjaardags Cadeautjes zelf moeten kopen, jij wel Knipoog

Chera

yatoucha83

Berichten: 150
Geregistreerd: 19-08-04
Woonplaats: goeree overflakkee (onder rdam zuidholland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 19:28

he chera, ja dat zag ik idd later dat jij weer op remi reageerde hehehe foutje *LOL* Tong uitsteken

groetjes, kga me knolletje even knuffelen op stal die is geent en mag dus nu niet rijden Ach gut