guido een teek op zn neus, en ik 3 (!!!) teken in mn trui...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

guido een teek op zn neus, en ik 3 (!!!) teken in mn trui...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-02 21:03

Misselijk bleh.. gedver het was echt zo smerig...
maar ja, ik zal maar bij het begin beginnen;

guido is gister ingeend dus vandaag moest ik een beetje rustig aan doen. ik besloot om eens een heel eind met hem te gaan wandelen en hem dan af en toe wat te laten grazen Vork guido vond het prima! (guido vind alles prima, als hij maar kan eten... Vingers aflikken )

bij mn stal in de buurt heb je heel veel natuurgebied dus daar ging ik heen, eerst was ik ff gestopt bij een veldje/dijkje langs een kanaal om hem wat gras te laten eten maar toen kwam er al gauw een man aan om te vragen of ik daar weg wilde gaan want hij had er pas kunstmest gegooid om het van de zomer te hooien... (yeh right... in een natuurgebied Verward volgens mij kan je dat niet opeisen maar ok.... volgens hem hoorde dat nog niet bij het natuurgebied Frusty ) daar was ik dus ook heel blij mee want guido had al wel een tijdje van dat "bemestte" gras gegeten Extreme duivel

wij dus ergens anders heen... toen ik daar zn hoofd optilde om weer terug naar huis te lopen zag ik een teek ( Misselijk Misselijk Misselijk ze zijn echt heeeel vies... Misselijk ) over zn neus lopen!! hij was er gelukkig nog niet ingekropen (om het zo maar ff te zeggen) dus ik had hem er snel afgeveegd met het borsteltje van mn hoevenkrabber. nog ff gekeken of ik er nog meer zag maar nee.

toen ik thuis aan het eten was deed ik mn trui omhoog omdat ik jeuk had aan mn buik, mn vriend dacht toen iets over mn trui te zien lopen aan de binnenkant, en ja hoor, het was een teek!! (bleh, Misselijk Misselijk gedver echt heel smerig... Misselijk Misselijk ) ik gillen en springen!!! o ik vond het zooo vies... Misselijk
ik heb snel mn kleren uitgetrokken en in mn trui zaten nog 2 teken!!! Misselijk Misselijk
ik ben heel snel onder de douche gesprongen Clown
gelukkig had ik nog een t-shirt onder mn trui want anders hadden ze wel op mn buik gezeten.. o bah, het idee alleen al!!! Misselijk

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 21:16

JAAAAAa blerg, wij hebben ze in Zweden altijd, daar zitten we dan in een huisje bij vrienden in het bos, en daar zijn er altijd zo veel. Ik vind ze zoooo goor die beesten Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk ik heb er een keer een aan de binnenkant van mijn elleboog gehad, en die was al helemaal groot iel iel iel!!! Misselijk Misselijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 21:18

Kijk maar uit met die beesten! weet je zeker dat ze niet o pje huid hebben gezeten?
Ik heb er vorig jaar 1 op mijn enkel gehad en die was besmet met Lyme. Dus als je twijfelt ga dan naar de huisarts en zeker als je over een weekje ofzo een rode ring op je huid krijgt. Dan moet je mnamelijk een flinke antibiotica kuur krijgen.

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-02 21:29

Katrien schreef:
Kijk maar uit met die beesten! weet je zeker dat ze niet o pje huid hebben gezeten?
Ik heb er vorig jaar 1 op mijn enkel gehad en die was besmet met Lyme. Dus als je twijfelt ga dan naar de huisarts en zeker als je over een weekje ofzo een rode ring op je huid krijgt. Dan moet je mnamelijk een flinke antibiotica kuur krijgen.


ik heb echt heeel goed overal gekeken (niet een keer, nee wel 10 keer, om er helemaal zeker van te zijn) en ben meteen onder de douche gesprongen....
maar ik houd het zeker goed in de gaten want je weet het natuurlijk nooit

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 21:57

misschien een stomme vraag maar hoe ziet een teek eruit?

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-02 22:03

My Dominique schreef:
misschien een stomme vraag maar hoe ziet een teek eruit?


tsja, moeilijk uit te leggen, vies in ieder geval, maar ik zal het proberen;

als hij nog klein is, en nog niet in je huid zit, ziet het er uit als een klein, rond achtig, rood beestje met heel veel pootjes.
als hij bv bij jou of je paard, hond, kat of wat dan ook op je huid komt kruipt hij volgens mij voor een deel in je huid, met die pootjes, zijn lijfje blijft er dan uit steken en hij zuigt dan bloed. dat lijfje wordt dan steeds dikker (want daar komt dan bloed in Vork ) en wat donkerder.
als hij helemaal vol is gezogen valt hij er vanzelf weer af. als hij op je huid zit ziet het er uit als een raar donker bobbeltje wat er aan hangt.

een teek kan gevaarlijk zijn bij een mens, want dan kan je de ziekte van lymm (ofzoiets) krijgen en ik heb wel eens gehoord dat dat levensgevaarlijk kan zijn.

ik hoop dat ik het een beetje goed en duidelijk heb uitgelegd, heeft iemand nog iets toe te voegen?

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 22:09

Gatverdamme zeg!
Daarom heb ik altijd een tekentangetje bij me, tenminste, als ik m'n paardrijjas aan heb. Ik heb altijd een EHBO-kitje mee met alcoholdoekjes, tekentangetje dus, verbandgaas, een ding om een lichaamsdeel mee af te knellen bij een slagaderlijke bloeding, enz. Echt trots ben ik op mezelf!
Maar sinds ik het EHBO-kitje heb, en een tekentangetje altijd bij me heb, heb ik nooit meer een teek gezien... Misschien is het bij je hebben van zo'n tangetje al voldoende? Haha!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 22:49

Ik ben een heeele tijd geleden op ponykamp geweest, volgens mij in 98 of 97. In elk geval, daar werden we 's morgens op een dag wat minder fijn gewekt.. "AAAH!" liepen er dus een paar rond in de slappzak van een meisje.. was ook minder fijn. Daar hadden ze toen trouwens ook een fijne vlooienplaag, en ook dat was minder. Niet echt hygienisch dus (al weet ik niet of dat er wat mee te maken heeft..)

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-02 23:10

NaVy! schreef:
Daar hadden ze toen trouwens ook een fijne vlooienplaag, en ook dat was minder. Niet echt hygienisch dus (al weet ik niet of dat er wat mee te maken heeft..)


hygiene heeft niets met teken te maken, die beestjes zitten gewoon in de bossen of in dit geval in het gras, en klampen zich overal aan vast wat ze tegen komen.

Misschien ook maar eens zo'n ehbo kitje aanschaffen.... Party!!
zeker als de teken dan wegblijven, ze hebben natuurlijk zo door dat je zo'n tang bij je hebt!!! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 09:34

Afbeelding
Dit is het beestje. Als hij is volgezogen vind ik het net op een krent/rozijn lijken.

HET VOORKOMEN VAN DE ZIEKTE VAN LYME

Hoewel in Nederland een kwart van de teken besmet is met de bacterie, kun je de ziekte van Lyme redelijk eenvoudig voorkomen. Allereerst kun je ervoor zorgen dat als je de natuur in gaat de kans op een tekenbeet zo klein mogelijk is. Dit doe je door met name je benen goed bedekt te houden. Draag een lange broek en stop deze in je sokken. Het is geen gezicht, maar het werkt wel. Verder kun je jezelf en je kleding besproeien met een insectenwerend middel zonder drijfgas. Lees eerst even op de verpakking of er DEET in zit. Dit goedje werkt ook bij teken, in tegenstelling tot citronellaolie. Na een uitstapje in de natuur moet je altijd controleren of er een teek ergens op je zit. Met name in de knieholte, je oksels, je oren en je hals zijn favoriete plekjes voor de teek. Verwijder een teek altijd meteen met een pincet of een speciaal tangetje. Pak de teek zo dicht mogelijk bij de huid vast en draai de teek eruit. Soms kun je de teek verwijderen door een net iets afgekoelde verbrande lucifer tegen het achterlijf te houden. Verbrand de teek nooit en probeer hem ook niet te verdoven met alcohol of spiritus. Als er monddelen van de teek zijn achtergebleven, moet je de huid goed ontsmetten om infectie te voorkomen.

Mocht je gebeten zijn door een teek, let dan een tijdje goed op die plek. Als je een ringvormige vlek ziet verschijnen, moet je even langs de huisarts voor medicijnen. Je bent er dan snel weer van af

Zo zag mijn enkel er uit dus als je zulke plekken krijgt moet je naar de huisarts Knipoog

Afbeelding
Afbeelding

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Gatver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 09:40

Hier in Amerika hebben we veel van die teken. Ik vind ze zo eng en vies. Als je nog maar een beetje in gras loopt heb je gegarandeerd teken over je lopen. Bah, en ze zitten op de meest vreemde plaatsen. Ik woon nu gelukkig in een flatje en heb er niet veel last van, maar op de boerderijen zie je ze echt wel veel! Misselijk

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 09:41

Teken zijn idd errug YUK!!! Ik heb er een keer eentje op mijn rug gehad. Naar de huisarts natuurlijk, en die heeft 3 pogingen moeten doen om hem eruit te krijgen... Het kopje bleef namelijk steken en de huisarts heeft erg moeten wroeten om dat kl*tekopje eruit te krijgen.
Ik vind het echt zulke smerige, vieze dingen, om helemaal naar van te worden Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 10:28

Ik heb ooit eens een teek in mijn nek gehad. Niet echt een plaats waar je hem zelf er even uitdraait. Ik was alleen thuis met mijn oudste zus, en die is nou ook niet echt bepaald handig met dat soort dingen. Het was in het weekend, en om nou de spoedlijn te bellen voor een huisarts?? Tja... Dus toen ben ik maar even bij de veearts langsgefietst, die had hem er zo uit! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 11:14

Zep schreef:
Dus toen ben ik maar even bij de veearts langsgefietst, die had hem er zo uit! Haha!

Die zijn er vaker nog handiger in ook dan de huisarts omdat ze het veel vaker doen. Pablo had er ook een keer in zijn oksel. er was toen een hondentrimster op stal en die had hem er ook zo uit.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 11:22

ah bah Misselijk
Mijn hond heeft ooit in de ardennen een teek gehad.....die heeft kei veel haar dus je ziet het bijna niet maar we voelde het. Mijn moeder deed toen met een sigaret zo zeg maar aan de kont (wat er dus uitsteekt) aansteken en dan kun je ze er zo uitdraaien. Ik vind het echt vieze beesten.

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-02 21:16

Katrien schreef:
[img] Verbrand de teek nooit en probeer hem ook niet te verdoven met alcohol of spiritus.


eh.. waarom niet? dat doe ik juist altijd als ik een teek bij guido gevonden heb. dan draai ik hem eruit en dan spuit ik er wondspray op en steek ik hem in de fik Extreme duivel pas dan ben ik er zeker van dat ie echt dood is! }>

dat plaatje trouwens.... Misselijk Misselijk van die teken!!!

en dat plaatje van je enkel zie ik niet Verward