3 been problemen in nog geen eens 2 weken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nijntjepluis
Berichten: 311
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: kampen

3 been problemen in nog geen eens 2 weken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 20:51

Inleiding

Vorig week donderdag toen de hoefsmid is geweest is mijn verzorgpony kreupel geslagen. Ja je leest het goed door de hoefsmid niet door een andere pony of paard.
Dus niet een week niet gereden wel af en toe gewandelt enzo. Gisteren hoorde ik van een andere verzorger die niet mijn pony verzorgt maar de shetlander op msn dat mijn verzorgpony, wesley een enorm dik been had.

Verslag van vandaag

Het been is in ieder geval enorm dik. De andere verzorger die wel echt mijn verzorgpony ook verzorgd was er ook. Het is ider geval een onsteking. Danielle de andere verzorger zij dat het in ieder geval minder was dan gisteren. Ik vroeg of het een reactie was op de krepulheid en dat is het waarschijnlijk wel. Ze loopt nu niet meer kreupel dat is dus een plus punt. Maar omdat ze toen ze kreupel was zeer weinig heeft gedaan heeft ze dus nu ook stal benen.
Wat heb ik vandaag gedaan: geborstel samen met danielle, het been met de onsteking 10 minuten afgespoten, een half uur gewandelt. Veel gekletst met danielle.
Het wandel ging er goed ahum. Ze wou steeds eten maar bij mij heeft ze geen een hapje gahad. Hej troela niet eten, Neej wesley, Kom op, WESLEY nu moet je ophoud, eej je bent aan het klieren kwamen vandaag verdacht veel uit me mond.
Nu zitten we dus in een zwaar dilema, ijzers er weer onder vandaan halen, haar hoeven slijten zo snel(ik heb et idee dat ze van de stal vloer al kunnen slijten). Ze zijn al kort, we waren van plan om het in de winter te doen omdat er dan toch minder wordt gereden. Het kost extra geld. Danielle en ik wouden beginnen met een pony cursus (voor kinderen) dus al het werk komt dan op lotta neer een andere haflinger.

Planning voor volgende week

Maandag dinsdag heb ik tijd moet ik haar afspuiten, borstelen en er teminste 30 minuten wandelen
woensdag, donderdag doet danielle et zelfde
vrijdag, er is altijd wel iemand vaak meerdere
zaterdag, katja doet ook het zelfde programma
enzevoort tot dat we weer kunnen rijden, mennen en andere dingen doen.

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:24

meid bel een da.. dan weet je precies wat er is.
Want mischien is er wel iets anders dan dat je denkt. Of erger aan toe.
Ik bel mischien 10 x voor niks de DA. maar beter dan 1 keer te weinig!