Arme zielige Duncan had het zo koud ...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Arme zielige Duncan had het zo koud ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 21:11

Dat ik qua karakter een mietje van een paard heb is me al langer duidelijk, maar vandaag kwam ik erachter dat het echt geen bikkel is Knipoog . Sinds een paar weken staat Duncan op een andere stal, i.p.v. in het beschutte bos staat hij nu op een open wei. Dat resulteerde een paar weken geleden al in een verbrande neus (heeft hij nog nooit eerder gehad) en vandaag dit:

Om een uur of half 5 kwamen we op stal om Duncan z'n voer klaar te zetten en de drollen uit de wei te halen. Ik zag aan z'n stal dat hij vannacht buiten had gelopen. Eenmaal in de wei moest ik eerst een opdringerige merrie van me afhouden en toen kwam Duncan even snel naar me toe om te kijken of ik wat lekkers bij me had. Dat was niet het geval dus ging hij snel weer in het hoekje staan waar ze altijd gevoerd worden (het liep n.l. tegen voertijd aan). En toen pas viel me op dat hij het vreselijk koud had Scheve mond

Hij stond letterlijk te rillen van de kou, nog net niet aan het klappertanden. Z'n kont er helemaal onder, de staart tussen de benen, zo klein mogelijk aan het maken. We hebben hem snel op stal gezet, drooggwreven, de zweetdeken even een half uur erop gehad en een lading hooi gegeven. Daar knapte hij snel van op, z'n oren waren nog wel gruwelijk koud, maar de rest begon al weer op te warmen.

Ik denk dat het een combinatie was van de enorme omslag in het weer (het is echt koud hier), meer als 24 uur in de regen staan en te weinig ruwvoer. Hij stond er zo zielig bij, dan krijg je echt de neiging om hem lekker in een dekbedje in te pakken en een kruikje erbij Ach gut

Het is in Nederland ook wel het één of het ander, 3 weken geleden is het bloedheet en nu maar 15 graden, regen en wind. Natuurlijk nog geen wintervacht te bekennen.
Hij is toch nooit echt verwend geweest qua binnenstaan met slecht weer en ik had dit niet verwacht

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu


HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 21:42

Duncan heeft 8 jaar op een wei in Schotland gestaan, dus hij moet alles wel zo'n beetje gewend zijn Haha! Geloof niet dat ze daar een schuilstalletje voor hem hadden.

Het moet gewoon weer eens droog worden Boos!

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu


HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 21:56

Ik heb maar 1 deken voor hem, een fleece-zweetdeken, maat 2.25 m Haha! Qua lengte past dat wel, hij is redelijk kort van bouw, maar om z'n hals/borst is dat erg krap. Voor een zweetdeken die een half uur opligt is dat niet erg, maar voor b.v. een regendeken die de hele dag opligt is dat geen doen.

De wei is op zich wel redelijk, er staat alleen bijna geen gras meer op. Zolang hij de hele dag maar eet voelt hij ook de kou minder, dus er moet nu gewoon meer hooi in.

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Dartel, DayDream21, Esther_r20, Fee_, Fly_high, hokke, Kimberley_, Lucia88, Nicollevs, Vagabondo, vicky, vierhoef en 102 bezoekers