Ik blijf twijfelen... zucht...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 17:26

Over dat fokken... Ze heeft nooit eerder een veulen gehad toch? Dan wordt het op latere leeftijd steeds moeilijker om haar wel dragend te krijgen. Je zegt niet dat je wilt gaan fokken, maar als ze 13 is, niet te rijden etc... dan kun je waarschijnlijk ook niet (of heel moeilijk) met haar fokken.

Bovendien ben ik van mening (ervaring) dat je een paard moet kopen omdat het een leuk lief etc paard is, en niet met contragarantie (want zo komt het op mij over, niks negatiefs) dat je er nog mee kunt fokken. Mijn vader zegt: ik wil rijden. Klaar. We hadden een merrie, met peesprobleem, goeie papieren én al moeder. Die hebben we verkocht. We wilden nl niet fokken (ja, ik wel, mijn zusje ook, maar mijn vader niet en gelijk heeft/had hij). Vandaar dat we nu alleen nog maar ruinen kopen. Heb je behalve als rijpaard gewoon niets aan. Hengst is misschien leuk, maar ook lastig. En merries kunnen ook lastig zijn. Ik weet nu dat als mijn paard op is, het over is. En ik denk dat dat het beste is om vanuit te gaan. Op die manier kun je je niet verkijken of een luchtkasteel bouwen, dan loop je een keer met jezelf over hoop. Fokken is heel leuk, maar het is (als ik jou begrijp) geen doel op zich. Staar je daar dan ook niet blind op. Klinkt misschien hard, maar zo is het niet bedoeld. Lachen

En het is idd jouw keuze. Wij kunnen alleen onze mening geven, of evt wat advies... succes!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 bezoekers