Instructrice goeie baan??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arvensis

Berichten: 2304
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: Hoogeveen

Instructrice goeie baan??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 20:55

Hallo,
ik heb een hele tijd in mijn hoofd gehad om instructrice te worden, maar ik hoor verschillende verhalen:

1. dat er bijna geen werk in is te vinden, en als je werk hebt dat het niet genoeg verdiend om rond te komen

2. dat er zat werk in is te vinden en dat je ook makkelijk er mee rond kan komen..

nu zat ik wel te denken om een extra baan er bij te doen, maar dat het dan te zwaar voor mij zou worden?? Verward

Nu heb ik dus toch maar voor een andere opleiding gekozen, ik ga als 'grootste' baan in de kinderopvang werken.. en dan wil ik later nog een cursus gaan volgen voor instructrice in bijv: de weekenden en vakantie's... maar nu is de vraag weer... is dit nou wel weer te doen??

Zijn er meer mensen met deze ervaringen?? zoja wat hebben jullie gedaan?
ik hoop op goeie reacties,

Groetjes stacey

blazelover

Berichten: 953
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 22:03

je kunt toch gewoon kiezen voor weinig lessen ik ga volgend jaar als ik met mijn opleiding klaar ben een opleiding volgen voor onderandere instructrice maar daarna ga ik naar de politieschool het is dus inderdaad handig om nog een baan erbij te hebben voor de zekerheid !! en volgens mij hangt de 'zwaarte'af aan wie je les geeft aan 10 beginners les geven is volgens mij moeilijker dan aan 10 gevorderden

Illona
Berichten: 578
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 22:13

blazelover schreef:
aan 10 beginners les geven is volgens mij moeilijker dan aan 10 gevorderden

Daar ben ik het niet helemaal mee eens...
maar goed, om op je vraag te antwoorden. Ik geeft ook af en toe in het weekend les. Dat is verder goed te combineren met mn studie.
Hoe makkelijk je werk kunt krijgen, is denk ik ook afhankelijk hoeveel mensen je kent, mondelinge reclame werkt vaak heel goed. En voor je het weet heb je zo een heel groepje om les te geven. Maar om alleen les te geven... Dan zul je denk ik meer als alleen een curses moeten volgen.
Succes iig OK dan!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 00:54

Het ligt eraan hoe goed je in je werk bent of je ervan rond kan komen. Dat is niet alleen in de paardenwereld zo. Maar voordat je zoveel ervaring op hebt gedaan in het lesgeven zodat je ervan kan leven ben je al een héél eind verder en zul je genoodzaakt zijn in de tussentijd iets anders waarmee je genoeg verdiend erbij te hebben.
Alleen in vakanties les geven lijkt me slecht te realiseren omdat mensen graag een vaste instructeur/trice hebben en niet alleen voor 2 lessen oid. In het weekend is dat wel een optie. Als je klanten vind die in het weekend tijd hebben en het accepteren dat je doordeweeks niet kunt.
Succes iig. Waar een wil is, is een weg!

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 08:38

De Orun cursussen worden doordeweeks gegeven en dus niet in het weekend.

Idd is het lesgeven aan 10 beginners veel moeilijker dan aan 10 gevorderden en dan met name de kinderen. Maar het is wel ontzettend leuk om te doen moet ik zeggen!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:25

Het ligt eraan hoe goed je bent als je naamsbekendheid krijgt dan gaat het ineesn hard hoor wbt privellessen.
Persoonlijk vind ik 10 beginners hard werken (krijg ze allemaal maar eens tegelijk op de hoefslag) maar het lesgeven is wat makkelijkere eerst nette figuren rijden en goede been lichtrijden.
gevorderden ben je vaak ookal veel meer bezig met het goed dressuurmatig rijden van het paard.

Priveles vind ik veel leuker dan groepslessen.
Ik zou er niet van rond kunnen komen maar ik kon wel parttime gaan werken.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:29

ik heb een goede baan en daarnaast geef ik elke dag behalve zondag lessen savonds erbij
prima te combineren
maar als hoofdbaan is instructie bijna niet te doen
of je moet gewoon heeeeeeeeeeeel erg goed zijn Knipoog

Arvensis

Berichten: 2304
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 10:36

Bedankt voor de goeie racties!!

Arvensis

Berichten: 2304
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 10:37

Ik heb op zich wel een goeie keus gedaan eigenlijk..

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:42

ik zou het erbij doen, als je goed bent kun je ermee verder. Dan krijg je vanzelf meer klanten en kun je misschien parttime gaan werken.
Ben je niet echt goed dan heb je altijd nog een baan. Dan hoef je iig niet op een slechte manege met slechte paarden les gaan geven om wat geld te verdienen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 15:59

Als je echt wilt leven van alleen het les geven dan moet je voor de grap eens gaan berekenen wat je dan voor een lesuur wilt gaan vragen. Ik weet zeker dat je al snel op een bedrag van minimaal E30,- per uur uitkomt. Hoeveel leerlingen zijn er bereid dat bedrag aan jou te betalen voor een les en hoeveel leerlingen hebje dan vervolgens nodig?

Als je een beetje zekerheid wilt kun je beter kiezen voor een leuke part-time job zodat je een vast inkomen hebt en daarnaast nog wat lessen geven.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 16:08

Ik heb gewoon een kantoorbaan door de week en ik heb naast mijn opiding Orun gedaan, heb nu twee avonden in de week dat ik les geef. Het voordeel vind ik dat ik het nu kan doen omdat ik het leuk vind maar het niet om het geld moet blijven doen. Ik denk ook niet dat je er echt van rond kan komen. Dat is echt maar voor weinigen weggelegd.

kiwispirit

Berichten: 31
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 19:44

als je een goede instructrice wordt heb je vaak ook meer klanten en verdien je dus ook meer Lachen

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 18:11

Er zijn heel veel mensen die een goede instructrice zoeken, ikzelf heb ook een heletijd lang zitten te zoeken naar eentje die prive aan huis les geeft.

Amadeo

Berichten: 894
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 11:26

Voor erbij raadt ik het zeker aan. OK dan!

Het is erg leuk om naast je andere werkzaamheden (eigen paard en/of werk en/of studie) te doen. En je blijft er zelf enorm van leren. Schijnheilig

Je hoeft niet perse een opleiding als instructrice te hebben, heb ik ook niet en ik heb genoeg leerlingen, ik moet ze zelfs afwijzen. Bedoel ik niet arrogant, maar er zijn gewoon wel kansen als je die opzoekt. En het ligt eraan hoeveel tijd je eraan wil spenderen.

Ik geef 2 tot 6 leerlingen les per week, deed dit juist heel erg in het weekend, maar nu alleen nog door de weeks zodat ik de weekenden andere dingen kan doen... Maar ieder zn eigen zeg ik maar zo Lachen Haha!

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 15:08

Heb er verder niet zo'n verstand van maar lijkt mij inderdaad een prima oplossing om (part-time) baan te hebben en het er s'avonds en in het weekend bij te doen of tot bijv. 2 uur te werken dan kun je ook s'middags nog les geven.

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 15:37

Lijkt me geen echte baan als je er niets bij doet. Misschien dat je er nu nog genoeg meer verdient maar als je ouder bent en je moet er ook echt van leven is dat veel moeilijker. Dat kan alleen als je echt heel er goed bent. Een leven in de paardenwereld verdient over het algemeen niet echt goed. Het is gewoon leuk voor erbij. Daarbij zijn ervaring en veel mensen kennen veel belangrijker dan diploma's. Vandaar dat al die meisjes met paardenopleidingen ook niet al te ver komen. Het gaat gewoon om het kennen van de juiste mensen in het wereldje. Een diploma is dan leuk maar niet echt noodzakelijk als je maar goed bent. Mond op mond reclame werkt vaak het beste. Een echte baan hiervan maken kan alleen als je in dienst bent bij een manege/ pensionstal etc. Of genoeg prive klanten hebt. Ook mensen die goed kunnen rijden en b.v. veel wedstrijden rijden of paarden voor anderen trainen geven vaak les.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 17:19

Ik zou een gewone baan nemen en dan instructrice als extraatje.
Ik denk niet dat je lekker kan leven op alleen je inkomen van instructrice, zeker in het begin niet. Want dan is je klantenkring nog heel klein.

Arvensis

Berichten: 2304
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 18:30

okeej tnx Lachen

wendytj4h
Berichten: 312
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 22:59

Gewone baan nemen en als extra les geven bij ons op stal verdienen de instructeurs(trices) goed hoor. maardat is wel voor priveles.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 09:15

ik denk niet dat je het als hoofdbaan kan doen! tenzij je heeeeeeel erg goed bent, mijn lesgever heeft r ook nog een baan bij dacht ik.
je kan natuurlijk wel op verschillende maneges les gaan geven.