naar een 'paardenfluisteraar' geweest

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

naar een 'paardenfluisteraar' geweest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-02 09:57

vrijdag(ja ik weet et, dit verslag komt een beetje laat!) kwam er bij ons op de gehandycaptenmanege een 'paardenfluisteraar'

daar had ik dus net zo goed niet heen kunnen gaan.

eerst deed hij wat dingen voor met een pony van de manege, ging perfect, die pony reageerde echt op wat hij deed. maar ja, wat wil je, die pony's zijn gewend dat er iemand voor naast of achter hun loopt die de pony begeleidt terwijl er een gehandycapte op rijdt. maar ok, toen had ik nog een beetje ontzag.

daarna pakte hij 1 van de pensionpaarden. niet echt de makkelijkste. ook over dit paard probeerde hij de leiding te krijgen, maar nooit dat hem dat lukte. als hij wou dat het paard vooruit ging, ging het paard stilstaan en andersom. hij mocht nog niet eens bij het paard in de buurt komen(wat wel de bedoeling was), terwijl de eigenaar er onderdoor kan lopen!!!!
er zou eigenlijk pas om 21:30 pauze zijn, maar nu mocht het paard al om 21:00 weg om pauze te gaan houden. Verward

ja, en als je dan eenmaal toch kritisch bezig bent. hij vertelde dat je geen zwepen, sporen e.d. moet gebruiken, kan ik inkomen aangezien een paard een vlieg op zijn huid nog voelt. maar, hij gebruikt wel een stuk touw, die hij als een soort zweep gebruikt Verward

nee, sorry echt weggegooid geld.
maar ja, ik ben wel weer een ervaring rijker!

Soms moet je springen, om al vallende te leren vliegen!


Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-02 10:13

pieter baalbergen
www.terra-natura.nl

maar, het is echt lomp duur, en als je je geld weg wilt gooien! maar dat is mijn persoonlijke (en van alle anderen die ik ken en daar ook waren en de paarden kennen) mening!!!

Soms moet je springen, om al vallende te leren vliegen!

Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-02 13:56

cassisy geeft helemaal weer wat ik bedoel.

Als ik naar zo iemand toe ga,verwacht ik er ook wat van te leren om dat zelf toe te kunnen passen later.
inderdaad, pieter baalbergen praat een boel, over paarden opzich, maar legt niets uit als hij echt met het paard bezig is van wat hij nou doet.

hij laat alleen zien wat hij kan (voorzover als) maar brengt niets over. maar om alleen maar naar hem te kijken kom ik niet. }>

Ach ja, ik houd het wel bij boeken, daarin wordt (meestal) tenminste goed uitgelegd!!! Lachen

Soms moet je springen, om al vallende te leren vliegen!

Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-02 14:26

tuurlijk, ik zal nooit verwachten dat ik alles wat zij kunnen ook kan leren, dat zou net zoiets zijn als geloven dat iedereen een topruiter kan worden.

Wat ik wel verwacht is dat er wat basisdingentjes worden verteld. dingetjes die praktisch iedereen bij ieder paard kan toepassen.

een ander groot nadeel vindt ik dat je die mensen nooit kan controleren. bij de demonstratie van Pieter Baalbergen, begon het moeilijkere paard te bokken. hij begon gelijk te doen alsof hij wou dat dat paard zou gaan bokken. Controleer jij het maar eens, dat kan je niet!!!

Maar ja, mij is het tegengevallen, een ander kan er heel positief over zijn. het ligt misschien ook wel een beetje aan hoe nuchter je zelf bent.

Soms moet je springen, om al vallende te leren vliegen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DeGelukkige4, DemiSisa, Kellyvanloon en 8 bezoekers