Wel of geen cap....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Wel of geen cap....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 12:21

Zoals de titel al zegt.
Heel vaak zie ik foto's op bokt, waar menden zonder cap rijden, en er wordt altijd wel gezegt: "Waarom heb je geen cap op?" Het valt mij op dat het vooral bij foto's zijn waar engels gereden wordt.
Maar nooit bij westernruiters. Nu weet ik wel, westernruiters rijden zonder cap, maar of je nu van een "engels" paard valt of van een westernpaard, die grond is even hard hoor....

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:23

Niet alle westernruiters rijden zonder cap hoor Lachen
Ik (jaja westernruiter) heb alleen een cap op met springen en buitenrijden, en als ze erg druk is. Heel slecht maar ik heb zo'n hekel aan die dingen, ze zijn warm, zwaar, kortom zitten voor geen meter. Maar ik zal nooit commentaar hebben op anderen, het is je eigen keuze. Nog voor ik de eerste keer buiten ging rijden, is er iemand vlak voor de stal (op het asfalt) van z'n paard gevallen, op zn hoofd zonder cap en die was op slag dood, dus naar buiten zonder cap zou ik nooit durven, hoeveel ik m'n paard ook vertrouw Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:23

Ik rijd altijd zonder cap, met cap krijg ik heel veel hoofdpijn.
Er zijn altijd mensen die erover zeuren, maar uiteindelijk is het je eigen risico toch?

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:26

Ik rij op Kane ook zonder cap , maar als ik op een ander paard rij heb ik wel een cap op

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:28

ik reed eerst ook altijd zondre cap op m'n vzpony, maar toen zei de dochter(die 1 keer in de week les krijgt) van de mensen waar saar van is: nu kan ik goed rijden, nu mag ik ook zonder cap rijden, dus toen hadden die ouders gezegt van dat doe jij mooi niet. en toen vroeg zij: maar waarom hoeft Deborah dan geen cap op? en sindsdien moet ik een cap op, omdat zij anders ook weer zonder cap wil rijden(ze is pas 6 jaar) maar ik heb zo'n hekel aan die dingen!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:28

zelf rijd ik altijd met cap. In sprookjes als een paard dat zich nooit verschrikt geloof ik niet, dat bestaat écht niet(ik dacht ook van wel na 3 jaar met mijn paard te rijden en nog nooit te zijn gevallen, maar na 3 jaar is het plots toch 1 keer gelukt, de eerste en de laatste keer, maar het is toch gelukt), hoofdpijn, zweten, kapsel in de war, hij zit niet goed(misschien tijd voor een andere cap ) etc heb ik ook geen last van.

Wil wel niet zeggen dat ik mensen die zonder cap rijden beoordeel. Misschien dat iemand anders wel erg met het 'zweetprobleem' of dergelijke zit. Het is ieder zijn eigen risico en niet mijn hoofd die op de grond valt.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:33

Ik rijd altijd met een cap, als je op een manege begonnen bent met rijden en er nog altijd rijd, heb je wel geleerd van altijd met een cap te rijden Knipoog
Ik denk dat ik eigenlijk nog maar een paar keertjes zonder cap heb gereden Tong uitsteken

Maar wat betreft mensen die zonder rijden, het is hun keuze.

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:35

Eigen risico, maar ik rij lekker met cap Tong uitsteken .

Snap niet waarom je zonder zou rijden, maarja. Als je valt, en met je hoofd op een steen beland, klinkt cru, maar eigen schuld, als je een cap op had, had je die steen wel wat minder gevoeld... Tong uitsteken

BenI

Berichten: 274
Geregistreerd: 09-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:38

Zelf rijdt ik altijd met cap OK dan! , ben dan ook zo ongeveer de enigste op stal die met cap rijdt. Maar ik heb de ervaring dat je er zelf niet af hoeft te vallen om op de grond te belanden. Je paard kan struikelen, uitglijden of toch een keer fris zijn en bokken, een zere rug hebben door het stoeien in het land etc. En ik wil mijn hersens graag goed houden....

De laatste keer dat ik gevallen ben in circa 1,5 jaar geleden en dat was van een paard dat de ruiter er per se af wou hebben, en dat lukte.... Boos! Van mijn huidige verzorgpaard val niet af. Maar val dan liever met cap dan zonder Haha! .

Vroeger reed ik met een cap met zón elastisch bandje, nadat ik met springen een keer viel en mijn cap eerder op de grond was dan ik, heb ik er maar zo'n captuigje omheen gedaan. En heb nu een veiligheidscap.

Rijden met of zonder cap is eigen keuze. Je merkt het vanzelf als je na een hersenschudding constant hoofdpijn blijft houden. Tja, het was eigen keuze....

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:50

Ik weet dat het het verstandigste is om ALTIJD een cap te dragen, en zeker als je naar buiten gaat.. Maar om eerlijk te zijn draag ik eigenlijk nooit een cap.. Scheve mond Ze zitten rot, en ik krijg als ik een lange buitenrit maak er ook hoofdpijn van.., plus dat je hoofd hartstikke zweet in zo'n ding.. ik heb ook een veiligheidcap, maar ik ga denk ik, zo'n gewone dunnere cap kopen, als die beter zitten iig..??

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:56

Ik draag ook nooit een cap, weet dat het levensgevaarlijk is maar toch...
Op een ander paard wel

Chade

Berichten: 458
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:57

Manuutje1990 schreef:
Ik weet dat het het verstandigste is om ALTIJD een cap te dragen, en zeker als je naar buiten gaat.. Maar om eerlijk te zijn draag ik eigenlijk nooit een cap.. Scheve mond Ze zitten rot, en ik krijg als ik een lange buitenrit maak er ook hoofdpijn van.., plus dat je hoofd hartstikke zweet in zo'n ding.. ik heb ook een veiligheidcap, maar ik ga denk ik, zo'n gewone dunnere cap kopen, als die beter zitten iig..??

Ja als je dat wilt moet je dat doen Manuutje Scheve mond Maar beter een cap op je hoofd die zweet en waar je hoofdpijn van krijg dan dat je met je hoofd tegen de stenen slaat als je valt en dat je misschen wel levenlang invalide ben. Zelfs het rustigste paard kan op hol slaan.

Eigenlijk zou een cap met rijden VERPLICHT moeten worden vind ik. Ziet de politie iemand zonder cap hup gelijk een forse boete. Weet je ik mag geen eens zonder cap rijden.. En dat heb ik nog nooit gedaan dus ik vind het heel onverantwoordelijk als ik mensen zonder cap zie rijden...dom dom dom.
Waar is hij anders voor?? Niet om te laten verstoffen in je kast, beetje zonde van het geld Knipoog Dus bokkers doe die cap op !!!!!!!!!
Laatst bijgewerkt door Chade op 27-08-04 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:01

manonnetjoe schreef:
Ik draag ook nooit een cap, weet dat het levensgevaarlijk is maar toch...


Maar wat toch? Scheve mond

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:04

Ik rij altijd met een cap, maar zoals al vaker vermeld blijft het altijd je eigen keuze. Op de manege waar ik werk is het voor iedereen verplicht om met een cap te rijden( ook voor de pensionklanten) Alleen als ze ( pensionklanten ) het bos ingaan mogen ze zonder cap omdat dat niet het terrein van de manege is en dan kan de manege eigenaar het niet verplichten, ze moeten dan wel op de parkeerplaats opstappen. Als de pensionklanten met een groep(les) mee naar buiten gaan zijn ze wel verplicht om met een cap te rijden omdat ze dan onder onze begeleiding rijden.

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:04

Ik rijd lekker met cap. Heb er geen last van. Is zo'n licht ding. Het hoort er gewoon bij.
Eerst dacht ik ook als je paard toch braaf is kan je best zonder cap. Ik heb t geweten. Mijn paard struikelde in een rengalop! Wat was ik blij dat ik een cap op had zeg!

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:08

Citaat:
Maar wat toch?


Vind het gewoon een irritant ding Lachen
Als ik met met mijn kop tegen een boom vlieg is dat mijn probleem *LOL*

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:09

Ben een keer met cap op gevallen, resultaat, hersenkneuzing, verschillende hechtingen in mond, gescheurde kaak en een wang vol kiezeltjes, moet er niet aan denken wat er was gebeurd als ik geen cap op gehad zou hebben...........

Weet niet waarom de verschillende soorten ruiters vinden dat ze geen cap op hoeven, maar weet wel dat ik hem echt altijd op heb.....

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:09

op bijou rijd ik wel met cap, aangezien ze erg druk nog is en overal van schrikt..
Op sommige pony's ook weer niet.
Maar in het algemeen dus wel.

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:10

Citaat:
Vind het gewoon een irritant ding
Als ik met met mijn kop tegen een boom vlieg is dat mijn probleem


Jouw probleem ja, niet dus, jij weet het, in het ergste geval, misschien niet meer na te vertellen en de mensen die jou daar zo gevonden hebben zitten er zeker wel mee hoor, om nog maar te zwijgen over familie, vrienden, kennisen e.d. (Okee is wel meteen een heel groot overdreven voorbeeld, maar toch.................)
Laatst bijgewerkt door Hetja op 27-08-04 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:10

manonnetjoe schreef:
Als ik met met mijn kop tegen een boom vlieg is dat mijn probleem *LOL*


Euh, ok...

Maar als mensen zonden cap rijden, vallen en in het ziekenhuis belanden omdat ze geen cap droegen, heb ik geen medelijden met ze Bloos

Chade

Berichten: 458
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:13

Als mensen zonder cap vallen en pijn hebben heb ik daar dus echt totaal geen medelijden mee. Typisch geval van eigen schuld dikke bult

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:14

Ik rijd ook altijd met cap, moet van de baasjes van Hof Lachen
Rijd liever zonder maar ja..

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:14

Als een dronken automobilist zich doodrijdt heb ik ook zoiets van eigen schuld dikke bult. Ik vind het gewoon niet prettig z'on ding wat anderen daarvan vinden maakt me niet veel uit eigenlijk. Maar het is veiliger dat weet ik Haha!

Thats_Me

Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:15

ik draag zelf altijd een cap.. mensen die er geen dragen moeten dat zelf weten ik zit er niet zo mee.... vind het voor mezelf belangerijk dat ik er 1 op heb.. ben al een aantal keren er af gevallen en raar op m'n hoofd terecht gekomen. Dus zie de nut er wel van in.
kan er ook wel inkomen dat mensen hoofdpijn er van krijgen of dat ze het vinden zweten. heb er ook wel eens last van gehad. Maar heb nu een nieuwe cap en die zit echt perfect en tot nu toe geen last meer van gehad.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:24

Ik heb ook 99 van de 100 x mn cap op. Ik heb mn hoofd langer nodig dan vandaag, ookal met ik al heel er lang niet meer gevallen (denk toch wel zon 8 jr en ik rijd toch regelmatig). Wat andere doen is hun probleem