En daar ging Roos in volle galop over het beton :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

En daar ging Roos in volle galop over het beton :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 11:58

Even een inleiding:
Rosalien is nu zo'n maand of 2 kreupel. Na 3 weken rust is ze naar de kliniek geweest en daar zijn scheuren in het hoefbeen geconstateerd. Ze heeft speciaal beslag gekregen en moest 8 weken op boxrust. Daarnaast een kwartiertje stappen en later opbouwen met 5 minuten per week. Na 5 weken zitten we nu op 20 minuten.

Gisteren was ik weer aan de buurt op met haar te stappen. Normaal gesproken begint ze tamelijk enthousiast, maar na een minuut of 10 heeft ze geen zin meer en wil ze terug naar stal, ze is dan niet meer vooruit te branden en gaat iedere keer voor de stal stil staan. Gisteren kon ik weer een pad afstappen tot achterin het weiland, omdat de koeien binnen stonden, omdat ik dat fijner vind dan rondjes op het erf, gingen we dus daar stappen.

Ik was bijna tot het einde gestapt, we draaien om om terug te lopen en opeens schiet Rosalien in galop. Ik dacht dat ze ergens van schrok en ik hield natuurlijk beet, in de hoop dat ze naar een paar galopsprongen weer terug zou gaan in stap. Maar nee, hoor bleef galoperen, ik probeerde haar tegen te houden door haar om te trekken. Maar ipv mee te werken begon ze te stuiteren, waarbij de achterhoeven behoorlijk in mijn richting kwamen. Op een gegeven moment trapte ze dus raak tegen m'n hand en toen heb ik haar los gelaten, ik hield haar echt niet meer.

En daar ging ze, in volle galop over het beton. Boos! In de buurt van de stal heeft iemand haar weer opgevangen. Ik was behoorlijk pissig en het liefst had ik haar een hoofdstel met hengstenketting aangedaan en het nog een keer geprobeerd om haar duidelijk te maken dat dit echt niet de bedoeling was. Ik had echter zo'n bult op m'n hand, dat het beter was die gelijk te koelen. Met die hand kon ik ook geen kracht meer zetten zonder pijn. Iemand anders van stal heeft dus nog wat met haar gestapt en de benen afgespoten.

De rug van m'n hand is nu nog steeds dik en m'n wijs- en middelvinger doen pijn als ik er kracht op/mee zet. Ik denk dat het gekneusd is of zo.
Of Rosalien er wat aan over heeft gehouden, weet ik niet, echt bevordelijk zal het niet geweest zijn natuurlijk. Scheve mond

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:23

Jeetje denk je rustig te gaan stappen met mevrouw, gebeurt er zoiets. Misschien toch frisser dan je dacht.
Balen dat je hand dik is. Hopelijk heeft Rosalien er niks aan over gehouden. Gaat het nu na 5 weken wel beter met haar?

Methodiek
Berichten: 1827
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:25

Dat is pas pech hebben..
Ik hoop dat het al wat beter gaat met je hand..
Doet ze altijd zo of nooit..
En heeft het paard indd niks..?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 12:27

Fabiƫnne1 schreef:
Gaat het nu na 5 weken wel beter met haar?


Dat valt moeilijk te zeggen, ze liep alleen kreupel in draf, en we mogen alleen met haar stappen. In galop zag het er wel goed uit. Tong uitsteken
Ik geloof dat ze na 8-9 weken weer terug moet voor een nieuwe scan van het been.

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:30

Kan je wel een beetje typen met je hand?
Ik was rustig aan het rijden hoor ik ineens een paard galopperen was het Rosalien Bloos! Ze ging nog naast de bak lopen rennen dus Gamble vond zo'n rennend paard wel een beetje raar Haha! Toen ging ze richting veerooster en maakte ineens een noodstop, ging kijken hoe ze er langs kon en daar ging ze weer verder rennen. Toen ving die man met die hengst haar dus toen stond hij met een opgefokte hengst.
Beterschap met je hand, hopen dat Rosalien er niets bijzonders aan over heeft gehouden!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 12:42

_Michelle_ schreef:
Kan je wel een beetje typen met je hand?


Typen gaat gelukkig goed, daar hoef ik niet echt kracht mee te zetten, maar ik probeerde net met die hand een kan water op te tillen, daar had ik toch wel even spijt van. Bloos

Het meest rotte vind ik gewoon dat ik het totaal niet verwacht had, ik vond het bijna op het gemene af. Ik weet dat ze trukjes heeft, maar ik vond dit trukje toch wel een beetje ver gaan.