kriebels van de verzekeringsman

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

kriebels van de verzekeringsman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-02 11:57

Vrijdag zijn er weer foto's gemaakt van Sefja's been. Helaas zijn die niet goed. Nu overlegt mijn dierenarts met Dierenkliniek Emmeloord over een eventuele operatie. Hierover krijg ik deze of volgende week bericht. Net heb ik de verzekering gebeld of zij de kosten van een operatie dekken. wel een vriendelijke man maar van het volgende gingen mijn haren recht overeind staan:

Verzekeringsman: Hoe hoog schat u de kosten van een dergelijke operatie?
Ik: In dit specifieke geval weet ik het niet maar ik van soortgelijke gevallen vermoed dat dat wel eens op zou kunnen lopen tot 10.000 gulden (denk duidelijk nog niet in euro)

VM: Oh, maar hoeveel is uw paard dan waard ? Wat was het aankoopbedrag?

Ik: (koortsachtig denkend hoe ik mijn paard kan opwaarderen) Toen ik haar kocht was ze ongetraind 8.500. Nu na training is ze veel meer waard. Ik denk 11.000. Als ze gekeurd zou zijn, wat gebeurd was als ze geen trap had gehad zou haar waarde nu zeker liggen op 12/13.000 (Dit zou inderdaad kunnen als ze hoog gekeurd zou zijn maar is wel een beetje hoog ingeschat)

Blegh, ik walg echt van mezelf om zo over Sef te praten. Gelukkig waagde hij het nog net niet te zeggen dat de kosten de waarde zouden overstijgen en ze daarom maar beter afgemaakt zou kunnen worden.

Toen nog een nog een beetje over de kosten tot nu toe gepraat (ook ruim 2.000 die telt hij er natuurlijk bij op). Hij belt me nog terug of en tot hoever ze de kosten dekken.

Heeft iemand ervaringen met de kosten van operaties (het liefst aan botbreuken)? Ik ken zelf maar 1 geval (die van 10.000 gulden)

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 12:10

Bel eens naar 'Utrecht', daar kunnen ze het je waarschijnlijk zo vertellen.

Overigens betwijfel ik of er bij paarden zoiets als een 'total-loss' bestaat net als bij auto's. Dat lijkt mij het r isiko van de verzekering, maar ja ik ken ook niet alle kleine lettertjes.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 12:24

Toevallig heb ik het er gisteren nog met mijn vriendin over gehad. Zij heeft een jaar of 3 geleden een ongeluk met haar paard gehad (in de trailer, trailer 3x over de kop gegaan) en haar paard was dus door de verzekering "total-loss" verklaard. Zij heeft na een jaar zeuren van de verzekering het geld gekregen (verzekerde waarde min slachtprijs) en wonder boven wonder rijd ze nu nog de cross met haar (peesprobleem, opgelost door speciaal beslag).
Verzekeringen doen daar echt moeilijk over, maar nu heeft ze haar paard toch verzekerd gekregen bij een andere maatschappij, vreemd hoor...

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 00:10

Een paard bij ons op stal moet aan een chip in zijn kogel geopereerd worden, en dat zou ongeveer 4500 gulden gaan kosten, dus misschien valt het nog mee.
Laat je niet omver kletsen door die verzekeringsmensen he!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 01:36

Ik heb een heel uitgebreide ziektenkostenverzekering afgesloten, en daarop op 1 geval nu al meer gedeclareerd dan het totale verzekerde bedrag. Bij mijn weten is daar nooit moeilijk over gedaan. Veel succes met Sefja iig, hoe alles ook uitpakt.