eigen paard = zorgen maken???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:52

*meldt zich*
ik maak ook altijd wel ergens zorgen over, nu regent het al dagen en staat het land blank, dus staat ie met z'n voeten in het water, in de winter staat ie in de stinkende blubber in de paddock, heeft ie het koud, heeft ie het warm , is ie wel gelukkig.... *pfff* ik word er doodmoe van zo af en toe..... en dan kom ik op stal en zie meneer gewoon in de stromende regen staan te grazen, niets aan de hand....

Het ergste is de winter, dan moet ik in het donker, voor m'n werk gaan checken of ie wel buiten staat, want ze laten ze nogal gauw binnen staan bij ons...



Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:52

ik ga niet eens op vakantie, of Morrie gaat mee.

Helaas besloot ie de laatste dag van mijn vakantie dat ie toch maar wel de trailer op wilde *LOL* na een jaar lang halsstarrig geweigerd te hebben.

Nu moet ie weer 11 maanden wachten, dan heb ik weer tijd om ergens heen te gaan met hem.....

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:21

Morrie is een Noriker (koudbloed) en staat met dit weer gewoon rustig te grazen op de wei.
Hij was niet doornat en sommige delen waren zelfs helemaal droog.

Ik zit er meer mee dan hij, dat is wel duidelijk!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:47

ik heb nog geen voor mij acceptabele reden op Bokt gelezen om een paard een dekentje op te doen.

Het enige belang is dat van de eigenaar, die wil rijden, niet uren droogstappen, een droog paard hebben, een schoon paard hebben enz.

wat het voordeel voor het paard is om een deken op te hebben, ontgaat mij totaal.

lees eens op b.v. www.paardnatuurlijk.nl over hoe ingenieus de vacht van een paard in elkaar steekt en hoe het systeem om warm te blijven werkt, 9 van de 10 paarden hebben geen dekens nodig om andere redenen dan dat het voor de eigenaar lekker gemakkelijk is.

Ik vind het ook wel eens balen dat ik niet kan rijden omdat m'n paard onder de blubber zit of drijfnat is, maar daar heeft mijn paard geen enkele boodschap aan!

Ik heb mijn paard niet om mij te plezieren, maar ik probeer hem een zo goed mogelijk leven te beozrgen, voor zover dat mogelijk is in Nederland

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 13:28

Citaat:
Ik heb mevrouw dus maar even op een lopend buffet getrakteerd (in de bermen staat veel - onbespoten - oud lang gras met allerlei onkruid).


*haha* ik heb precies hetzelfde gedaan gisteren, in de stromende regen lopend buffet *LOL*

Mijn katten leven noodgedwongen binnen en op het balkon, eentje is er namelijk blind en de andere is zijn blindegeleidekat....... komt niet goed als ik die buiten laat lopen

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 17:28

Citaat:
maar ik vertik het om er heen te gaan ... ik heb namelijk ook recht op vakantie

dat zou ik dus nooit, maar dan ook helemaal nooit kunnen
Morrie is afhankelijk van mij, ik zou niet meer met hem in het reine kunnen komen als ik er een week niet heen zou gaan omdat ik recht zou hebben op vakantie

Ik zou niet eens van die vakantie genieten.....vrees ik..... Scheve mond


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __danielle__, Lanoca, Milow2018, tienus63, Titsia en 138 bezoekers